Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Úplně nová generace legendy zvané Porsche 911 před časem dorazila na český trh. Testovací exemplář při své pouti po všech možných tuzemských redakcích zavítal také do té naší. Jaká novinka je podle našeho názoru?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Poprvé za volantem
  2. 3,8 l: +15 koní, +20 Nm, Úplně obyčejný
  3. I like to move it, move it, Přísně neutrální, jako vždy, Proč?
  4. Úspěch zaručen, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Porsche 911 je legenda. O tom není potřeba se bavit nebo polemizovat. Design vůbec prvního tohoto automobilu z dávné minulosti se ukázal natolik geniální, že by si zasloužil bez přehánění Nobelovu cenu. Je až s podivem, že dosud za celou tu dobu nikdo nedokázal vymyslet nic lepšího a model 911 pouze prochází pomalou a postupnou evolucí. Žádná revoluce není potřeba. Nebo si snad dokážete představit, že by tohle auto dostalo jinou siluetu nebo motor uložený jinam než za zadní nápravu? To by byla pro všechny fanoušky, kteří jsou už teď s trochou nadsázky utrápeni všemi těmi SUV, Panamerami a naftovými motory, až moc silná káva.

Sportovní auta | První svezení | Porsche

Porsche 911 Carrera S: jako Jekyll a Hyde

O tom, jak moc si automobilka cení tvarů svého sportovního modelu, svědčí nová generace. Ta je sice technicky v mnoha ohledech zcela jiná, má jiné rozměry i jiný rozvor, ale při pohledu na karoserii to nepoznáte. Vlastně člověk, který se o tento vůz nezajímá, novou generaci nemá šanci rozeznat. Aby ne, výrazně se liší pouze denními světly složenými z LED diod vpředu a jinými svítilnami vzadu. Už jsem se setkal s názorem, že jednou z nevýhod Porsche 911 je právě fakt, že vypadá za celou svou historii prakticky pořád stejně. Nevím jak vy, ale já bych takovému člověku rovnou sebral řidičský průkaz. Vždyť to je normálně regulérní rouhání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zadní světla ve stylu Aston Martin a přední LED diody denního svícení - jediné výrazné odlišnosti nové generace.

Nebudeme se ale zdržovat nějakými prkotinami. Porsche 911 nové generace je po všech stránkách větší. Přesně měří 4491 mm na délku, 1808 mm na šířku a 1295 mm na výšku. Rozvor náprav pak narostl o 100 mm, ale to už asi stejně každý ví. Co nás zajímá samozřejmě nejvíce je to, jak řada 991 jezdí. Všude se píše o tom, že se tohle auto povedlo, že si je v zatáčkách jisté a co všechno dovede, což byl také jeden z podstatných důvodů, proč jsem se na moment, kdy dostanu klíčky, tak hrozně moc těšil. Termín v půlce ledna nebyl příliš ideální, ale zima si dávala hodně na čas. Paráda…

Poprvé za volantem

Porsche 911 Carrera S není první Porsche, ve kterém jsem seděl. Nakonec si na našich stránkách můžete přečíst třeba test naftové Panamery. Právě Panamera určila design interiérů všech nových modelů, které po ní následovaly. Platí to pro druhou generaci Cayennu, stejně jako pro poslední novinku v podobě 911(991). Nechybí tak trochu „přebudíkovaný“ přístrojový štít, klasický tříramenný volant nebo tradičně startování vlevo. Panamerou se inspirovali designéři také v případě zpracování středového tunelu s velikým množstvím tlačítek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér se inspiroval Panamerou. Ergonomie není ideální, ale hlavní je, že to dobře vypadá.

Pokud byste chtěli slyšet, co se soudruhům z NDR tak úplně nepovedlo, pak je to umístění displeje multimediálního systému. Ten je totiž hodně dole a při řízení si jej budete částečně zakrývat pravou rukou. Bylo tomu tak u předchozí generace, je tomu tak i nadále. A teď se zeptám, zajímá to vůbec někoho?

Testy | Porsche

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

S prvními dojmy za volantem to je podobné jako s designem exteriéru. Nemusíte se ani blíže seznamovat, prostě se podíváte, a víte. Interiér sice dostal více změn než exteriér, ale vše už tak nějak známe z Panamery, případně z předchozí generace, což je dobře, protože se nemusíme zdržovat a můžeme rovnou startovat. Jo, a kdyby vás to zajímalo, tak dozadu se žádný normální člověk nevejde, protože tam je pěkný, kůží čalouněný zavazadelník. Ten standardní najdete vpředu a možná budete překvapeni, co všechno se do něj vejde. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Poprvé za volantem
  2. 3,8 l: +15 koní, +20 Nm, Úplně obyčejný
  3. I like to move it, move it, Přísně neutrální, jako vždy, Proč?
  4. Úspěch zaručen, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků