Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Na Fabii Combi nový kombík z Francie beznadějně ztrácí, pokud jde o objem kufru. Naštěstí má v rukávu dostatek jiných argumentů ve svůj prospěch.
Seznam kapitol
  1. Úvod; Menší než konkurence
  2. Radost pohledět; Nabídka motorů
  3. Vydařený podvozek i řízení
  4. Jezdí pod čtyři litry, ale za jakou cenu?
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie

V České republice, kde se i malá auta běžně používají jako rodinná, nepřekvapí zásadní význam verze kombi pro prodejní výsledky Renaultu Clio. Z údajů importéra vyplývá, že podíl kombíku na celkovém odbytu Clia dosahoval v minulé generaci 43 procent.

Snad i proto pokračuje nové Clio kombi na českém trhu s tradičním přídomkem Grandtour, zatímco v západní Evropě mu říkají Clio Sporter, Clio Sport Tourer či Clio Estate. Vzdávat se úspěšné značky by přece byl nerozum.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Clio kombi pokračuje v ČR s tradičním jménem Grandtour; je o 204 mm delší než hatchback, rozvor náprav zůstal nezměněn

Čtvrtou generaci Renaultu Clio jsme už testovali, jednalo se o hatchback poháněný přeplňovaným tříválcovým motorem 0.9 TCe. Proto se tentokrát zaměříme hlavně na specifické vlastnosti kombíku.

Grandtour je o mohutných dvacet centimetrů delší než „krátké“ Clio, přestože rozvor náprav zůstal na totožné hodnotě 2589 mm. Už z toho je zřejmé, že více místa pro cestující v podélném směru čekat nemůžeme. Prodloužení karoserie bylo kompletně realizováno za osou zadní nápravy, převis je při délce 825 mm o 204 mm delší než u hatchbacku.

Menší než konkurence

Prostor pro zavazadla narostl ve srovnání s hatchbackem o 143 litrů. Výsledných 443 l sice výrazně zaostává za SEATem Ibiza kombi, o Škodě Fabia Combi ani nemluvě, ale málo to není. Co do velikosti kufru se maličké Clio Grandtour může poměřovat s nejedním MPV nižší střední třídy.

Nad hlavami cestujících na zadních sedadlech přibylo oproti hatchbacku 1,5 cm, nakládací hrana je naopak níž, a to o výrazných 11 cm. Díky tomu lze do Clia snadno naložit rozměrná břemena, zvlášť když je nakládací hrana v jedné rovině s falešnou podlahou zavazadelníku. Sklopením opěradel zadních sedadel a vyjmutím mezipodlahy se dostanete na celkový objem 1385 litrů, což dostačuje i na hodně bytelnou almaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vzadu není místa nazbyt, ale kufr potěší nízkou nakládací hranou; pod mezipodlahou se ukrývá prostor o objemu 85 l

Po sklopení pravého předního sedadla můžete dokonce převážet předměty o délce bezmála 2,5 m.

A aby dobrých zpráv nebylo málo, šířka podlahy zavazadlového prostoru mezi podběhy přesahuje jeden metr, stejně jako v hatcbacích segmentu C. Zvenku je přitom Grandtour stejně subtilní jako jeho kratší příbuzný a s pěticentimetrovou rezervou se vejde do „dvoumetrového“ jízdního pruhu v dálničních zúženích.  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; Menší než konkurence
  2. Radost pohledět; Nabídka motorů
  3. Vydařený podvozek i řízení
  4. Jezdí pod čtyři litry, ale za jakou cenu?
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 120 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 95 174 km
Cena: 160 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 117 526 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků