Kapitoly článku:
Sportovní nejen tvarem
Evoque se tváří jako kdyby na okreskách ujel třeba i „estéíčku“. Sportovní design mu samozřejmě sluší, ale pořád to je SUV a ta si s ostrou jízdou příliš nerozumí. Malý Range ale nakonec dokázal, že ani sportovní jízda mu problém nedělá. Může za to především povedený podvozek, u kterého si můžete vybrat režim pro běžné cestování nebo režim Dynamic. V něm tlumiče přitvrdí, řízení ztuhne a přístrojový štít efektně zrudne. Na emoce je zaděláno. Málem bych zapomněl, že v tomto režimu se deaktivuje Start/Stop a nezapnete ho ani příslušným tlačítkem, což je chytré a logické.
Podobně jako třeba u Opelu Insignia po aktivaci rychlého režimu přístrojový štít zrude. Režim Dynamic je novou položkou v nabídce systému Terrain Response.
Range Rover Evoque má už v základním nastavení tužší podvozek. Karoserie se nehoupe a v zatáčkách nenaklání, zdůraznit ovšem musím fakt, že to neznamená nějaké výrazné přenášení rázů od nerovností do kabiny. S tím se vůz vypořádává výborně bez ohledu na to, že ten náš měl příplatková devatenáctipalcová kola. Na silnicích typu D1 stále zůstává velmi pohodlným autem, což si zaslouží pochvalu.
To je chvály na jedno auto. Ještě jeden bod ale musím opět pochválit – převodovka. Řadicí páka je malinkatá, dráhy krátké, blízko u sebe a řazení maximálně přesné. Nepřeháním, když napíšu, že tohle je snad ještě lepší než třeba Mazda MX-5. Řadit je v Evoqu radost. Řidič pak ještě dostane bonus v podobě páky umístěné výborně při ruce.
Jízdní vlastnosti Range Roveru Evoque si opět zaslouží pochvalu. Auto působí hodně jistě, ale stále zůstává komfortní.
Evoque je z pohledu jízdních vlastností výborným univerzálem. Dokáže se vypořádat s ostrou jízdou, s dálnicí i s městem a nakonec ani v terénu se neztratí. Pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex je další z osvědčených komponentů tohoto vozu. Samozřejmě nechybí ani systém Terrain Response, ale ten není všemocný. Evoque něco přejede, ovšem do těžšího terénu jej netahejte. Chybí mu redukce a ani s tou světlou výškou to nakonec není nijak slavné. O tom svědčil také od kolegů, kteří měli vůz před námi, poněkud upravený přední nárazník.
RR Evoque: obrovská škoda
Skvělý design, luxusní interiér, výborná převodovka a nadprůměrné jízdní vlastnosti. Má vůbec tohle auto nějaké zásadní nedostatky? Říkám to velmi nerad, ale ano. Je tu jeden drobný problém, který může zabít jinak velmi povedený vůz. Nejspíš se do výroby vloudil nějaký šotek, ale víko zavazadelníku jak se samo krásně otevírá, tak se samo už nezavře. Elektricky nastavitelná sedačka řidiče se občas jen tak ze srandy po nastartování začne sama zvedat…
Původně jsem nechtěl o těchto věcech psát, protože se to přece stát může, ale to by nebylo férové. Když už jsem párkrát naťuknul Audi případně BMW, tak tohle jsou auta, u kterých se prostě podobné věci nedějí. Angličané mají určitě ještě na čem pracovat. Osobně doufám, že podobné šotky vyhodí z výroby co nejdříve, protože kdyby tak povedené auto, jakým Evoque je, zůstalo neúspěšné jen kvůli takovýmto prkotinám, byla by to obrovská škoda.