63
Fotogalerie

Test Renault Clio 1,2: levný, ale nespolehlivý

Kapitoly článku:


Závěrem

Clio druhé generace má svého snad nejsilnějšího konkurenta v Peugeotu 206. Ačkoli je Peugeot podle řady názorů hezčí, kvalita zpracování oproti Renaultu u něj pokulhává. Fiesta srovnatelného roku výroby poskytne daleko lepší jízdní vlastnosti, ale menší vnitřní prostor. Také Volkswagen Polo je o něco menší než Renault, vzhledem k poměrně vysokým cenám bych jej však za přímého konkurenta Clia na českém trhu s ojetými vozy nepovažoval. Se zkoušeným vozem jsme ujeli celkem téměř 700 km, a to zejména v kombinovaném provozu. Clio potěšilo dílenským zpracováním, nadprůměrnou užitečnou hmotností (viz připojená tabulka) a palivovou nádrží s objemem 50 litrů, která v kombinaci s nízkou spotřebou poskytuje vozu slušný akční rádius. Pouze při vyloženě agresivní jízdě (v rámci možností podvozku a motoru) překročila spotřeba hranici 7,5 l/100 km, jinak se i při plném vytížení pohybovala okolo slušných 6,7 l/100 km. 

Nelichotivé hodnocení jízdních vlastností Clia může jít navrub také pneumatikám s rozměrem 175/65 R14, které sice měly dobrý vzorek, ale byly zimní. Během celého testu se vůz jevil jako dobře udržovaný, plně funkční (až na kontrolku nedovřených dveří) a jeho cenu tedy lze hodnotit jako přiměřenou.

Názor z branže

Suchanek_Petr-novy.jpg Petr Suchánek, manažer prodeje AAA AUTO

Charakteristika modelu

Renault Clio II. generace byl na trh uveden v první polovině roku 1998. Jméno Clio bylo na trhu a mezi zákazníky již dobře zavedené a tak II. generace měla na co navazovat. Jak bývá u Renaultu zvykem, Clio v době svého uvedení částečně stanovilo nová měřítka ve své třídě. To se týká především svěžího designu, který se zdržel prakticky jakékoliv známky agresivního pojetí, a tak spíše než dravé emoce vzbuzovalo nové Clio na první pohled upřímný úsměv. Clio bylo od počátku své výroby nabízeno jako 3 nebo 5 dv. hatchback s dostatečnou paletou motorů. V roce 2001 prodělalo Clio podstatný facelift a současně s ním přišla i 4 dv. varianta sedan, kterou ale Renault prezentuje jako samostatný model Thalia. Zapomenout bychom neměli ani na specialitu v podobě nabroušené verze 3,0 V6 Sport. Ta má motor uložený přímo místo zadní lavice pro cestující a pohon na zadní nápravu. Nová generace následuje od r. 2003

Historie pohonných jednotek a karosářských variant                         : 

1998: 3 a 5 dv. hatchback
1,2 – 43 kW, 1,4 – 55 kW, 1,6 – 66 kW
1,9 D – 47 kW
1999: 1,4 16v – 72 kW, 1,6 16v – 80 kW
2000: 2,0 16v – 124 kW 
2001: facelift, 4 dv. sedan Thalia
1,2 16v – 55 kW, 3,0 V6 Sport – 166 kW
1,5 dCi – 48 kW, 1,9 dTi – 59 kW
2002: 1,5 dCi – 60 kW

Clio se předvedlo jako velmi dobře promyšlený malý automobil. Mezi motoristy zabodovalo dobře obestavěným vnitřním prostorem, pohodlným naladěním podvozku a již zmíněným designem. Na dobré úrovni je i dílenské zpracování. To ale bohužel neřeší poměrně nízkou spolehlivost Clia, které je obecně hodnoceno výrazně pod průměrem. Na vině jsou především problémy s elektroinstalací, nepříjemnosti způsobují i časté úniky oleje a ani ostatní technické skupiny Clia nevykazují nikterak závratnou kvalitu. Pochválit naopak můžeme benzinové motory s příznivou spotřebou a adekvátním výkonem a samozřejmě i novější dieselové motory se systémem common-rail.

Clio je typickým příkladem toho, že čeští motoristé začínají jako hlavní ukazatel při koupi ojetého vozu především jeho kvalitu a spolehlivost. Právě proto patří Clio II. generace na trhu ojetých vozů k nejhůře postaveným automobilům v segmentu malých vozů. Clio tedy může eventuelní zájemce vnímat jako z praktického hlediska povedený vůz za velmi přijatelnou cenu. Při případném nákupu je ale třeba brát nadprůměrný ohled na skutečný technický stav vozu i na počet najetých kilometrů.

Časté závady

opotřebená ložiska na přední ose, prasklé rozvodové řemeny, únik oleje z motoru i převodovky, prasklé prachovky poloosy, vůle v přední nápravě

Přednosti 

prostornost a pohodlí
nadčasový design
cenově dostupný vůz

Nedostatky

kvalita a spolehlivost
horší ochrana proti korozi


Stručné technické údaje

Počet válců/ventilů na válec

4/2

Zdvihový objem/typ motoru

1 149 cm3/D7F

Nejvyšší výkon

43 kW/5 250 ot./min.

Nejvyšší krouticí moment

93 N.m/2 500 ot./min.

Zrychlení z 0 na 100 km/h

15,0 s

Nejvyšší rychlost

160 km/h

Převodovka

Man., 5 st.

Spotřeba paliva město/mimo město/kombin.

7,9/5,2/6,2 l/100 km

Rozvor náprav

2 472 mm

Rozchod kol vpředu/vzadu

1 406/1 385 mm

Hmotnost pohotovostní/užitečná

900/540 kg

Délka/šířka/výška

3 773/1 639/1 417 mm

Zákl./max. objem zavazadlového prostoru

255/1 035 litrů

Srovnání s konkurencí

Renault Clio 1,2 RN - konkurenti

Orientační cena

Ford Fiesta 1,25 ZETEC

90 000 Kč

Opel Corsa 1,2 16v

80 000 Kč

Volkswagen Polo 1,4

125 000 Kč

Peugeot 206 1,1

110 000 Kč

Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto.

Partnerem sekce pro slovenský trh je Autobazar EU, www.autobazar.eu

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud