89
Fotogalerie

Test: Range Rover Evoque eD4 – jde to i s „dvoukolkou“

Kapitoly článku:


Dynamický vzhled

Přídi vozu dominuje mohutný nárazník s náznakem ochranného šítu ve spodní části a tenkými mlhovkami. Maska chladiče svojí strukturou odkazuje na ostatní vozy Land Rover a Range Rover současné produkce, ale v porovnání s nimi je velmi nízká. Po stranách na ni navazují xenonové světlomety s dvojitými obroučkami z LED, jež ve slabší intenzitě fungují jako „parkovačky“ a v silnější jako zdroje denního svícení.

P1100489.JPGP1100487.JPGP1100488.JPGP1100506.JPGP1100504.JPGP1100505.JPG
Spodní části nárazníků nesou ochranné obklady

Ani z ostatních pohledů není karoserie typu Evoque v žádném případě nudná. Přední svítilny zasahují hluboko do předních blatníků, za jejichž výřezy navazují zdobné falešné ventilační otvory s rámečky přecházejícími až do dveří. Na ostatní Land Rovery a Range Rovery pak odkazuje také mohutná kapota s výraznými převisy do stran i vpřed.

P1100502.JPGP1100517.JPGP1100511.JPG
V předních i zadních svítilnách se v hojné míře uplatnily zdroje LED
 

Při pohledu z profilu jde o vysloveně dynamicky střiženou karoserii, jejíž agresivita však není dílem vzad se svažující střechy, jež by omezovala prostor pro hlavy cestujících na zadních sedadel. To je jen optický klam daný směrem vzad se zdvihající spodní linií bočního zasklení kopírovanou ještě prolisem vedeným pod úrovní dveřních klik.

P1100501.JPGP1100495.JPGP1100483.JPGP1100494.JPGP1100497.JPGP1100498.JPG
Mezi zajímavé detaily patří také falešné výdechy v předních blatnících

Spodní části prahů, dveří a nárazníků jsou opatřeny plastovými obklady, podobně jako hrany rozšířených blatníků, které opticky robustnost výřezů kol dále zdůrazňují. Také zadní čelo vyniká odvážnými a dlouhými prolisy a navazuje na tvarování přídě, zvláště pak v otázce sdružených svítilen, jež jsou z větší části tvořeny soustavami LED.

Interiér spíše konzervativní

Také liniím interiéru dominují hrany, ale oproti tvarování karoserie je zaměřen spíše na luxus a maximální přehlednost ovládacích prvků. Naštěstí! Hrůza domyslet, jak by to uvnitř modelu Evoque vypadalo, kdyby se designéři odvázali stejně jako to udělali zvenčí vozu. Hned po otevření přiměřeně robustních dveří na vás dýchne vkusná kombinace kvalitních materiálů. Řidič má velmi dobrý výhled do všech stran (i s pomocí vhodně tvarovaných a rozměrných zpětných zrcátek), pouze šikmo vpravo to kvůli vysoké přední hraně kapoty není zrovna jednoduché.

P1100415.JPGP1100416.JPGP1100418.JPGP1100420.JPGP1100422.JPGP1100435.JPG
Interiér je komfortní a prostorný

Palubní deska je v horní i spodní části obložena příjemnými plasty se stylizovaným stehováním, jež celkový dojem posouvá o třídu výše. Sedadla zkoušeného vozu byla čalouněna neperforovanou kůží. Ta přední sice mají dostatečně dlouhé sedáky i opěráky, ale čekali jsme od nich přeci jen více.

P1100426.JPGP1100425.JPGP1100424.JPG
Do vozu se pohodlně nastupuje

Stavitelná jsou manuálně (jen výška u řidiče je jako u před předminulého Mondea stavitelná elektricky), přičemž jsme postrádali možnost regulace sklonu sedáku, ale hlavně tuhosti bederní opěry. Přesto lze za volantem snadno nalézt správnou polohu, jež umožní dlouhodobý pobyt bez nadměrné únavy. Boční opora v zatáčkách není tak výrazná, jak by se na první pohled mohlo zdát, ale určení vozu vyhovuje.

P1100458.JPGP1100438.JPGP1100459.JPG
Důraz byl kladen i na detaily

Na zadních sedadlech se s boční oporou rozlučte úplně, ale v dostatečném pohodlí se tam usadí dva cestující i vyššího vzrůstu, kteří se nebudou cítit omezeni v žádném směru, dokonce i výhled z vozu mají slušný. Prostřední pasažér se však bude mírně tísnit kvůli omezené šířce interiéru („normální“ Range Rover to přeci jen není). Nedostatkem odkládacích prostor jsme rozhodně netrpěli, najdete je všude tam, kde jsou třeba, v loketních opěrkách, středové konzoli i dveřních výplních.

„Frajeřina“ v kufru

Zavazadlový prostor má podlahu v úrovni nákladové hrany (pod podlahou najdeme jen rezervní kolo pro nouzové dojetí), což usnadňuje manipulaci se zavazadly. V okrajích najdeme kotevní oka pro síť, po stranách sice nejsou žádné schránky pro drobnosti, ale ani v oblasti podběhů se nemusíte bát omezení využitelné šířky.

P1100467.JPGP1100468.JPGP1100479.JPGP1100437.JPGP1100469.JPGP1100470.JPG
Záď se zdvihá i zavírá elektricky
 

V případě potřeby větší přepravní kapacity lze sklápět nestejně dělená opěradla na sedáky, vzniklá plocha sice není zcela rovná, ale obejde se bez schodu. Hlavové opěrky nevyžadují vyjímání, ale krajní bezpečnostní pásy se vám budou při manipulaci s opěradly plést pod ruce.

P1100471.JPGP1100474.JPGP1100475.JPGP1100476.JPGP1100477.JPGP1100478.JPG
Zavazadlový prostor je široký a snadno využitelný

Zkoušený vůz byl opatřen příplatkovým elektrickým ovládáním výklopné zádě, což během našeho testu obvykle budilo udivené pohledy kolemjdoucích. Otevírat ji lze tlačítky na dálkovém ovladači, nad tabulkou SPZ a vlevo od volantu, zavírat ale (na rozdíl od zvyklostí, viz třeba nedávný test Hondy Accord Tourer) můžete výhradně tlačítkem na její spodní hraně.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud