Test Renault Clio 0,9 l TCe Dynamique: hravý, odvážný, tříválcový

Kompaktní Renault Clio přichází ve své čtvrté generaci. A čím hodlá v mimořádně exponovaném segmentu B vyniknout?
Seznam kapitol
  1. Čtvrté pokračování, Větší a stále bezpečné, Široká možnost přizpůsobení
  2. Zkoušený vůz, Nepřehlédnutelný, Na palubě
  3. Kufr splní, ale neoslní, Za volantem
  4. Tříválec svůj stín nepřekročí, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (102x foto)

Čtvrté pokračování

Model Clio je pro Renault jedním z nejúspěšnějších modelů v jeho novodobé historii. Vůbec poprvé se objevil v roce 1990 a o rok později se dočkal titulu Auto roku (COTY). V období mezi ukončením výroby modelu Renault 5 a náběhu produkce Twinga hrál roli základního modelu značky a v letech 1991 až 1996 to byl v západní Evropě vůbec nejprodávanější automobil francouzské výroby.

Zajímavosti | Design | Autosalony | Renault | Premiéry | Paříž 2012

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

S premiérou druhé generace Clia v roce 1997 k tří a pětidveřovým hatchbackům přibyl také sedan Renault Thalia. Renault Clio třetí a zatím nejméně úspěšné generace přišel na scénu v roce 2005 a přidal také praktičtější variantu kombi Grandtour. Za uplynulých dvacet let vzniklo v továrnách Renaultu po celém světě bezmála 12 milionů vozů řady Clio a nyní přišla řada na změnu. Nové Clio slavilo svoji oficiální premiéru na loňském podzimním autosalonu v Paříži.

Testy | Renault

Test Renault Clio 1,2: levný, ale nespolehlivý

Čtvrtá generace by z evropského koláče prodejů vozů nižší třídy chtěla ukousnout výrazně větší sousto než generace třetí. Té se zrodilo jen něco přes 2 mil. kusů, přičemž v první i druhé generaci to bylo více než dvakrát tolik. Oproti svému předchůdci nové Clio IV mírně povyrostlo a dodávat se bude výhradně v pětidveřovém provedení. S ohledem na předpokládané snížení spotřeby klesl objem palivové nádrže o 10 l na výsledných 45 l (hlavně ale kvůli úspoře místa a hmotnosti).

Větší a stále bezpečné

Rozvor náprav narostl na 2 589 mm (+ 14 mm), délka překročila hranici 4 metrů na 4 062 mm (+ 76 mm) a výška karoserie klesla o 45 mm na 1 448 mm. Vnitřní rozměry zůstaly prakticky na stejné úrovni jako u třetí generace, nic zásadního se nezměnilo ani na podvozku. Clio IV je prvním automobilem značky, v němž se uplatňuje nový zážehový tříválec s objemem 0,9 l a přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Clio IV je oproti třetí generaci ve všech ohledech větší, ale nižší

Ačkoli nové Clio nabízí pouze čtveřici airbagů, v nárazových testech EuroNCAP uspělo na výbornou a získalo plný počet pěti hvězdiček, což je ostatně pro vozy Renault běžné již takřka deset let. I když ve voze nenajdeme záclonové hlavové airbagy, Clio IV vysloveně excelovalo třeba v ochraně posádky při bočním nárazu, za níž si vysloužilo osm bodů z osmi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stylisté Renaultu se evidentně žádnými konvencemi svazovat nenechali

Renault si od nového Clia slibuje opravdu hodně. Do segmentu B v Evropě totiž v rámci úspor stále častěji scházejí dosavadní uživatelé vozů nižší střední třídy (segment C) a Renault jim chce v Cliu IV nabídnout veškerý komfort, na který byli dosud zvyklí. Čím nové Clio opravdu vyniká, to je odvážný design a nepřeberná nabídka kombinací.

Široká možnost přizpůsobení

K dispozici jsou dva zážehové a dva vznětové motory. Základem nabídky jsou konvenční čtyřválce 1,2i/54 kW a 1,5 dCi/55 kW, pro náročnější zákazníky jsou připraveny moderní přeplňované jednotky Energy 0,9 TCe/66 kW a Energy 1,5 dCi/66 kW. Všechny motory zatím plní jen emisní normu Euro 5 a k mání jsou výhradně v kombinaci s pětistupňovými, manuálně řazenými převodovkami.

Standardní výbava je na danou kategorii opravdu zajímavá. Na výběr je z výbavových stupňů Authentique, Expression a Dynamique, přičemž již ten první zahrnuje například stabilizaci s asistentem pro rozjezdy do kopce, palubní počítač, tempomat nebo elektrické ovládání předních oken a zrcátek. Expression přidává třeba klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče či mlutimediální systém Media Nav s navigací, Bluetooth a zdířkami USB a AUX.

Špičkové provedení Dynamique vyniká třeba litými koly, koženým volantem, bezkontaktním zamykáním, mlhovkami či lepší navigací. Co je však u nového Clia IV vůbec nejzajímavější: po vzoru citelně dražších stylovek typu Mini nebo Fiat 500 je lze v široké škále možností přizpůsobovat po designérské a barevné stránce požadavkům každého řidiče, což je nejlépe patrné z ceníku nebo katalogu, jejichž odkazy najdete výše.

Následující kapitola
Renault Scénic 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 133 896 km
Cena: 155 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 65 000 Kč
Renault Scénic 1.598
Rok výroby: 2004
Stav: 167 770 km
Cena: 52 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků