64
Fotogalerie

Test Range Rover Sport Hybrid: Nehybridní hybrid

Kapitoly článku:


A spotřeba?

Ano, hybrid nějaký ten litr na spotřebě ve srovnání s osmiválcem ušetří. Podle tabulek vypadá rozdíl více než zajímavě (např. ve městě 11,5 vs. 6,7 l/100 km), ale praxe až tak zázračná není, byť hybrid úspornější opravdu je. 

Nejmenší číslo se na palubním počítači objevilo při konstantní jízdě rychlostí 90 km/h. Pak spotřeba klesla dokonce na 7,5 litru. Špatně si ale auto nevede ani na dálnici. Pokud se budete pohybovat na hranici zákonných limitů, může vás překvapit hodnota pod hranicí deseti litrů. A stejně na tom je také městská jízda. I když k ní se váže jedna podmínka.

rr_sport_hybrid-50.jpgrr_sport_hybrid-51.jpg
RR Sport Hybrid nemá velký problém jezdit se spotřebou pod hranicí deseti litrů. Na takto velké a takto výkonné auto to není špatný výsledek. 

Aby spotřeba ve městě klesla pod desítku, musí systém vypnout v každém možném případě spalovací motor. A aby k tomu mohlo dojít, je potřeba mít vše zahřáté na správnou teplotu. Když jsem zkoušel zhruba dvacetiminutovou jízdu po tom, co auto celý den v zimě stálo, skončil jsem na jedenácti litrech, přestože jsem dříve tu stejnou trasu zajel za 9,5 l/100 km. Než se Sport ohřeje, chvíli to trvá. Při zmíněném pokusu hybridní systém nevypnul za oněch 20 minut motor ani jednou.

Dražší než osmiválec

Jezdí jako osmiválec a stojí jako osmiválec. Hybrid koupíte od výbavy HSE, což představuje minimální částku 2 459 930 Kč. Osmiválcová verze vyjde ve stejné výbavě dokonce levněji. Stojí totiž 2 367 970 Kč. Pravda, rozdíl to je vzhledem k celkové ceně vlastně zanedbatelný, ale přesto se těžko ubráníte otázce, zda se to vůbec vyplatí.

Ano, nějaký ten litr uspoříte, ale to i při rozdílu přibližně 90 000 Kč je pořád dost málo k tomu, abyste si opravdu matematicky mohli říci, že jste investovali dobře. Ve městě, kde je rozdíl ve srovnání s SDV8 největší, se více kilometrů najíždí špatně a mimo město osmiválec o tolik větší spotřebu nemá.

rr_sport_hybrid-63.jpgrr_sport_hybrid-64.jpg

Ale Land Rover tohle auto nepostavil primárně k tomu, abyste mohli investovat do nižší spotřeby a mohli si za pár let říkat, jak jste dobře učinili. Tohle auto je určené hlavně trhům, kde ekologické šílenství propuklo naplno a kde se k podobným technologiím vztahují různé pobídky, slevy, výhody...

Třeba takové Holandsko. Range Rover Sport SDV8 tam stojí ve výbavě HSE 134 000 euro, klasické SDV6 vyjde ve stejné výbavě na 104 800 euro a testovaný hybrid nese cenovku pouze o čtyři tisíce euro vyšší než šestiválec. To je potom trochu jiné rozhodování než jaké čeká na české zákazníky a upřímně, i já bych takové nabídce asi nakonec neodolal a usedl do hybridu. Proč?

Protože v Range Roveru Sport Hybrid rychle zapomenete na to, že je to hybrid. Vzhled, prostor v interiéru, projev na silnici a v terénu, vše je naprosto stejné. Nizozemští zákazníci opravdu získají za cenu šestiválce auto, které jezdí jako osmiválec, což je zajímavá nabídka. Možná by mě ale při jízdách s hybridem kdesi v koutku duše nakonec ale stejně hlodala pochybnost, že osm válců je v dnešní době pomalu unikát, že má osmiválec větší charakter a že jsme koupil špatně.

rr_sport_hybrid-43.jpgrr_sport_hybrid-44.jpgrr_sport_hybrid-45.jpg

Naštěstí české politika mě (i vás) tohoto dilematu ušetří. Sport Hybrid je výborný v tom, jak blízko má k normálnímu RR Sport. Přesto ale nakonec nevidím mnoho důvodů, proč bych si za něj měl na českém trhu připlácet a upřednostnit ho před osmiválcem. 

Technické údaje: Land Rover Range Rover Sport Hybrid

Rok • stupeň výbavy
2015 • HSE
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 993 cm3
Vrtání • zdvih
84,0 mm • 90,0 mm
Stupeň komprese
16,1:1
Nejvyšší výkon
250 kW (340 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
700 Nm při 1 500 až 3 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
6,7 s
Nejvyšší rychlost
225 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 8 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
784 l • 1 761 l
Objem palivové nádrže
80 l
Hmotnost: provozní • celková
2 372 kg • 3 150 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
6,7 • 6,3 • 6,4 l/100 km
Rozvor náprav
2 923 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 690 mm • 1 685 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 850 × 2 073 × 1 780 mm

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud