Test Range Rover Sport SDV6 Autobiography: O level dál

Prostřední člen řady Range Rover vyměnil techniku Land Roveru Discovery za hliníkovou konstrukci nového Range Roveru. Prospělo mu to. Přestože dřívější model nebyl špatný, ten nový jezdí a funguje ještě lépe.

Předchozí Range Rover Sport nebyl ani Range Rover, ani Sport. Čímž neříkáme nic o jeho kvalitách – pouze konstatujeme, že svému názvu navzdory využíval techniku rodinného SUV Land Rover Discovery a v jízdním projevu byl o poznání rozvážnější než dynamicky naladěná německá SUV. Dnes je ale všechno jinak.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ranger Rover Sport má s velkým RR společné nejen rysy, ale i hliníkovou konstrukci,
na což upozorňuje plaketa na B-sloupku karoserie

Druhá generace Range Roveru Sport stojí na modifikované hliníkové platformě „nesportovního“ Range Roveru, se kterým byla od začátku vyvíjena bok po boku. Konstrukce z lehkého kovu znamená výraznou hmotnostní úsporu, na kterou se (i ve vztahu ke konkurenci) podíváme v jedné z následujících kapitol.

Pět motorů, sedm sedadel

Vzhledově nový Range Rover Sport vypadá jako přesně to, čím je: nižší, lehčí, atletičtější derivát velkého Range. Proto je poněkud paradoxní, že zatímco vrcholný model se vyrábí maximálně jako pětisedadlový (k dispozici je i luxusní provedení s dvojicí oddělených sedadel vzadu), Sport opět dostanete v až sedmimístném provedení. Sedadla ve třetí řadě jsou ovšem z těch opravdu nouzových – na rozdíl od Discovery.

Range Rover Sport si můžete pořídit s pěticí pohonných jednotek. Základ představuje třílitrový diesel s obchodním označením 3.0 TDV6 a výkonem 258 koní. Velmi atraktivní možností je vznětový osmiválec 4,4 l TDV8 o výkonu 339 koní a točivém momentu 700 Nm. Navlas stejnou dynamiku při mnohem nižší tabulkové spotřebě nabízí Range Rover Sport Hybrid, který je ale v ČR irelevantní. (V některých zemích vychází hybrid dramaticky výhodněji díky daňovým úlevám a různým jiným pobídkám.)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekBarevná kombinace je věc vkusu, ale volbě materiálů a jejich zpracování není co vytknout

Na samotném vrcholu stojí exotický Range Rover Sport 5.0 S/C s kompresorem přeplňovaným zážehovým osmiválcem. Dnes testované auto se ale muselo spokojit s podstatně střízlivější pohonnou jednotkou: pod jeho velkou, plochou kapotou si spokojeně bručela silnější verze základního naftového šestiválce. S jeho technickými a provozními vlastnostmi se podrobněji seznámíme v následující kapitole.

Předchozí KAPITOLY Následující
Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2009
Stav: 165 280 km
Cena: 230 000 Kč
Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2007
Stav: 171 612 km
Cena: 194 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2004
Stav: 181 520 km
Cena: 100 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků