Test Peugeotu 307: Skvělý pohodář

To, co se nedávno dělo snad po celém světě, by si snad přála zažít každá automobilka. Bohužel ne všechny mají takové štěstí. Jednou z těch, která si to v poslední době zasloužila určitě nejvíc, je automobilka Peugeot.
Ta v poslední době představuje jeden automobil hezčí než druhý a na jejich úspěších se to také promítá. Vloni představený Peugeot 307 navíc získal nesmírně významná ocenění. Například Evropský automobil roku, Český automobil roku a teď i Španělský automobil roku.

Ale pojďme se mu teď trochu podívat na zoubek. Jak jistě víte, od ledna tohoto roku má Peugeot v nabídce motor 1,4 HDI, který jsme chtěli pořádně prověřit a Klepněte pro větší obrázekpoznat co umí. Třistasedmička je vůz, který se snad musí líbit každému. Navazuje na úspěchy své menší sestřičky dvěstěšestky a zapadá přesně do designu nových vozů od Peugeota. Dokonalá stavba vozu, která je krásně zaoblená a vyšší stavba mu přispívá k většímu interiéru. Není tedy divu, že v současné době nabízí asi nejvíce místa ve své třídě. Díky větší výšce sedíte také výš nad zemí a máte výborný přehled o tom, co se děje kolem. K tomu Klepněte pro větší obrázekpřispívá i velké reflexní čelní sklo, které je dost skloněné a je opatřeno stírači umístěnými proti sobě. Bohužel se nám stávalo, že ostřikovače „nedostříkly“ až na samotnou horní hranu stírané plochy a tudíž se v horní části tvořily šmouhy.

Ale to je jen otázka seřízení trysek. Vadila nám ale až snad příliš velká spotřeba směsi do ostřikovačů. Ta je zapříčeněna také tím, že zadní ostřikovač má přesně danou dávku na jedno „ostříknutí“ a ta je snad až zbytečně moc velká. Ocenění patří interiéru, který je vkusný a vše je tam, kde chcete. Příjemné čalounění a dostatek místa hlavně na předních sedadlech, tak by se dal chválit interiér. Navíc, díky seřízení volantu ve dvou osách a výškově nastavitelnému sedadlu, se zde pohodlně usadí snad každý. Mínus ale patří na dnešní dobu až příliš špatnému dílenskému zpracování. To se projevuje převážně vrzáním a drnčením plastů při přejezdu nerovností. Tak dobrý Klepněte pro větší obrázekvůz by si určitě zasloužil v tomto směru větší péči. Zvyknout si také musí člověk na ovladač rádia pod volantem. Ten jsme si několikrát spletli s klíčkem v zapalování a při vyndávání jsme za něj začali tahat.

Bezproblémové jsou jízdní vlastnosti, ke kterým napomáhá výtečný podvozek. I zde je ale jedna malá výtka. Mohl by lépe tlumit rázy od přední nápravy. Vyzdvihnout ale musíme vynikající brzdy, které jsou doplněny o ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil (REF) a podporu brzdění v kritických situacích (EVA).

S motorem 1,4 HDI se automobilka dostává tam, kde se dnes vidí snad pouze menší vozy. Ale nutno říct, že to vůbec není na škodu, ba naopak. Pokud totiž chcete platit málo za různé pojistné sazby a Klepněte pro větší obrázekještě ušetřit na pohonných hmotách, pak jste tady správně. Nemůžete po tomto motoru samozřejmě chtít, žádné zázraky, ale určitě vás nezklame.

Výkon 50 kW (68 k) je sice menší než u benzínové jednačtyřky, ale točivým momentem 160 Nm při 2000 ot/min se s přehledem vyrovná i některému z motorů o objemu 1,8 litru. Motor je už od nízkých otáček dost pružný a na svůj objem má pozvolný, ale dobrý zátah. Dobře se vytáčí i do vyšších otáček, kde ho musíte držet pokud chcete jezdit svižně. Nejlépe se mu bude asi dařit ve městě, kde i když někam spěcháte, tak ani nemůžete. Ale díky dobrému podvozku a odhlučnění nezklame ani na dálnici. Tam totiž vůbec nepostřehnete, že jedete třeba i 150 km/hod. Vůz se chová velmi dobře i ve vysokých rychlostech a motor jako by si našel to správné místečko, kde se mu nejvíce líbí. Největší Klepněte pro větší obrázekpotěšení bude určitě dělat spotřeba. Ta se totiž i po městě pohybuje lehce nad hranicí pěti litrů nafty na 100 kilometrů. Mimo město se pak dá dostat i o litr níže.

Peugeot 307 je vskutku úžasný vůz. Navíc s motorem 1,4 HDI nemusíte zas tak myslet na peníze. Bohužel poněkud to trochu kazí nevalné dílenské zpracování. Se spotřebou kolem pěti litrů nafty se na to dá ale brzy zapomenout. Peugeot 307 1,4 HDI se u nás prodává pouze v základní výbavě XR a to za Kč 470.000,-. Díky malé spotřebě a zákonnému pojištění se ale částka investovaná do dieselu rozhodně vyplatí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 102 964 km
Cena: 159 000 Kč
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 39 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 135 442 km
Cena: 145 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků