55
Fotogalerie

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Kapitoly článku:


Žluto-modrá paráda

Teoretizování a úvodů myslím už bylo více než dost. Na nás čeká pěkný žlutý exemplář s modrým interiérem. Design i kabinu Carrery jsem už popsal minule, stejně mi ale nedá na chvilku se speciálně u interiéru nezastavit. Porsche coby luxusní značka logicky nabízí nepřeberné možnosti. Kromě klasických barev, které měl na jaře testovaný bílý exemplář, jsem už zažil třeba hodně červený interiér, ale tak free, cool, in a funky verzi jakou je modro-žlutá se žlutými lamelami, které dostaly výdechy ventilace, jsem ještě nezkoušel. Samozřejmě, jak se říká, proti gustu… Jen mě vždy velmi zaujme, co všechno jsou automobilky schopné dát do svého katalogu a jak to v reálu vypadá.

911_45.JPG911_46.JPG 
Žluto modrý interiér je na můj vkus trochu divoká kombinace. Třešničkou na dortu jsou pak žluté výdechy ventilace, ale proti gustu...

Co je důležitější, to jsou sedačky, pozice za volantem, rozmístění ovladačů a podobně. Vezmu to stručně. Sedačky  - výborné, pozice za volantem – výborná, rozmístění ovladačů ve stylu Panamery vyžaduje zvyk a to samé platí také o trochu přebudíkovaném přístrojovém štítu. Musím říci, že zmenšená verze, kterou používá levnější Boxster, je mnohem příjemnější a rozhodně nemáte pocit, že by vám něco chybělo. Téma zadních sedaček nebo zavazadelníku rovnou přeskočím. Dozadu se nikdo nevejde, zavazadelník je pro majitele nebo zájemce o Carreru spíše příjemný bonus, než záležitost spadající mezi ty nejdůležitější.

Na rozdíl od prvního testu se u Carrery 4S objevil jeden detail, který jak je drobný, tak vás nadmíru potěší. Pod volantem se schovávala klasická pádla pro manuální řazení, tedy vpravo nahoru, vlevo dolu. Tlačítka používaná sériově vyžadují hodně velkou dobu k tomu, abyste si zvykli. Kolegové, kterým se to povedlo, většinou prohlašují, že to není vůbec špatné řešení. Jenže pokud máte za sebou zkušenosti s nějakým jiným automatem a pádly pod volantem, budete své podvědomí měnit hodně těžko. Každopádně klasická pádla pod volantem souvisí u Porsche s příplatkovou položkou „Volant SportDesign“. Jestliže čekáte nějaký tučný příplatek, možná se budete divit. Za pět tisíc (bez DPH) je váš.

911_39.JPG911_40.JPG 
Komu nevyhovují tlačítka pro řazení, pro něj u Porsche připravili klasická pádla. Jsou podstatně lepší.

Čtyři sta na všechna čtyři

Také o motoru už bylo ledasco napsáno. Testované „esko“ používá plochý šestiválec o velikosti 3,8 l. Maximální výkon má hodnotu 400 koní (7400 ot./min) a točivý moment vrcholí číslem 440 Nm (5600 ot./min). Akcelerace z nuly na stovku je ve spolupráci s PDK otázkou 4,3 s (s manuálem budete o dvě desetinky pomalejší), maximální rychlost činí 297 km/h. S manuálem zůstanete těsně před branami bájné hranice 300 km/h. V porovnání s Carrerou S se všechny údaje prakticky neliší. Rozdíl je pouze v maximální rychlosti, kdy bez pohonu všech kol můžete jet 302 km/h, respektive 304 km/h s manuálem.

Porsche 911 Carrera 4S má stále poháněnou zadní nápravu a k ní připojuje nápravu přední, kde našel své uplatnění diferenciál z dílny Getrag. Děje se tak pomocí elektromechanické mezinápravové spojky, přičemž novinkou pro současnou generaci je možnost zobrazit na jednom z budíků aktuální poměry mezi přední a zadní nápravou. Můžete tak vidět, že systém velmi rád nechává v činnosti pouze nápravu zadní, že se logicky při každém rozjezdu pro jistotu více či méně připojí náprava přední, aby se při každém brzdění zase odpojila. Měnit poměr přední/zadní kola zvládá spojka do 100 ms. 

carrera_4.jpg 911_66.JPG

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud