Bez pochyby velmi atraktivní auto ale pokud se někdy začnete opravdu seriozně zabývat myšlenkou jeho nákupu, musíte projevit velkou dávku entusiasmu do značky Porsche aby jste byli schopni rezignovat na významně menší užitnou hodnotu auta než je tomu u ostatních konkurenčních aut (např. BMW M4, Audi RS 7, Mercedes CLS 63 AMG). Oběti typu zcela nepoužitelný kufr, nepoužitelná zadní sedadla, stísněný kokpit, malý centrální display a zcela chybějící infotainment, bývají obětmi jinak obvykle nutnými až u mnohem extrémnějších sportovních aut než je zrovna Porsche 911GTS. Také vysoké příplatky za u běžných aut zcela standardně nabízenou výbavu (parkovací senzory, multifunkční volant a pod.) patří ke koloritu této značky, stejně tak jako drahé karbonové a kožené pakety nutné k zakamuflování jinak velmi levně vyhlížejícího kokpitu. K tomu všemu musíte ještě přidat vlastní devotnost a pokoru nezbytně nutné vlastnosti při styku s Porsche typickou arogancí prodejců a servisních techniků. Stejně tak musíte projevit i schopnost ignorovat některé pro značku nedůstojné VW artefakty (jako je např klíč identický s klíčem od 10x levnější Fabie). Jedinou útěchou vám nakonec zůstane fakt, že auto si díky svému konzervativnímu designu udržuje svojí hodnotu i jako ojeté mnohem lépe než je tomu u aut ostatních značek.
To jsi objevil Ameriku. 911 GTS je o požitku z jízdy, o perfektním vyvážení, o skvěle reagujícím atmosférickém motoru, o nízké hmotnosti a samozřejmě v neposlední řadě o nesouměřitelném image s žádným jiným sportovním modelem, prostě legenda. Ten, kdo si jde pro 911, tak přesně ví, co chce, chce SPORŤÁK. A to co chce je diametrálně odlišné od zaměření RS7/RS6/RS5/RS4, M4/M3/M5/M6 či C63/CLS63/E63 či podobných aut. Ty můžeš tak maximálně srovnávat třeba s Panamerou. Prostě sedany, kupé či jiné karoserie (různé spitvořeniny kupé se 4 dveřmi, fastbacky etc.) sice třeba s vyšším výkonem, ale také daleko vyšší hmotností, vyšším těžištěm, narvané turby, posilovači, nadzdvihovači, polohovači a masírovači všeho na co si vzpomeneš, které sice odstěhují rodinu se psem dvěma koly a lyžemi na hory (RS6), ale nikdy ti nedají zážitek sporťáku, protože to sporťáky prostě nejsou, jsou to auta plná kompromisů, což není výtka ale holá skutečnost, protože se často prodávají jako čtyřválcové diesely zaměřené na úsporu paliva, tedy na oblast co nejvíce muziky za co nejméně peněz a z takového kompromisu instalací velkého motoru s patnácti turby sporťák nikdy nevytvoříš. Jsou to jenom sportovní sedany, kombíky, kupé etc. Takže ten, kdo chce přemotorovaný sedan, si určitě nepůjde pro 911 a ten, kdo chce sporťák, si určitě nepůjde pro 911. Zcela jiná určení, zcela jiné cílové skupiny. Samozřejmě těch co chtějí sportovní sedan či kombi je víc než těch co chtějí nebo spíše si mohou dovolit sporťák, který je v dnešní době automaticky dalším autem do rodiny s omezenou použitelností většinou jen pro radost a tedy s potřebou vlastnit něco dalšího praktického (třeba Cayenne :-D), kdežto sportovní sedan nebo dnes už třeba jen ostrý HB je auto dobře použitelné i pro běžné ježdění rodiny. A k té aroganci prodejců, ano při všeobecném pohledu jsou arogantní. Nechci je nijak obhajovat, ale je to jejich logická ochrana před obejdy, kteří přijdou očumovat a nejraději by si půjčili 911 s plnou nádrží na dva dny „zkoušení“, takové samozřejmě ani nepozdraví. Porsche neprodává v salónu někde na ulici a nečeká, kdo mu z ulice vezme za kliku. Porsche své potenciální klienty moc dobře zná (v celé ČR jich zas tak moc není) a aktivně tuto hrstku oslovuje. Zkus být dostatečně movitý a uvidíš, jak tě budou opečovávat, budeš klidně sedět doma nebo ve své pracovně a přinesou ti všechno pod nos a budou tě hýčkat jak mimino, zvát tě na různé track days a milion dalších serepetiček. Ono u značek jako Audi, BMW či MB to není jiné, jenom se ta hranice „zámožnosti“ posouvá směrem dolů. Konec konců on prodejce Škodovky také není úplně milý na typického kupce Dacie, a prodejce Dacie asi také nevříská radostí, když vidí homlessáka jak se mu drápe na salón.
"a ten, kdo chce sporťák, si určitě nepůjde pro 911." To jsem se nechal unést :-)), mělo být "si nepůjde pro AMG/RS/M".
Audi RS7, M-B CLS 63 AMG si myslim, ze nie je ani zdaleka priama konkurencia 911 Carrera. Tazko mozno porovnat kufor a uzitnu hodnotu kupe na vikend a plnohodnotne velke auto. Carreru pouzivam relativne denno denne, zvlast vikend a vylety a je to zabavnejsie zvazenie pre mna a pre rodinu ako velkym autom. Ked potrebujem previest celu rodinu, pohodlne, s vacsim nakladom, na dovolenku (a pod) siahnem urcite po vacsom aute. Kto si vyberie Carreru (alebo Nissan Z, alebo Alfa 4C - teda auta co su 2+0, resp 2+2 s velmi velmi obmedzenym priestorom) asi rataju s tym, ze tam nebudu prevazat psa na vylety, zaroven kola a celu rodinu. Na to Carrera nie je.CLS/RS neposkytne take spojenie s vozovkou, prevodkou a urcite neda zazitok ako Carrera (alebo ine relativne lahke a male kupe). Nazor na cenovu politku Porsche (resp cele nemecke portfolio) mam rovnaky - priplacat za kazdu blbost je tahanie penazi - bohuzial z ich pozicie si to mozu dovolit. V statistikach sa da docitat, ze prave Porsche zakaznici si radi zaklikavaju "options" v cene dalsej Fabie. Tak Porsche zacalo prosperovat a expandovat, pretoze ich marza je urcite vyssia ako ine automobilka (netvrdim, ze najvyssia). Premiovy vyrobok bude mat vzdy inu cenovu politiku aby im zabezpecil vysoku marzu (Apple)
Marže je u Porsche pokud vím nejvyšší ze všech sériově vyráběných automobilů na světě ale to považuji spíš za jejich čest než negativum. Jinak si ale myslím, že Porsche je opravdu přesně tenhle typ sportovního auta co jsou "off the record" navržené hlavně na výlety s rodinou. Přesně o tom jsem psal. Nikdy pro mne není ve svém chování opravdu dost sportovní (nevím, možná je GT2 ale zkušenosti mám jen s Turbo S) aby mi to za to stálo obětovat místo na zavazadla, prostor a pohodlí v kabině a "zkousl" jsem i aroganci Porsche servisu. Záměrně nechci provozovat víc než jedno auto, rodinu nevozím, kolo také ne, ale dva kufry případně i tři občas ano a nějakou tu nákupní tašku po cestě také někdy přidám. Bohužel nesnáším válet věci kdekoliv po kabině (je to v případě nehody nebezpečné) ale u 911 není jiné možnost. Navíc Turbo S nemá možnost sportovního výfuku a tak zní velmi fádně. Standardní sedadla jsou vzhledově ošklivá, sportovní zase nenastavitelná, plasty v kokpitu pokud nejsou skryté pod kůží působí extrémně levně, v motorovém prostoru a bočním nasávání vzduchu až ostudně, spousty dnes běžného příslušenství Porsche vůbec nenabízí, termíny dodání má velmi dlouhé, prostě jsem měl pocit, že je toho všeho moc a tak jsem ho ze seznamu nakonec vyškrtl.
chapem. Nove Porsche by som si taktiez nekupil. Mam starsie (avsak novsie) Porsche. Lahkost a kontrolovanost (kontrovatelnost) sa asi nikdy nebude dat porovnsat s velkym sedanom/kombi. Porsche je relativne male, cloveka pekne obopina. Moj ideal (a sen) by bola Honda S2000, ta vsak nema ziadne zadne sedadla (so synom chodim na vylety). Takze v kupe kategorii 2+2 som ja prave vybral 997.1 C2S manual (a mam upraveny vyfuk). Su vsak velke kupe (ala S Coupe/CL) tie vsak na ceste nevedia poskytnit to co ma male kupe. Predny kufor na vylety uplne staci (som prekvapeny co sa tam zmesti) VELKA nevyhoda (ako napr ma aj GT-R Nissan) je ze ten kufor "topi".
jen doufam ze redaktor zkousel limity na uzavrenych silnicich .... Takovejhle sportovcu sou plny hrbitovy, bohuzel obcas vemou i nekoho nevinyho ...
Ano, jeste dodejme, ze redaktor je pirat a vrah malych deti, co se ritil obci silenou rychlosti 62km/h... a ja se z toho uz vazne pozvracim
Cítím z článku to nadšení, tu radost :-). Další ze série skvělých rezencí. Chybí jen krátké video, záběr z interiéru při zrychlování, poslechnout si zvuk od výfuku při tůrování a při akceleraci ;-)
Auto sikovne, len co ked vyzera ako rozslapnuat zaba....
no a ako inak ma porsche vyzerat? :-D:-D:-D:-D:-D
Existuji tvary/designy, ktere se neokoukaji, a jednim z nich je 911ka ;-)Rade kupujicich je a bude uplne jedno, jestli je pod kapotou atmosfera, turbo, benzin ci nafta, ale vyjimecne auto by si melo zachovat svou vyjimecnost, a snad 'soudruzi z NSR' neudelaji chybu a atmosferu alespon pro nektere verze zachovaji. Vubec se nebojim, ze by si nenaslo sve kupce.
V popisku obrázku s grafy zrychlení je zmínka, že je patrná výhoda 4x4 při startu z místa. To ano, ale přibližně od 0,75 s (20-25 km/h) jsou sklony křivek stejné a pohon 4x4 tak na suchém asfaltu už žádnou výhodu nedává. Docela mne to překvapuje, protože jsem očekával, že rozdíl bude patrný do vyšších rychlostních sfér (více méně na celou jedničku). Paradoxní je, že po 3 s, kdy jsou rychlosti všech aut shodné, mají 911 a RS3 před merglem náskok v metrech, ale také z toho plyne, že dané rychlosti mergl dosáhl na kratší vzdálenosti. Jeho rychlení musí být opravdu velice působivé (v grafu je vidět zalomení v 2,5 s). Ujetá vzdálenost je plocha pod křivkou (po přepočtu na m/s). Odhadem mergl dožene a předjede soupeře někdy kolem 5. s.
Ideál, absolutní bomba. Jenom nevím proč takového krále srovnáváte s přeplňovanými vergly od Audi a Merglu, tohle je čistý extrakt řidičské nirvány, lehkost, ovladatelnost, preciznost v každém směru na rozdíl od těch masírek, které umí zaujmout tak leda v přímce.
Parádní test výjimečného vozu. Co se downsizingu týká, toto není tak ani o Bruselu. Porsche do toho jít nemuselo. Tyto sporťáky tvoří malou část prodejů...to je poje**ný německý ekoterorismus. I v konfigurátoru Porsche na vás pořád vyskakují emise a energetické třídy a podobné pitomosti, které nikoho nezajímají...teda asi kromě Němců.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.