Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Představme si následující situaci. Máte parádní sportovní auto, továrnu na řidičovy zážitky, běžně jste nejrychlejší na silnici a na policejní Passaty můžete leda tak ukazovat dlouhý nos. Jenže pak přijde ten prevít Mráz, začne padat sníh, silnice začnou klouzat a vy si můžete se svojí dříve výbornou zadokolkou leda tak hrát na centrifugu. Naštěstí tu máme auta, na která je i ruský děda krátký.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Začalo to v Paříži
  2. Žluto-modrá paráda, Čtyři sta na všechna čtyři
  3. Děda Mráz nám přál, Koleda, koleda, Lukáši…
  4. Okresky naostro, Napište Ježíškovi
  5. Fotogalerie

Štědrý večer nastal… Nebo brzy nastane, případně už proběhl, záleží, kdy si tento článek čtete. Každopádně jsou Vánoce a k těm jako už tradičně patří na našem webu test nějaké té zajímavé čtyřkolky. Minulý rok padla volba na Ladu Niva. Musím říci, že na těch pár dnů, které jsem s touto legendou strávil, budu jen těžko zapomínat a ještě dlouho budu příhody „z natáčení“ vyprávět. Jo, to tenkrát mě v lese pronásledovali zlí lesníci. No a to praktické otevírání zadních dveří, no a co teprve jízda po městě nebo dokonce po dálnici, to vám byla pohádka.

Testy | SUV | Lada

Test: Lada Niva – já sním o Vánocích…

Letos jsme vybrali, respektive si nebudeme hrát na úspěšné redakce (na to tu jsou jiní experti), prostě to letos tak vyšlo, něco z trochu jiného soudku. Něco z úplně opačného konce automobilového trhu. Stejně jako u Lady Niva jde o legendu. Vlastně je to podobně slavný model, liší se pouze v jediné drobnosti. Za cenu dnešní legendy včetně příplatkových prvků byste si mohli pořídit šestnáct minulý rok testovaných Niv. Ano, asi jste už poznali, že na Štědrý den vyrazíme vstříc zimním zážitkům spolu s Porsche 911 Carrera v provedení 4S.

Než tak ale učiníme, musíme vyřídit ještě jednu povinnost. Redakce Autorevue.cz přeje šťastné a veselé Vánoce, pokud možno co nejvíce motoristicky zajímavých dárků a zábavné, ale bezpečné, zimní cestování. Děkujeme za vaši přízeň a za vše upřímné (někdy až moc, ale co, jen do nás, od toho tu jsme) názory v diskuzích.

Začalo to v Paříži

Novou Carreru s označením 991 jsme už jednou testovali. Pěkný bílý exemplář se zastavil na jeden den v naší redakci na jaře a musím říci, že se mi velice líbil. Porsche udělalo se svým legendárním modelem nemalý krok dopředu. Pravda, moc prostoru na vylepšování z předchozí generace nebylo, ale i tak je 991 ještě o kousek lepší, preciznější a samozřejmě jak zákony EU káží, je také šetrnější k životnímu prostředí. Kvůli nižší produkci emisí má start/stop systém nebo elektrický posilovač řízení. Inu, asi se nedá nic dělat, nutné bruselské zlo. Jestli tam někdo pojedete, vyřiďte nejen kvůli 911 mé srdečné a zcela upřímné poděkování!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S nebo bez? Někdo kritizuje spojené zadní světla. U verze 4 designéři tento prvek ještě zvýraznili.

Tentokrát se budeme bavit oCarreře 4S, která si svou oficiální premiéru odbyla na autosalonu v Paříži. Přestože si tak nějak podvědomě spojujeme Porsche spíše se závodními okruhy, ani co se pohonu všech kol týká, nejde o žádného nováčka. Třeba zrovna nedávno se objevilo video připomínající historii automobilů značky Porsche vybavených systémem 4x4, se kterou souvisí například také úspěšná účast na dakarské rallye. Video najdete níže a mimochodem když posunete na 1:35, uvidíte Porsche ve společnosti už několikrát vzpomínané Lady Niva. Abych se ale vrátil k tématu, pro model 911 je z tohoto pohledu důležitý rok 1989. Právě tehdy se poprvé tahle legenda ukázala ve verzi 4x4.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Že nejde jen o nějakou okrajovou záležitost, to naznačují následující oficiální informace. Od roku 2008 Porsche prodalo 24 000 „devětsetjedenáctek“ (997) s pohonem všech kol, což dohromady činí 34% z celkových prodejů. Dalším důkazem, který hovoří o nemalém významu tohoto provedení je fakt, že si čtyřkolku můžete pořídit v kombinaci s karoserií kupé, ale zkrátka nepřijdou ani zákazníci, kteří chtějí jezdit ve sněhu se staženou střechou.

Současná Carrera 4 představená v Paříži dostala v porovnání s dvoukolkou o 22 mm širší zadní blatníky, o 10 mm širší zadní pneumatiky a na první pohled ji poznáte podle červené lišty propojující zadní světla. Oproti předchozí generaci slibuje Porsche (ekologové, jásejte) o 16% nižší spotřebu paliva a nižší hmotnost. Základní Carrera 4 zhubla o 65 kg, na tom ale klidně může mít nemalý podíl menší motor. Oproti dřívějšímu základnímu boxeru, který měl 3,6 l, dostala aktuální generace o dvě deci méně.

Informace na závěr, standardem pro 911 s pohonem všech kol je sedmistupňová manuální převodovka, za příplatek 83 032 Kč (bez DPH) přesně je k dispozici taktéž sedmistupňový automat a o dvacet kilogramů vyšší hmotnost. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Začalo to v Paříži
  2. Žluto-modrá paráda, Čtyři sta na všechna čtyři
  3. Děda Mráz nám přál, Koleda, koleda, Lukáši…
  4. Okresky naostro, Napište Ježíškovi
  5. Fotogalerie
Lada Kalina 1.596
Rok výroby: 2009
Stav: 59 078 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků