Tak uprostřed fotografie na budíky. Teplota vody (o motoru ani nemluvě) na minimu, přesto tam mají téměř 6000 otáček3-[ Ach jo, ach jo.
A není to náhodou tím, že fotka je pořízena při startovací "show" s protočením ručiček? Jinak, evoque je stylovka, zaujal mě nedávno tento kousek http://www.landrover-cartec.cz/nove-vozy/rr-evoque-22-td... ... Dle zkušenosti známého ale nový devítikvalt zrovna nevyniká v rychlosti řazení, byť snížení spotřeby určitě přinese.
50km/h na 4ku, to bude ta prevodovka ve meste porad radit. jsem zvedav jak dlouho ji to vydrzi :-))Mam u Toyoty 4rychlosti a nikdy mi zádná dalsí nechybela :-))
Nemáš jich zbytečně moc. Buicku stačily jen 3.
Moje hodně stará Toyota s HSD to překonává díky jednoduchosti. Ne nadarmo se říká, že geniální věci jsou jednoduché.
Tu je celkom pekny video test http://www.autotv.sk/range-rover/range-rove-ev... ...
Indové auta umí, to je bez diskuse. Tata Range Rover Evoque to dokazuje. U nich si vybere téměř každý, podle své peněženky a potřeb! http://www.tatamotors.com/...
ZF Fridrichshafen předvedla excelentní technický a technologický výkon. Vrátila klasickou automatickou převodovku s měničem zpět "do hry". Je to momentálně nejlepší automatická převodovka pro malá osobní auta. Ač se to nezdá je to jednodušší než dvojspojka. Devátý stupeň je tzv. rychloběh, který umožňuje posadit bod nejvyšší účinnosti motoru do předpokládané max. rychlosti v tomto případě 130km/h. Otáčky 1700min-1 jsou u dieslu z hlediska měrné spotřeby optimální. Velmi zajímavé spotřeby s tím budou dosahovat auta, která vypadají jako auto a ne něco, co vypadá jako traktor.
Kdo ma zajem videt, jak je ta prevodovka slozita, necht mrkne na http://www.zf.com/corporate/en/products/inn... ...
Šílený orloj, výrobci elektromobilů se tomu musí smátZajímalo by mě jaké má takový automat ztráty, jeslti se pak vůbec těch devět kvaltů vyplatí
He he, 'orloj' zni opravdu hezky.Chapu, kam tim mirite. Obecne se bere 3 az 4% ztrat na kazdy par ozubeni v zaberu. Pokud vykon proteka pres nekolik ozubeni razenych za sebou (seriove), ztraty rychle rostou. Dalsim problemem je, ze nektera kola v predovoce se netoci stale. Kdyz ale maji prijit do zaberu, museji se roztocit a to opet stoji nejakou energii. Dale, ackoliv je ta prevodovka kompaktni, je hodne napechovana, takze to nebude zadny drobek, co se vahy tyce. Uvadet do pohybu takovou hmotu take neco stoji.Zda se to vyplati? Tezko rici, bez znalosti konkretnich cisel. ;-)
Cituji ze článku "Jistě, jsou to hodnoty na hony vzdálené údajům výrobce, ovšem pokrok příznivým směrem je zde jednoznačně patrný." Jak dlouho nás budou výrobci obelhávat o spotřebě paliva?
Výrobce nikoho neobelhává. To jen řidiči pořád nedokáží pochopit to, že výrobce jaksi počítá s tím, že uživatel bude striktně dodržovat předpisy, tzn. 50/90/130. Ruku na srdce, kdo takhle jezdí? Nikdo. Měl jsem několik benzínových atmosfér různých objemů a teď momentálně jezdím turbobenzín a s žádným jsem neměl/nemám problém jezdit za to, co udává výrobce. Další věc je ta, že drtivá většina se dívá na kombinovanou spotřebu, ale už se nezamyslí nad tím, jestli opravdu kombinovaně jezdí. Jestli to náhodou není tak, že jsou 80% jízdy pouze ve městě a zbytek mimo. No to je potom jasný, že to nesedí. Celý problém je většinou mezi pedálem plynu a sedačkou.
Blbost, žádné 50/90/130 nezajistí udržení spotřeby na hodnotách výrobce. Zkus si napřed přečíst něco o podmínkách evropského měřicího cyklu
Ano je to dáno evropským měřícím cyklem. Podmínky jsou veřejně známy a tudíž nemůže docházet k žádnému obelhávání. To spíš jen trouba řidič to neumí správně vyhodnotit.
Vana666: Blbost? Kdeže, ověřený fakt ;-) Někdy to místo toho čtení a teoretizování vyzkoušej, uděláš lépe.
Hm, nesouhlasím. Městský cyklus je opakované rozjíždění a brzdění na rychlost 0-15-0 - 32-0-50-0 km/h, přičemž ta padesátka tvoří jen nepatrný podíl jízdní doby. Mimo město se pak rychlost motá vesměs kolem 50-70 km/h a zase jen velmi krátkodobě stoupne na max.120 km/h. Takže celý cyklus probíhá při podstaně nižších rychlostech než je tvých 50/90/130, ale na druhé straně je tam hodně zrychlování a brzdění. Vše tedy výrazně odlišné od běžného provozního režimu.Takže pokud se výsledky někdy opravdu sejdou s realitou, je to zákonitě jen věcí náhody a s dodržováním limitů (navíc v každé zemi jiných) to nemůže mít nic společného.
Souhlas ja mam prumer 54 km/h a to jezdim spise mezimesto, taky jsem skoro 1 litr pod udavanou spotrebou. Dulezite je si srovnat v hlave jak bude auto pouzivane. Do mesta je blbost kupovat trilitrovou naftu a na dalnici nema co delat 1,2 ze sekacky.
Vana666: Věcí náhody? :-D Že by těch několik desítek aut, co jsem měl možnost dlouhodobě provozovat, bylo jen dílo náhody? Tomu se mi nějak nechce věřit ;-) Ne, opravdu na mě nemůžeš jako oponent vyrukovat s teorií, když praxe hovoří jinak.
Moc nerozumím, prvním příspěvku tvrdíš že 50/90/130 nikdo nejezdí, a teď najednou máš zkušenosti s desítkami takhle provozovaných aut. ;-)
Vana666: Kurňa, vždyť já to píšu vesměs všechno polopaticky, tak čemu nerozumíš? Má zkušenost je taková, a ty desítky mnou provozovaných aut mi to jenom potvrzují, že při dodržování stanovených zákonných limitů, jsem schopen naprosto bez problémů jezdit za hodnoty udávané výrobcem. A narážel jsem na to, že takhle striktně nikdo nejezdí, proto taky té spotřeby nedosáhnou. Já takhle taky nejezdím pořád, ale taky si v ten moment nestěžuju na spotřebu. Jde mi pouze o to, že ty nářky o tahání nás za nos ze strany výrobců jsou mimo mísu, problém je v drtivé většině na straně řidiče, akorát si to nechtějí připustit, to je celé.
No, stejně víc záleží na stylu jízdy než pouhém dodržování limitů. I v rámci limitů můžeš dělat s autem prasárny na spotřebu a naproti tomu můžeš jet ekonomicky i s překračováním limitů. Prostě jen v těch limitech to není i když teda respektuju, že tobě to tak nějak vychází. Evropská norma a běžná jízda se holt liší. Úplně zvrácené je to třeba u hybridů, tam se v reálu na normu nedostaneš asi nikdy, limit nelimit
S těmi hybridy nemáš úplně pravdu. Zkus se někdy podívat na rozdíly normovanými a skutečnými spotřebami u různých koncepcí motorů a udělat si statistiky. U atmosférických hybridů jsou na stejné úrovni jako u turbomotorů (a je jedno zda turbobenzinů nebo turbodieselů), a to v průměru o třetinu. Pravda je to u plug-in hybridů a u hybridů s přeplňovanými motory, tam jsou ty rozdíly opravdu výraznější. Neplatí to ale pro hybridy s atmosférickými benzinovými motory (např. Toyota, Honda, Lexus).
Tak například BMW i3 s extenderem, udaná spotřeba 0,6 ltr/100 km, ale dojezd na 9 ltr. nádrž jen cca 300km. Tedy skutečná spotřeba je 5x vyšší než údaj výrobce. Podobných bohapustých lží bychom našli samozřejmě víchttp://www.autorevue.cz/bmw-i3-ma-premieru-za-seb... ...
Tak jasně, tohle ale není normální hybrid. Říkám, záleží na tom, zda se bavíš o tom, zda kecají výrobci běžných hybridů jako je Prius, Auris/Yaris Hybrid, Insight, CR-Z, Lexusy s atmosférickými benziny nebo pak spíše o elektromobilech s možností prodlouženého dojezdu (Ampera, i3 s extenderem, v podstatě i Prius Plug-in a podobné). U této skupiny jsou ty údaje opravdu naprosto mimo mísu, to tady nikdo nerozporuje. Jen by bylo dobré trochu mít pořádek v těch hybridech, o totiž není hybrid jako hybrid. Zatímco u určité skupiny (atmosférické NEplug-in hybridy) ty údaje odpovídají realitě zhruba tak jako u běžného jiného auta, u jiné skupiny jsou už mimo mísu tak, až to pěkné není.
jo, souhlasím že hybrid využívající elektriku spíše jako KERS bude mít normovanou spotřebu reálnější
Vana666: Nebudeme slovíčkařit, samozřejmě, že záleží na stylu jízdy, to k té ekonomice provozu neodmyslitelně patří. Na druhou stranu to nemá smysl zase moc hrotit, prostě používat u toho makovici. Někdy si to zkus. Natankuj plnou a zkus ji vyjet úplně normální plynulou jízdou v rámci rychlostních limitů a uvidíš, že to zase takový problém není. Myslím dostat se na údaje výrobce. Pak už jde jen o to, jestli máš tu vůli takhle jezdit pořád. Já třeba nemám :-D
Tak na tohle si netroufám vůbec :-)
fajn, ale až se to pokazí, kdo a za kolik to opraví?...B-]
To te zajimat nemusi, nuly tvyho formatu budou jen honit nat katalogem. KKTE! 3-[
Úžasný design ke kterému se zatím nikdo ani nepřiblížil. Otázkou je, jak dlouho tento design udrží vysoké ceny, protože technika je veskrze průměrná. To vynikne zvláště po příchodu Macanu, který není cenově příliš vzdálen, ale nabízí balík vlastností, který je o několik levelů dál.http://www.autocar.co.uk/car-video/porsche-macan-v... ...
Macan vypadá dobře. Podle mě je naprosto logické, že je o několik levelů dál. Vždyť je o 4 roky mladší. :-))
Zda sa, ze Macan bude naozaj pekne auto. Evoque je pekny, ale nazivo vizualne posobi maly, taka babska hracka.
Tak Range Rover, jako firma vyrábějící automobily snad jako jediná pochopila, jak má vypadat SUV. A ač Evoque vypadá hodně "odvážně", stále je tam patrný typický styl "RR", nehledě na to, že navíc mimořádně hodně nadčasový. Berte to jako narážku na nový Jeep Cherokee, který se po designérské stránce zcela vymknul kontrole a typické charakteristice designu firmy...
To auto nema co robit na nasich cestach. Zadne kolesa su uplne hole: vsetok bordel budu vyhadzovat daleko na auto za tym. Nema to vobec dostat technicak k.rva! 3-[
Správně pořádek musí byť.B-]
tak bordel za sebe dneska hází většina aut.. stačí jet po mokré dálnici a ten rozdíl ,straší auto + zástěrky nebo novější bez, je znatelný. O štěrku na horách po zimě ani nemluvím.Sice zástěrky nebyly zrovna vrchol čistého dizajnu, ale nějaký účel to mělo. to jakkoliv tvarované blatníky/podběhy nenahradí.
no byť si to neumím moc představit že mám v autě 9 stupňů asi je to dobrý, otázka je jestli v praxi bude převodovka dost plynulá dost rychlá a jestli nebude moc často přemejšlet co tam vrazí. co mě u tohodle auta vadí nejvíc je to, že tam nedávaj jedinej zajímavej motor, diesel jen 190k kterej ve finále docela žere a benzín 240k kterej se k tomu auto moc nehodí. myslím že by tomu prospěl nějakej diesel kolem 3litrů s výkonem aspoň 260k...a možná by měl stejnou spotřebu jako 2,2litru žebrák kterej v osobáku docela jede ale tady nic moc
Jak to myslíš, že 240 benzínových koní je špatně a 260 naftových je správně.
Jel jsem v tom před 3-mi týdny a zásadní vjem je, že počet stupňů vůbec nevnímáš. Co se týče podřazeování, reakcí na pokyn pádlem, pak jednoznačně a objektivně lepší než původní ZF.Motory odpovídají rozsahu konkurence, V6 se tam podle mě ani nevejde.
Já mám 8 stupňů a je to možná až moc. Převodovka pracuje naprosto precizně, ale jsou to podle mě již jen marketingové kejkle. V předchozím autě jsem měl 6stupnů a pracovalo to také velmi dobře. Pro zajímavost - kolik auto jelo když mělo šestku a 3000 otáček? Asi 215 km/h. Osmistupeň má velmi dobře řešeno zamykání měniče a u 9-ti stupňové převodoky to bude asi ještě lepší.Evoque je designově krásný, ale jinak je to předražená potvora, které nemá technicky oproti stejně drahé konkurenci co nabídnout. Jen ten design. Ale pokud se někomu líbí, tak určitě rád zaplatí...
Mám taky 8° a nevidím v tom žádnej problém. Evoque je tak drahej, kolik jsou za něj ochotni kupci dát. Technicky je zcela na úrovni konkurence, nebo i lehce nad ní. Nezatahuj ho mezi střední SUV, je to pořád třída X1 nebo Q3.
Měl jsem tříkvalt z roku 85 (teda s overdrive, ale ten byl zapnutý pořád a vyhazoval se až ručně při zvýšené potřebě výkonu) a byl to zatím nejlepší automat, kterým jsem kdy jel. Samozřejmě nebyl "sportovní" ani tehdy a v tomto je z dnešního pohledu úplně out, ale byl dobře čitelný a člověk zaprvé vždycky věděl, jak se zachová a za druhé pokud chtěl, aby se zachoval jinak, tak ho mohl voličem krásně korigovat.Tady ty moderní automaty furt něco řadí a něčemu se přizpůsobují, přitom je to vždycky to, o čem si myslí, že je nejlepší, ale to rozhodně nemusí být to nejlepší. Například teď mám variátor a když jede člověk z kopce a přimáčkne brzdu, tak převodovka "podřadí" a brzdí motorem - jo, to je fajn, ale co mám asi tak dělat, když nechci podřadit a chci jenom krátce přibrzdit?Nejvíc mi vyhovuje amerika s PRND321, ale jsem hrozná konzerva, to je fakt. Každopádně pořád lepší i tady ty přechytřelé eurořadiče, než manuál...
...a vidite, ten manual spolahlivo riesi vsetky tieto neduhy, ktore ste vymenovali...navyse je zabavny, co tam date to tam neomylne mate a po 15o.ooo km nie je auto s vysypanym automatom a 'dozivotnou' olejovou naplnou zrele na vrakac. Ostatne preco asi je zaruka (aj rozsirena) nastavena tak ako je ze.... Dalsim problemom je nutna udrzba (a marketingove klamstva ohladom zivotnosti oleja - skuste si v automate, ktory na jednu napln nalietal (ak nalietal) 2oo.ooo vymenit napln a uvidite). Aj ked netvrdim ze su na h.vno vsetky, trebars 6-st Aisin v touaregu je (vlastne bol) celkom podareny, 5-st MB drzal tiez, pokial sa on clovek nutene staral a netyral to, nieco vydrzal....tieto novodobe tzv. eko- hracie skrinky su napospol tym najspolahlivejsim k.rvitkom v aute. A ako uz plati, cim viac nalepiek ''eko'' to ma, tym viac sa to k.rvi. Mam skor za to ze vyvoj pojde pri momentoch do 450Nm cez dvojspojky....
Automat se dělí na ty co ho mají a ty co s tím ještě nejeli ;-) Stačí jednou za 3-5 let vyměnit náplň a pohoda jazz. Řeči o (ne)životnosti jsou kravina. Alespoň pokud se bavíme o klasickém s HDM a ne variátoru. Ale klidně si hrajte s klackem a spojkou když Vás to baví, však s pazourkama to šlo neandrtálcům tehdá taky.
Tak to zase ani moc ne - i ten nejblbější automat dokáže v 95% řadit dobře. A zábavnost - není lepší pocit, než když člověk pod plným plynem nacpe volič do polohy "2", pěkně to křápne a proklouznou kola (ideálně ještě zadní :-), tomu se manuál nevyrovná. :-)
Dvojspojky přenesou už i 500Nm.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.