96
Fotogalerie

Test Range Rover Evoque TD4: luxus v kompaktním balení

Kapitoly článku:


Praktický kufr

Prostor pro zavazadla je snadno a pohodlně přístupný širokou a vysoko se otevírající výklopnou zádí s elektrickým zdviháním i zavíráním. Otevírat ji lze tlačítky na transpondéru, nad SPZ a vlevo od volantu, zavřít ji však můžete pouze tlačítkem na její spodní hraně. Podlaha je poměrně vysoko nad zemí, ale nákladový práh je přímo v její úrovni. Pod podlahou najdeme raritu: opravdové, byť jen dojezdové rezervní kolo!

P1150864.JPGP1150955.JPGP1150910.JPGP1150909.JPGP1150911.JPGP1150912.JPG
Záď se otevírá i zavírá elektricky

Zkoušený vůz měl po stranách dvoudílné podlahy lišty s praktickými, podélně posuvnými kotevními oky pro upevnění nákladu. Trochu jsme postrádali obvyklé schránky pro odkládání drobností za podběhy (pod víčkem vlevo jsou pojistky). Po stranách najdeme háčky pro zavěšování tašek, vpravo pak osvětlení a vlevo zásuvku na 12V.

P1150913.JPGP1150914.JPGP1150915.JPG
Pod podlahou je dojezdové kolo, po jejích stranách posuvná jisticí oka

Asymetricky dělená opěradla zadních sedadel lze sklápět na pevné sedáky, vzniklá plocha však není zcela rovná. Hlavové opěrky přitom není třeba vyjímat, bezpečnostní pásy krajních sedadel se vám ale budou poněkud plést pod ruce. Svým objemem a tvarováním zavazadlový prostor modelu Range Rover Evoque vyhoví běžným požadavkům každodenního cestování, ovšem na hory to zřejmě při plném obsazení bez rakve na střeše nezvládnete.

Za volantem

Řidič se za volantem cítí přesně tak, jak u podobně drahého auta očekává. Jeho pracoviště je rozvrženo navýsost účelně a působí originálním a hodnotným dojmem. Volant má dostatečně tlustý věnec a malý průměr a jeho příčky nesou jednoduché a přehledné ovladače audiosoustavy, telefonu a hlasového ovládání (vlevo) a nastavování palubních spoutav a tempomatu (vpravo). Pod volantem jsou běžná pádla manuálního řazení převodovky, obvyklé páčky blinkrů a stěračů mají poměrně tuhý chod a jsou docela daleko od věnce volantu.

P1100429.JPGP1100430.JPGP1150917.JPG
Interiér s výrazně skloněnou středovou konzolí (na snímcích vlevo Evoque eD4)

Jednoduchému přístrojovému štítu dominují samostatné a dokonale čitelné analogové stupnice tachometru a otáčkoměru, přičemž teploměr chladicí kapaliny i palivoměr jsou stále na očích v podobě graficky zobrazených sloupců po stranách barevného displeje uprostřed. Na něm se ukazují všechny údaje palubního počítače a vůz vám na toto místo promítá také veškeré důležité (i méně důležité) informace včetně těch o nedovřených dveřích a nezapnutých pásech na obsazených sedadlech. Kvalita jeho zobrazování je vynikající, připomeňme, že třetí generace Range Roverů patřila k prvním sériovým vozům s plně digitálními přístrojovými štíty.

P1150951.JPGP1150952.JPGP1150906.JPGP1150932.JPGP1150930.JPGP1150933.JPGP1150931.JPG
Volant s tlustým, vyhřívaným věncem padne dobře do ruky

Vskutku originálním dojmem působí nezvykle výrazně skloněná středová konzole, jež ve své horní části hostí velkoplošný barevný dotykový displej. Skrze něj lze ovládat audiosoustavu, nastavení vozu, telefon i navigaci. Komunikuje v češtině a s jeho principy je třeba se nejprve důkladně seznámit, s rozpaky jsme přijímali poměrně dlouhé odezvy na některé pokyny, třeba při zadávání adresy do navigace. Režimy automatické převodovky se po vzoru Jaguarů přepínají otočným ovladačem mezi předními sedadly, jenž se po zhasnutí motoru zasouvá do úrovně středové konzole. Tento prvek je jistě zajímavým stylistickým počinem, ovšem ani v tomto případě naše srdce neuchvátil: při přepínání se musíte pokaždé podívat na prosvětlenou stupnici, co jste to zrovna vlastně zařadili…

P1150935.JPGP1150944.JPGP1150946.JPGP1150940.JPGP1150948.JPGP1150950.JPG
Startuje se tlačítkem, přes displej uprostřed přístrojového štítu si pohodlně nastavíte komfortní funkce ke své plné spokojenosti

Pod displejem na středové konzole se nachází přehledná regulace klimatizace se samostatnými displeji pro levou a pravou stranu interiéru a elektrické parkovací brzdy EPB. Na ni ale není třeba v praxi vůbec sahat. Zajistí se samočinně po zastavení a odjistí po zařazení voliče do polohy D a sešlápnutí plynu. Dálkový ovladač (podobně jako okolí tlačítek oken a zrcátek v řidičově loketní opěrce nebo vyhřívání čelního skla) se samostatnými tlačítky pro dálkové vyvolání alarmu a rozsvícení světel stále nese odraz doby, kdy byl Land Rover v rámci koncernu Ford příbuzný s Volvem.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud