Test: Range Rover Evoque Si4 - hot hatch mezi SUV

Range Rover Evoque už figuruje na našem trhu více než jeden rok. Atraktivní anglický automobil si vysloužil obrovskou pozornost a pro značku Land Rover znamenal kromě prodejního úspěchu také neskutečné množství všemožných článků. V našich končinách byl popsán do posledního detailu, jenže pouze v kombinaci s dieselovým motorem. Jaký vlastně je tolik přehlížený a suverénně nejrychlejší benzinový Evoque Si4?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Evoque s odstupem
  2. Srdce značky Ford, Co když…?, Jedno malé ale
  3. Ano, na okresky, Proč?, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Když se aktuálně řekne slovo Range Rover, všichni si jej okamžitě spojí s příchodem nové generace absolutního vrcholu nabídky automobilky Land Rover, který jsme vám jen tak mimochodem před časem představili. Evoque je stále ještě nováčkem v nabídce, už se ale o něm tolik nemluví. Není se čemu divit. Během prvního roku svého působení o něm bylo napsáno snad úplně všechno. Nakonec také my jsme si do testu vzali Evoque hned několikrát.

Testy | SUV | Zajímavosti | Design | Premiéry | Off-roady | Land Rover

Test: Range Rover Evoque eD4 – jde to i s „dvoukolkou“

Jenže když už se o Evoque mluví, pak v drtivé většině pouze v kontextu naftového motoru. Ano, pro Evropany je to jednoznačná volba. Především nejvýkonnější SD4 dokáže nabídnout solidní svezení a relativně nízkou spotřebu. Osobně si ale myslím, že zrovna použitý diesel sice není špatný, ale jinak celkově hodně povedený automobil, jakým nejmenší Range Rover bezesporu je, by si zasloužil něco modernějšího. Ale tuto otázku nechme stranou, tou už jsme se zabývali v testu. Na co se v České republice snad úplně zapomnělo, to je fakt, že se Evoque nabízí také ve spojení s benzinovým motorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani po roce Evoque neztratil nic ze svého kouzla. Design se nadmíru povedl.  

A není to jen tak ledajaký motor, jde o to nejdražší, co si můžete spolu s Range Roverem Evoque pořídit, i když cenový odstup oproti SD4 je minimální. Tím nejlepším je podle ceníku přeplňovaný benzinový čtyřválcový dvoulitr naladěný na 240 koní a 340 Nm. Stovku zvládne tahle verze za 7,6 s a maximálně se rozjede na 217 km/h. Nejde sice o šestiválec, ale zatraceně, to přece musí být hodně zajímavé svezení.

Evoque s odstupem

Protože jsme Evoque měli v testu už několikrát, přeskočím veškeré obvyklé úvody a stručně se zastavím pouze u jedné věci. Malý Range Rover se mi dostal do rukou téměř přesně před rokem (ve skutečnosti už to je víc než jeden rok, jak ten čas letí…) a tehdy to byla regulérní bomba. Po dlouhé době skutečně nový model řady Range Rover, design, za kterým se otáčeli úplně všichni a když jsem s autem někde zastavil, našla se řada zájemců, kteří si jej chtěli prohlédnout.

Následující kapitola
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 133 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2001
Stav: 208 156 km
Cena: 60 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 119 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků