Test: Range Rover Evoque eD4 – jde to i s „dvoukolkou“

Evoque je obrazem rozporuplnosti kategorie SUV, ale dokazuje, že i tam to jde dělat zábavně. Vyzkoušeli jsme nejlevnější provedení s pohonem předních kol.
Seznam kapitol
  1. Proti proudu, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Dynamický vzhled, Interiér spíše konzervativní, „Frajeřina“ v kufru
  3. Vzhůru na palubu, V zajetí systému, Na silnici
  4. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Proti proudu

Evoque je bezpochyby tím neradikálnějším modelem, jaký kdy u Land Roveru vyvinuli, a jeho přiřazení pod prestižní značku Range Rover ospravedlnilo i dosti sebevědomé nacenění. Range Rover Evoque míří do segmentu kompaktních „prémiových“ SUV, v němž vyniká především zdařilým skloubením komfortu, praktičnosti a stylovosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Range Rover Evoque na silnici nepřehlédnete

Nezpronevěřuje se tím tradičním přednostem SUV? Nikoli, uživateli nabídne vše typické od vyššího posazu a snadného nastupování po vyšší spotřebu. S Evoquem budete budit pozornost kdekoli se objevíte, ale opovržlivých pohledů známých majitelům německých SUV se bát nemusíte, toto auto je zkrátka když ne vyloženě krásné, tak ušlechtile působivé určitě.

Testy | SUV | Land Rover

Test: Range Rover Evoque SD4 - za sto bodů?

Vozům Range Rover Evoque se věnujeme průběžně, a to včetně otevřené verze Evoque Convertible i různých kreací ladičských firem. Na sklonku loňského roku jsme pro vás navíc otestovali jednu z nejdražších verzí pětidveřového provedení s pohonem všech kol, takže se v následujících řádcích budeme věnovat pouze odlišnostem vozu na snímcích a případně tomu, co v předchozím testu nezaznělo.

Nabídka verzí

Range Rover Evoque se v současnosti prodává s pětidveřovou a třídveřovou karoserií. Ta třídveřová byla představena jako první, více zdůrazňuje sportovní ambice modelu Evoque a i přes omezenou praktičnost je kupodivu dražší než pětidveřové provedení. Obě varianty jsou k dostání ve výbavových stupních Pure, Dynamic a Prestige.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro Evoque jsou typické odvážné a ostré linie

Již výbava nejlevnějšího provedení startujícího na ceně 854 040 Kč je mimořádně rozsáhlá, navíc je k dispozici celá řada samostatných prvků výbavy doplňkové, příslušenství a zvýhodněných paketů, které pomohou řidiči sestavit si vůz přesně podle svých požadavků. Proto zájemce o podrobnosti odkážeme na poměrně přehledně uspořádaný oficiální ceník, který najdete níže.

Motory jsou v nabídce prakticky jen dva. Zastánci benzínu mají jedinou volbu v podobě zážehového dvoulitru Si4 s výkonem 240 koní (177 kW) v kombinaci s automatickou převodovkou. Vznětové agregáty reprezentuje zdařilý čtyřválec 2,2 l z dílen tandemu Ford/PSA dodávaný ve verzích TD4 a SD4 s výkonem 150, resp. 190 koní (110 kW a 140 kW) a točivým momentem 400/420 Nm, který lze v obou případech kombinovat s manuální, nebo automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se těšte na kvalitní materiály i zpracování

Všechny vozy Evoque jsou standardně opatřeny pohonem všech kol, přičemž výjimku představuje „ekologické“ provedení eD4 s báječnými papírovými hodnotami spotřeby, jež je analogickým pokračováním staršího modelu Land Rover Freelander eD4. Verze eD4 tvoří základ nabídky typu Evoque a je k dostání pouze s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Motor 2,2 l má v tomto případě výkon 150 koní (110 kW), ale točivý moment snížený na 380 Nm.

Zkoušený vůz

A právě základní provedení Range Roveru Evoque eD4 s nejnižší výbavou Pure jsme tentokrát testovali, a pravdou je, že s ohledem na obvyklé použití vozů SUV bude pohon všech kol chybět málokomu. Testovaný vůz, jak se na správnou „předváděčku“ sluší a patří, byl ale doplněn řadou působivých příplatkových prvků včetně elektrického ovládání pátých dveří (+ 16 440 Kč), černého lakování střechy (+ 17 400 Kč), xenonových světlometů s obroučkami LED pro denní svícení (+ 19 560 Kč) nebo předních mlhovek (+ 7 680 Kč).

Všimnout si musíme také metalízy (+ 18 480 Kč), větších, osmnáctipalcových ráfků (+ 16 440 Kč), vyhřívání předních sedadel (+ 9 720 Kč), celokoženého čalounění (+ 15 960 Kč) a dalších prvků sdružených povětšině v paketech, čímž cena zkoušeného vozu nakonec vyrostla přes 1,1 mil. Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
"e" jako "ekologický"...?

Upřímně řečeno, ve výbavě testovaného vozu jsme nepostrádali prakticky nic důležitého, nicméně o zcela bezvadný vůz nejde, o čemž budou zmínky v následujících kapitolách. Opatřen byl prakticky stejnou verzí pohonné jednotky jako nedávno zkoušený vůz Land Rover Freelander II, ovšem právě se sníženým točivým momentem.

Range Rover Evoque 2,2 eD4 Pure
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)1 132 000 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)854 040 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy7x
El. řízení podvozkuABS, DSC, EBA, EBD, EPB, RSC, atd.
Centrální zamykáníAno na DO, startování tlačítkem
El. ovládání okenAno, 4x, jednodotykové
El. ovládání zrcátekAno, vč. Vyhřívání
ČalouněníKůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, el.
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioAno, Meridian s CD, MP3, AUX, USB, BT a nav.
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyAno
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 147 523 km
Cena: 140 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků