Test Porsche Macan Turbo: Nejlepší jízda mezi SUV

Pouze upravené Audi Q5? Ani náhodou. A nejlépe jezdící SUV? Možná, trumfů má ve svém rukávu Porsche Macan více než dost.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kde se vzal?
  2. Cayenne, Panamera nebo snad 918?, Interiér známe
  3. 400 koní na dvě tuny, M135i xDrive
  4. V klidu, Na úrovni Cayenne, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Povídání o tom, kterak Porsche představilo model Cayenne a kterak ho fanoušci začali nenávidět, je stejně obehranou písničkou, jako některé hity od Karla Gotta. Fakta hovoří jasně, velké SUV přineslo do pokladnice automobilky Porsche dost peněz a podstatně navýšilo prodeje. Co tedy udělat, když vám čísla stále nestačí a chcete je ještě dále zvyšovat? Není nic jednoduššího, než vsadit na osvědčenou kartu.

Testy | SUV | Sportovní auta | Porsche

Test Porsche Cayenne GTS - kdo šetří...

Jinak řečeno, v nabídce Porsche se objevuje druhé SUV a očekávání jsou doslova obří. Macan, jak se tato novinka jmenuje, je menší, pro někoho atraktivnější a mohl by být také cenově dostupnější než Cayenne, což ale zatím tak docela neplatí. Přesto má tento model ambice stát se nejprodávanějším Porsche vůbec.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Druhé SUV v nabídce Porsche má velké prodejní ambice a velkou cenu. Čeští zákazníci jej ovšem vzali útokem hned od začátku prodeje. Zájem je (podle očekávání) hlavně o verzi S Diesel. 

Že automobilka své novince věří, to dokazuje třeba už výroba, které probíhá v Lipsku. Investice do zavedení produkce Macanu se vyšplhaly na půl miliardy euro, přičemž Porsche plánuje vyrobit 50 000 kusů ročně. Pro začátek. Když bude zájem, může se vyrábět klidně dvojnásobek.

Kde se vzal?

Macan si odbyl světovou premiéru minulý rok na autosalonu v Los Angeles. Jako základní stavební kámen posloužilo Audi Q5, nicméně by bylo obrovskou chybou, kdybychom považovali toto Porsche pouze za upravené střední SUV Audi. Porsche si důsledně ohlídalo, aby se Macan od relativně obyčejné Q5 výrazně lišil, a to jak na pohled, tak také jízdním projevem. A hlavně se inženýrům povedlo do novinky implantovat geny slavných sourozenců v čele s 911.

SUV | Audi | První svezení

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Sečteno a podtrženo, Macan je shodný s Q5 pouze z jedné třetiny, vše ostatní je buď zcela nové, nebo alespoň důkladně přepracované. Kdybych měl ale jmenovat pouze jeden zásadní rozdíl, pak to je řešení pohonu všech kol. Na rozdíl od Q5 dostal Macan systém převzatý z Porsche 911 4.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Macan je v každém případě čtyřkolka. Na rozdíl od Q5 je stále hnaná zadní náprava a k té se připojuje náprava přední. Systém ji ale využívá výrazně méně, takže se Macan chová téměř jako zadokolka.

Tedy stále hnaná je zadní náprava a pomocí vícelamelové spojky (původem od společnosti Magna) se připojuje náprava přední. V praxi systém s přední nápravou dost šetří. Základní poměr je 20/80 ve prospěch zadních kol, takže tohle malé SUV svým charakterem velmi připomíná zadokolku, což je dobře.

Dalším zásadním rozdílem je přítomnost vidlicového šestiválce s objemem 3,6 litru, který používá testované Turbo. Q5 má v tomto směru smůlu, což se dá pochopit. Na druhou stranu u dieselových motorů se musí prozatím Macan obejít bez třílitrového bi-turba s maximem 313 koní. To je vyhrazeno pro SQ5, Porsche si musí vystačit s klasickým třílitrem naladěným na 258 koní.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kde se vzal?
  2. Cayenne, Panamera nebo snad 918?, Interiér známe
  3. 400 koní na dvě tuny, M135i xDrive
  4. V klidu, Na úrovni Cayenne, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 151 877 km
Cena: 370 000 Kč
Audi A2 1.422
Rok výroby: 2002
Stav: 170 255 km
Cena: 49 000 Kč
Audi A4 1.896
Rok výroby: 2007
Stav: 156 335 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků