Test Renault Clio 0,9 l TCe Dynamique: hravý, odvážný, tříválcový

Kompaktní Renault Clio přichází ve své čtvrté generaci. A čím hodlá v mimořádně exponovaném segmentu B vyniknout?
Seznam kapitol
  1. Čtvrté pokračování, Větší a stále bezpečné, Široká možnost přizpůsobení
  2. Zkoušený vůz, Nepřehlédnutelný, Na palubě
  3. Kufr splní, ale neoslní, Za volantem
  4. Tříválec svůj stín nepřekročí, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (102x foto)

Čtvrté pokračování

Model Clio je pro Renault jedním z nejúspěšnějších modelů v jeho novodobé historii. Vůbec poprvé se objevil v roce 1990 a o rok později se dočkal titulu Auto roku (COTY). V období mezi ukončením výroby modelu Renault 5 a náběhu produkce Twinga hrál roli základního modelu značky a v letech 1991 až 1996 to byl v západní Evropě vůbec nejprodávanější automobil francouzské výroby.

Zajímavosti | Design | Autosalony | Premiéry | Renault | Paříž 2012

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

S premiérou druhé generace Clia v roce 1997 k tří a pětidveřovým hatchbackům přibyl také sedan Renault Thalia. Renault Clio třetí a zatím nejméně úspěšné generace přišel na scénu v roce 2005 a přidal také praktičtější variantu kombi Grandtour. Za uplynulých dvacet let vzniklo v továrnách Renaultu po celém světě bezmála 12 milionů vozů řady Clio a nyní přišla řada na změnu. Nové Clio slavilo svoji oficiální premiéru na loňském podzimním autosalonu v Paříži.

Testy | Renault

Test Renault Clio 1,2: levný, ale nespolehlivý

Čtvrtá generace by z evropského koláče prodejů vozů nižší třídy chtěla ukousnout výrazně větší sousto než generace třetí. Té se zrodilo jen něco přes 2 mil. kusů, přičemž v první i druhé generaci to bylo více než dvakrát tolik. Oproti svému předchůdci nové Clio IV mírně povyrostlo a dodávat se bude výhradně v pětidveřovém provedení. S ohledem na předpokládané snížení spotřeby klesl objem palivové nádrže o 10 l na výsledných 45 l (hlavně ale kvůli úspoře místa a hmotnosti).

Větší a stále bezpečné

Rozvor náprav narostl na 2 589 mm (+ 14 mm), délka překročila hranici 4 metrů na 4 062 mm (+ 76 mm) a výška karoserie klesla o 45 mm na 1 448 mm. Vnitřní rozměry zůstaly prakticky na stejné úrovni jako u třetí generace, nic zásadního se nezměnilo ani na podvozku. Clio IV je prvním automobilem značky, v němž se uplatňuje nový zážehový tříválec s objemem 0,9 l a přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Clio IV je oproti třetí generaci ve všech ohledech větší, ale nižší

Ačkoli nové Clio nabízí pouze čtveřici airbagů, v nárazových testech EuroNCAP uspělo na výbornou a získalo plný počet pěti hvězdiček, což je ostatně pro vozy Renault běžné již takřka deset let. I když ve voze nenajdeme záclonové hlavové airbagy, Clio IV vysloveně excelovalo třeba v ochraně posádky při bočním nárazu, za níž si vysloužilo osm bodů z osmi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stylisté Renaultu se evidentně žádnými konvencemi svazovat nenechali

Renault si od nového Clia slibuje opravdu hodně. Do segmentu B v Evropě totiž v rámci úspor stále častěji scházejí dosavadní uživatelé vozů nižší střední třídy (segment C) a Renault jim chce v Cliu IV nabídnout veškerý komfort, na který byli dosud zvyklí. Čím nové Clio opravdu vyniká, to je odvážný design a nepřeberná nabídka kombinací.

Široká možnost přizpůsobení

K dispozici jsou dva zážehové a dva vznětové motory. Základem nabídky jsou konvenční čtyřválce 1,2i/54 kW a 1,5 dCi/55 kW, pro náročnější zákazníky jsou připraveny moderní přeplňované jednotky Energy 0,9 TCe/66 kW a Energy 1,5 dCi/66 kW. Všechny motory zatím plní jen emisní normu Euro 5 a k mání jsou výhradně v kombinaci s pětistupňovými, manuálně řazenými převodovkami.

Standardní výbava je na danou kategorii opravdu zajímavá. Na výběr je z výbavových stupňů Authentique, Expression a Dynamique, přičemž již ten první zahrnuje například stabilizaci s asistentem pro rozjezdy do kopce, palubní počítač, tempomat nebo elektrické ovládání předních oken a zrcátek. Expression přidává třeba klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče či mlutimediální systém Media Nav s navigací, Bluetooth a zdířkami USB a AUX.

Špičkové provedení Dynamique vyniká třeba litými koly, koženým volantem, bezkontaktním zamykáním, mlhovkami či lepší navigací. Co je však u nového Clia IV vůbec nejzajímavější: po vzoru citelně dražších stylovek typu Mini nebo Fiat 500 je lze v široké škále možností přizpůsobovat po designérské a barevné stránce požadavkům každého řidiče, což je nejlépe patrné z ceníku nebo katalogu, jejichž odkazy najdete výše.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Čtvrté pokračování, Větší a stále bezpečné, Široká možnost přizpůsobení
  2. Zkoušený vůz, Nepřehlédnutelný, Na palubě
  3. Kufr splní, ale neoslní, Za volantem
  4. Tříválec svůj stín nepřekročí, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (102x foto)
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 5 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 14 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků