Test Peugeotu Boxer 2.2 HDI: nesmlouvavý, ale přátelský pracant

Test Peugeotu Boxer 2.2 HDI: nesmlouvavý, ale přátelský pracant

Kapitoly článku:


Naložený jede lépe

S určením přepravovat náklad souvisejí i jízdní vlastnosti. Prázdný Boxer poskakuje a zejména zadní náprava se chová rozverně. Stačí ale naložit a z divoké kozičky se stane rozšafný a klidný přepravce velkých nákladů.

Boxer má pohon předních kol a ta se třeba na mokrém dláždění při rozjetí mohou krátce protočit. Neznamená to, že by šel vůz do smyku, ale točivý moment je určen přeci jen podmínkám se zátěží. Jakmile něco dozadu naložíme, jízdní vlastnosti se citelně zlepší. Doporučujeme proto při převozu třeba jen malé zátěže ji umístit co nejdál dozadu. Je to nejen pohodlnější pro nakládání a vykládání, ale i příznivější pro rozložení hmotnosti. Zadní náprava je silněji přitlačována k vozovce a vedení stopy se uklidní.

 
Škoda, že "šoupačky" široké 1265 mm a vysoké 1769 mm nemohou být
i na druhé straně. --- Zadní prostor je určen opravdu jen pro přepravu nákladu.

Velmi dobře je dimenzovaný posilovač řízení, takže míra zátěže nemá na sílu nutnou k otáčení volantu prakticky vliv.

Určitou potíž vždycky činí u takového vozu couvání, respektive výhled při něm. Zde byl Boxer doplněn parkovacím asistentem, který kromě až nepříjemně znějícího pištivého signálu po zařazení zpátečky také monitoruje vzdálenost zbývající za vozidlem k překážce. Progresivně zrychlující frekvence signálu informuje zcela bezpečně. Možné je couvat i s výhledem vnitřním zrcátkem, ale úhel je silně omezený a když ještě brání výhledu náklad, musíme se spolehnout jen na boční zrcátka. Jsou naštěstí dostatečně velká a ještě k tomu dělená, takže ve spodní části poskytují velmi široký úhel pohledu.

Peugeot Boxer je typickým dělníkem, který svému majiteli nadělá spoustu práce. Pomůže mu i spotřebou paliva. Při testu jsme naměřili průměr 10,3 l/100 km, ale jezdili jsme rychle mimo město a většinou bez zátěže. Údaj proto nemůže sloužit jako typický. Kvalifikovaným odhadem na základě zkušenosti se domníváme, že při běžném provozu se zátěží se spotřeba nafty zvedne asi na 12 l/100 km. To ale záleží na skladbě jízdních tras a způsobu jízdy.


Označení MH znamená vysokou nástavbu,
C je o 355 mm nižší a L o 500 mm vyšší.

Přes několik prvků výbavy na přání zůstává Boxer užitkovým vozem, který v takovéto podobě nechrání cestující airbagy, ale mohou si je přikoupit. Seznam doplňkové výbavy je poměrně dlouhý a nescházejí mu ani takové věci jako ABS nebo protiprokluzový systém ASR. Výhodné může být i přídavné programovatelné topení předního prostoru a řada dalších drobností.

Technické údaje

Vlastnost Peugeot Boxer 330 MH Mercedes-Benz Sprinter Kia Pregio
Motor
Počet válců/ventilů 4/16 4/16 4/16
Objem cm3 2178 2148 2476
Výkon kW/k 74/100 80/109 69/91
Točivý moment Nm 240 270 220
Rozměry a hmotnosti
Délka mm 5099 5110 4820
Šířka mm 2024 2020 1810
Výška mm 2505 2510 1970
Zavazadlový prostor m3 10 10,4 5,8
Pohotovostní hmotnost kg 1950 1955 1747
Ceny
Základní (Kč) 642 000 682 000 359 000
Testovaného vozu (Kč) 669 800* - -

* Příplatková výbava: rádio s CD přehrávačem, prosklená přepážka, parkovací asistent, prosklené zadní dveře

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud