Test Range Rover Sport Hybrid: Nehybridní hybrid

Není mnoho automobilek, které by dnes ve své nabídce neměly nějaký ten hybrid. Ekologickému tlaku z Bruselu nakonec neodolal ani Land Rover, a tak někteří šťastlivci mohou dostat dotaci na velký Range Rover nebo menší Range Rover Sport.
Seznam kapitol
  1. Trocha techniky na úvod, Je hybridní? Není hybridní?
  2. Ani uvnitř speciality nehledejte, Takový klasický diesel, Jak jezdí?
  3. A spotřeba?, Dražší než osmiválec, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Pomalu to začíná vypadat, že podmínkou působení na evropském trhu je hybrid. Mnoho automobilek už takový vůz má a ty, které ho ještě nemají, svou nabídku brzy o hybrid rozšíří. Land Rover představil svou hybridní dvojici už v roce 2013. S totožnou technikou vyšel Bruselu vstříc Range Rover a Range Rover Sport. Právě druhý jmenovaný zavítal před časem do naší redakce. Jaký je britský hybrid v praxi?

Testy | SUV | Off-roady | Land Rover

Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit

Trocha techniky na úvod

Land Rover počítal s hybridním provedením už v době, kdy byl vyvíjen současný Range Rover. Tento přístup má jednu celkem zásadní výhodu. Je vlastně jedno, jestli si koupíte normální verzi nebo hybridní, pro zákazníka se nic nezmění. Samozřejmě kromě spotřeby, ke které se vrátíme později. Pro menšího Sporta platí coby technicky příbuzné auto to samé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hybrid je na první pohled úplně stejný jako ostatní verze. Platí to jak o designu, tak také třeba o uspořádání interiéru.

Britské hybridy díky tomu nedělají žádné kompromisy ani co do prostoru, v testovaném autě jsme našli v zavazadelníku plnohodnotnou rezervu (Sport Hybrid může být dokonce i sedmimístný), ani po stránce terénních schopností, na kterých si Land Rover velmi zakládá. Jednoduše, co umí klasický Range Rover, to umí i hybrid. 

Hybridní sytém vyprodukuje dohromady 250 kW (340 koní) a 700 Nm. Základem je naftový šestiválec SDV6, kterému pomáhá elektromotor s výkonem 35 kW (48 koní) a točivým momentem 170 Nm. Elektromotor je integrovaný do automatické osmistupňové převodovky.

Hybridní Range Rover Sport je full-hybrid, takže umí jezdit pouze na elektromotor. Ale asi je všem rovnou jasné, že to s dojezdem i rychlostí nebude u auta vážícího 2,3 tuny žádná velká sláva. Oficiálně můžete jet na elektrickou energii až 48 km/h a zvládnete až 1,6 km. V praxi jezdíte v drtivé většině případů pouze na elektromotor leda tak při parkování, maximálně občas při nějakém pozvolném rozjezdu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jiná kola a pár štítků na karoserii, to jsou jediné rozdíly, podle kterých můžete poznat hybridní Range Rover.

Je hybridní? Není hybridní?

Na rozdíl od některých jiných automobilek se Land Rover hybridními verzemi nijak zvlášť nechlubí. Automobilka jako kdyby chtěla mezi řádky naznačit, že tohle opravdu nebyl její nápad, že k tomu byla donucena. Možná proto není o britských hybridech příliš slyšet a možná také proto tyto verze na pohled sotva poznáte.

Testy | SUV | Video | Land Rover

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Land Rover jim totiž dopřál jen jedno opravdu výrazné poznávací znamení, což jsou trochu odlišně tvarované disky. Jestli se zákazník rozhodne pro jiné, hybrid z dálky už nepoznáte. Prozradí ho totiž až drobné logo na předních blatnících.

Radosti
Dynamika na úrovni osmiválce
Hybrid, který se chová téměř jako normální auto
Relativně nízká spotřeba
Image
Auto, které zvládne téměř vše
Starosti
Komfort odpružení by mohl být lepší
Cena na českém trhu vyšší než u osmiválce
Kvalita zpracování některých detailů v interiéru
Minimální dojezd v elektrickém režimu
8  /10
100 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie100 fotografií
rr_sport_hybrid-47.jpg rr_sport_hybrid-48.jpg rr_sport_hybrid-49.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Trocha techniky na úvod, Je hybridní? Není hybridní?
  2. Ani uvnitř speciality nehledejte, Takový klasický diesel, Jak jezdí?
  3. A spotřeba?, Dražší než osmiválec, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků