Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Na Fabii Combi nový kombík z Francie beznadějně ztrácí, pokud jde o objem kufru. Naštěstí má v rukávu dostatek jiných argumentů ve svůj prospěch.
Seznam kapitol
  1. Úvod; Menší než konkurence
  2. Radost pohledět; Nabídka motorů
  3. Vydařený podvozek i řízení
  4. Jezdí pod čtyři litry, ale za jakou cenu?
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie

V České republice, kde se i malá auta běžně používají jako rodinná, nepřekvapí zásadní význam verze kombi pro prodejní výsledky Renaultu Clio. Z údajů importéra vyplývá, že podíl kombíku na celkovém odbytu Clia dosahoval v minulé generaci 43 procent.

Snad i proto pokračuje nové Clio kombi na českém trhu s tradičním přídomkem Grandtour, zatímco v západní Evropě mu říkají Clio Sporter, Clio Sport Tourer či Clio Estate. Vzdávat se úspěšné značky by přece byl nerozum.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Clio kombi pokračuje v ČR s tradičním jménem Grandtour; je o 204 mm delší než hatchback, rozvor náprav zůstal nezměněn

Čtvrtou generaci Renaultu Clio jsme už testovali, jednalo se o hatchback poháněný přeplňovaným tříválcovým motorem 0.9 TCe. Proto se tentokrát zaměříme hlavně na specifické vlastnosti kombíku.

Grandtour je o mohutných dvacet centimetrů delší než „krátké“ Clio, přestože rozvor náprav zůstal na totožné hodnotě 2589 mm. Už z toho je zřejmé, že více místa pro cestující v podélném směru čekat nemůžeme. Prodloužení karoserie bylo kompletně realizováno za osou zadní nápravy, převis je při délce 825 mm o 204 mm delší než u hatchbacku.

Menší než konkurence

Prostor pro zavazadla narostl ve srovnání s hatchbackem o 143 litrů. Výsledných 443 l sice výrazně zaostává za SEATem Ibiza kombi, o Škodě Fabia Combi ani nemluvě, ale málo to není. Co do velikosti kufru se maličké Clio Grandtour může poměřovat s nejedním MPV nižší střední třídy.

Nad hlavami cestujících na zadních sedadlech přibylo oproti hatchbacku 1,5 cm, nakládací hrana je naopak níž, a to o výrazných 11 cm. Díky tomu lze do Clia snadno naložit rozměrná břemena, zvlášť když je nakládací hrana v jedné rovině s falešnou podlahou zavazadelníku. Sklopením opěradel zadních sedadel a vyjmutím mezipodlahy se dostanete na celkový objem 1385 litrů, což dostačuje i na hodně bytelnou almaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vzadu není místa nazbyt, ale kufr potěší nízkou nakládací hranou; pod mezipodlahou se ukrývá prostor o objemu 85 l

Po sklopení pravého předního sedadla můžete dokonce převážet předměty o délce bezmála 2,5 m.

A aby dobrých zpráv nebylo málo, šířka podlahy zavazadlového prostoru mezi podběhy přesahuje jeden metr, stejně jako v hatcbacích segmentu C. Zvenku je přitom Grandtour stejně subtilní jako jeho kratší příbuzný a s pěticentimetrovou rezervou se vejde do „dvoumetrového“ jízdního pruhu v dálničních zúženích.  

Následující kapitola
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Espace 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 150 651 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Scénic 1.598
Rok výroby: 2004
Stav: 167 770 km
Cena: 55 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek