Test: Range Rover Evoque SD4 - za sto bodů?

Takže tady ho máme. Zbrusu nový model automobilky Land Rover, nejmenší z řady Range Rover, nejúspornější, pro mnoho lidí nejhezčí a v budoucnu dost možná také nejprodávanější vůz této značky. Evoque je jednoznačně trefa do černého. Ptáte se proč?
Seznam kapitol
  1. Design, design a zase design, Luxusně, nikoliv zadarmo
  2. Kdo si hraje…, Naftová klasika
  3. Sportovní nejen tvarem, RR Evoque: obrovská škoda
  4. Vybírejte, Technická data
  5. Kompletní fotogalerie

Ještě dlouho před tím, než se začal Evoque vůbec prodávat, ještě dlouho před tím, než byl vůbec světu oficiálně představen, už tehdy se o tomhle autě mluvilo až podezřele často. Nejprve Land Rover rozčísnul vody segmentu prémiových kompaktních SUV představením konceptu, který vyvolal obrovský ohlas (ať už svými tvary nebo tím, že měl třídveřovou karoserii). Ještě větší poprask pak způsobil fakt, že sériová verze se od konceptu liší jen minimálně.

Ostrý start podtrhla také další fakta. Range Rover dostal několik cen za design a mimochodem postoupil také do finále české ankety Auto roku 2012 Klubu motoristických novinářů. Všichni o něm mluví, všichni se za ním otáčejí, všichni si jej prohlížejí. Evoque se zkrátka líbí a každý by si ho nejradši ihned odvezl do své garáže. Ano, tohle auto opravdu budí velmi pozitivní první dojmy. Jaké ale ve skutečnosti je?

Design, design a zase design

I když už jsme design Range Roveru Evoque probírali podrobněji dokonce v samostatném článku, nemůžu jinak, než začít právě vzhledem automobilu. Anglická novinka totiž dostala v podobě svých tvarů opravdu extrémně silnou zbraň. Designéři v čele s Andym Wheelem vytvořili jednoduchou, ale maximálně efektní karoserii.

SUV | Design | Land Rover

Range Rover Evoque: vše podřízeno designu

Jak sám Andy vysvětloval na designové konferenci, úplně volnou ruku při tvorbě nového automobilu nedostal, ale musel se držet základních charakteristik. Evoque tak jasně odkazuje na své předky a navíc k tomu přidává moderní přístup. Pokud se vám tohle auto alespoň trochu líbí, bude nejlepší, když se na něj půjdete podívat do nějakého showroomu, protože naživo vypadá ještě minimálně dvakrát lépe a je úplně jedno, zda se budete dívat na nějaký výrazně barevný vůz nebo na černočerné provedení, jaké jsme dostali k testu.

Už dlouho se mi nestalo, že by nějaký testovací kousek poutal tolik pozornosti. Samozřejmě, třeba modely Panamera nebo BMW X5M také působily značný rozruch, ale řekl bych, že dokázaly upoutat pozornost vždy určité skupiny lidí. Evoque přitahuje pozornost jednoduše všech od majitelů Astonu až po „škodovkáře“. Právě tato vlastnost je obrovským plusem a je to také jeden z důvodů, proč si myslím, že tohle auto bude úspěšné. Stručně řečeno, design je první oblastí, která si zaslouží hodnocení „z titulku“, tedy sto bodů ze sta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Velká kola, úzký pás oken, úzké světlomety nebo masivní záď s dvojicí koncovek výfuku. Tohle se povedlo, tohle se líbí.

Luxusně, nikoliv zadarmo

Také v případě interiéru bylo nutné zachovat základní rysy známé z dospělých Range Roverů, což přeloženo znamená výrazné horizontální linie s řekněme „kolmým“ středovým panelem. Zanechme ale teoretických řečí, jaká je praxe?

První, co vás v případě našeho testovacího exempláře doslova praští do očí jakmile otevřete dveře, jsou červeně čalouněné sedačky. Ty přední s integrovanou hlavovou opěrkou totiž vypadají hodně sportovně. Kromě efektivního vzhledu navíc nabídnou výborné boční vedení a přímo ideálně tuhou výplň. Možná tušíte, že v tom bude nějaké to „ale“. Máte pravdu. Tím „ale“ je totiž pořizovací cena. V kombinaci s černě čalouněným stropem vyplatíte za tuhle parádu 120 000 Kč navíc a to už je docela hodně peněz i za takto povedené sedačky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Líbí se vám sportovní sedačky? Pak začněte šetřit. Příplatek není malý. Škoda, že na té u řidiče se už začalo projevovat určité opotřebení (vůz má najeto 5 tis km).

Range Rover Evoque je nejmladší, což je v interiéru velmi dobře poznat. Zde totiž platí, že nejmladší = nejlepší. Tak například v nedávno zveřejněném testu Range Roveru Sport jsem kritizoval zastaralý displej na přístrojovém štítu nebo pomalý multimediální systém. V Evoque nic takového nenajdete. Přístrojový štít nese moderní barvený displej (konečně!) a reakce multimediálního systému jsou o poznání rychlejší. Akorát nechápu, proč tomu není stejně právě u Sporta nebo u Discovery, když oba modely prošly pro nadcházející modelový rok faceliftem.

Celkově působí interiér Evoqu doslova luxusně. Zpracování je výborné, slícování jednotlivých dílů regulérně perfektní a použité materiály působí kvalitní. Kam se kouknete, tam je kůže nebo hliník. K tomu přidejme ještě decentní ambientní osvětlení s výběrem několika odstínů barev nebo modrozeleně podsvícené prahy (mimochodem zrovna tohle podsvícení se k červené kůži moc nehodí).

Testy | SUV | Land Rover

Range Rover Sport SDV6: ZF v hlavní roli

Evoque drží standardy řady Range Roveru. Je možná nejmenší, ale pojetím luxusu si v ničem nezadá s vrcholným Range Roverem. Samozřejmě si za to ale budete muset zaplatit. Sice je základní výbava velmi bohatá, ale přidejte k tomu pár paketů a různých vychytávek a rázem vysázíte na příplatcích bezmála půl milionu, což je případ testovacího exempláře. Budiž nám útěchou fakt, že u BMW nebo Audi na tom nebudete o moc lépe.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, design a zase design, Luxusně, nikoliv zadarmo
  2. Kdo si hraje…, Naftová klasika
  3. Sportovní nejen tvarem, RR Evoque: obrovská škoda
  4. Vybírejte, Technická data
  5. Kompletní fotogalerie
Land Rover Range Rover Evoque 2.179
Rok výroby: 2011
Stav: 63 771 km
Cena: 620 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků