Motorizace SDV6 byla k dispozici už pro předchozí generaci Range Roveru Sport. Nenechte se ale zmást obchodním označením. Dnešní základní TDV6 je o symbolické dva koně silnější než dřívější SDV6. Výkonnější varianta přidává dalších 34 koní. Člověk se neubrání dojmu, že hodnota nejvyššího výkonu se zastavila na 292 k jen proto, aby mohla při některém faceliftu přelézt symbolickou metu začínající trojkou.
Točivý moment se na rozdíl od výkonu nikam neposouvá. U obou variant vznětového šestiválce činí stejných 600 Nm jako v případě předchozí generace SDV6.
Přesto dokáže nový Ranger Rover Sport zrychlit na 100 km/h za 7,2 s – o plnou 1,7 s rychleji než předchůdce. Už ten měl přitom osmistupňovou automatickou převodovku ZF 8HP70. Dokonce i základní TDV6 pokoří hranici 100 km/h o 1,3 sekundy rychleji. Čím to? Především díky odtučňovací kůře.
Zhubl o půl tuny
Šestiválec v základní výbavě má udávanou provozní hmotnost 2115 kg. To opravdu není žádná muší váha. Jenže předchozí model byl o plných 420 kg těžší!
Pro zajímavost jsme se podívali na udávané provozní hmotnosti některých srovnatelných SUV. Porsche Cayenne Diesel váží 2080 kg, nové BMW X5 40d 2185 kg, pro Volkswagen Touareg 3.0 TDI uvádí výrobce hodnotu 2153 kg.
Range Rover Sport, dříve bumbrlíček mezi velkými SUV, tedy najednou patří k těm lehčím. I proto se hodnota kombinované spotřeby zlepšila podobně dramaticky jako zrychlení: z 8,8 na 7,5 l/100 v kombinovaném cyklu.
Kola jsou vpředu zavěšena na dvojici trojúhelníkových (lichoběžníkových) ramen, vzadu se o jejich vedení stará víceprvková náprava. Pérování zajišťuje výškově nastavitelné pneumatické odpružení, jehož pohyby krotí adaptivní tlumiče s plynule měnitelnou charakteristikou.
Základní motorizace má jednodušší pohon všech kol než testovaný Sport
Konfigurace pohonu 4x4 poprvé závisí na tom, jakou motorizaci zvolíte. Základní Range Rover Sport TDV6 používá jednodušší a lehčí šnekový diferenciál Torsen. Námi testovaný model SDV6 s příplatkovým paketem Dynamic se ale pyšnil robustnějším pohonem s redukční převodovkou, vektorováním točivého momentu a aktivním zadním diferenciálem. Součástí paketu jsou navíc aktivní stabilizátory, které účinněji potlačují naklánění karoserie v zatáčkách.
S takovým hardwarem by měl Range Rover Sport na silnici plně dostát svému jménu. Nakolik se mu to povedlo, zjistíme v následujících kapitolách.