Test Range Rover Sport SDV6 Autobiography: O level dál

Prostřední člen řady Range Rover vyměnil techniku Land Roveru Discovery za hliníkovou konstrukci nového Range Roveru. Prospělo mu to. Přestože dřívější model nebyl špatný, ten nový jezdí a funguje ještě lépe.

Předchozí Range Rover Sport nebyl ani Range Rover, ani Sport. Čímž neříkáme nic o jeho kvalitách – pouze konstatujeme, že svému názvu navzdory využíval techniku rodinného SUV Land Rover Discovery a v jízdním projevu byl o poznání rozvážnější než dynamicky naladěná německá SUV. Dnes je ale všechno jinak.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ranger Rover Sport má s velkým RR společné nejen rysy, ale i hliníkovou konstrukci,
na což upozorňuje plaketa na B-sloupku karoserie

Druhá generace Range Roveru Sport stojí na modifikované hliníkové platformě „nesportovního“ Range Roveru, se kterým byla od začátku vyvíjena bok po boku. Konstrukce z lehkého kovu znamená výraznou hmotnostní úsporu, na kterou se (i ve vztahu ke konkurenci) podíváme v jedné z následujících kapitol.

Pět motorů, sedm sedadel

Vzhledově nový Range Rover Sport vypadá jako přesně to, čím je: nižší, lehčí, atletičtější derivát velkého Range. Proto je poněkud paradoxní, že zatímco vrcholný model se vyrábí maximálně jako pětisedadlový (k dispozici je i luxusní provedení s dvojicí oddělených sedadel vzadu), Sport opět dostanete v až sedmimístném provedení. Sedadla ve třetí řadě jsou ovšem z těch opravdu nouzových – na rozdíl od Discovery.

Range Rover Sport si můžete pořídit s pěticí pohonných jednotek. Základ představuje třílitrový diesel s obchodním označením 3.0 TDV6 a výkonem 258 koní. Velmi atraktivní možností je vznětový osmiválec 4,4 l TDV8 o výkonu 339 koní a točivém momentu 700 Nm. Navlas stejnou dynamiku při mnohem nižší tabulkové spotřebě nabízí Range Rover Sport Hybrid, který je ale v ČR irelevantní. (V některých zemích vychází hybrid dramaticky výhodněji díky daňovým úlevám a různým jiným pobídkám.)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekBarevná kombinace je věc vkusu, ale volbě materiálů a jejich zpracování není co vytknout

Na samotném vrcholu stojí exotický Range Rover Sport 5.0 S/C s kompresorem přeplňovaným zážehovým osmiválcem. Dnes testované auto se ale muselo spokojit s podstatně střízlivější pohonnou jednotkou: pod jeho velkou, plochou kapotou si spokojeně bručela silnější verze základního naftového šestiválce. S jeho technickými a provozními vlastnostmi se podrobněji seznámíme v následující kapitole.

Předchozí KAPITOLY Následující
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků