Pročetl jsem diskusi a nedostatkem mnoha příspěvků je, že málo kdo s RZC měl možnost se svézt. Mám možnost občasného testování aut a motorek; u hodnocení by bylo vhodné, aby si přispěvatelé uvědomit, jaká auta koncepcí předo či zado kolkou, motorizací, cenou .... a účelem použití mezi sebou porovnávat. S RCZ jsem měl možnost najezdit cca 2000km s variantou 200koní a pak i 500km s verzí RCZ R. V případě vozů předokolek je podle mne RCZ 200k produkčním vozem, které je autem pro zábavné a rychlé svezení pro i řidiče neprofesionály. Drobné výhrady k vozu, které lze na něm najít, bohatě předčí radost z jízdy, která je opravdu zábavná a i při výkonu motoru 200k mnohdy předčí podstatně papírově výkonnější auta. Při tom je podvozek u všech variant motorizace o jedno patro dál než motor. Z hlediska technické jednoduchosti nápravy je její naladění a funkce skutečně překvapující a než jsem auto vyzkoušel, považoval jsem to za novinářské proklamace. Výsledek je opravdu rychlá, čitelná a hlavně bezpečná jízda, která u převážné části uživatelů uspokojí jejich sportovní ambice v silničním provozu. A že to jde i fakt rychle, je možno vidět na videu Pavla Jandy. Ke kvalitě motoru THP jen to, že jej sleduji v jiném voze a při 50.000km nevykazuje žádné problémy. Jistě, jde o techniku u které může nastat i nepředvídané; jinu věcí ač podstatnou je, jak kdo s turbo motorem zachází, tím nemyslím využívání výkonu, ale zacházení se studeným motorem, výměny oleje nebo bezprostřední odstavení motoru po vysokém namáhání. O čem je řeč asi mnozí ví a to v případě aut ale také u výkonných motorek. Co se týká apetitu motoru, tak ten i při skutečně rychlém svezení nezrujnuje peněženku. Kdo se chce občas sportovně svézt, nemá několik miliónů na supersporty a také nehodlá auto užívat jako rodinné k přepravě více osob a velkého nákladu (byť kufr je na malý sportovní vůz u RCZ velmi uspokojivý) bude zřejmě spokojen. Doporučuji všem, kdo přispívají do diskusí, aby si auta či motorky předem vyzkoušeli a na základě toho pak hodnotili. Je skutečností, že každý má různé představy a nároky a tedy i hodnocení. O to víc mě mrzí, jak se mezi sebou mnozí napadají v kritice, aniž vychází z praktické zkušenosti.Ač to podle papírových údajů tak moc nevypadá, RCZ R 270 koní je úplně jiná liga. Tady už jde o razantní sportovní vůz, který na silnici ( v běžném provozu) už asi přerůstá schopnosti řízení běžných uživatelů. Né, že by s ním nešlo jezdit, to naopak, ale zřejmě mnozí nebudou schopni využít plně jeho schopnosti a asi by to ani nebylo vhodné. Je to když se mu naloží opravdu mazec. Podvozek je téměř "speciál" a samosvorný diferenciál tomu hodně pomáhá. Závodní brzdy pak umožní brzdit fakt razantně a opakovaně. Cena kotoučů při výměně pak řekne proč, ale to tak u této třídy brzd je. Mám možnost jezdit i s vozy výrazně - několika násobného výkonu (ale i výrazně vyšší váhy), ale jde o segment jiných vozů, a není tak úplně objektivním srovnáním - technicky tak i cenově. Takže, kdo máte možnost se s RCZ svézt, určitě to zkuste a udělejte si názor.
peugeot RCZ vlastnim cca pul roku a denne s nim jezsim do prace..cca 200 km...Mam dieslovou verzi nacipovanou na 140kw....Kdo s timto autem uz mel moznost se svezt,urcite mi da za pravdu,ze po prvnich par metrech vetsine ridicu spadne brada,protoze to,co to auto umi,by od pezouta nikdy necekal.Jezdim trochu vic ostreji a casto vidim,jak Audi,BMW,Octavie a dalsi a dalsi nevericne koukaji,co za drzouna -pezouta k tomu vsemu,je predjizdi.A verte mi...jeho sila se zda byt skoro nekonecna...na dalnicich me to bavi nejvic...tam,kde vetsina aut i kdyz uz prekracuji dovolenou rychlost jsou vetsinou na hranici toho ktereho vozu,tam pezout celkem ochotne oziva k novym vykonum..A to,jak mu to slusi...a to pohodlicko v sedackach...male auto-opravdu jen pro dva,ale mista je v nem vic nez dost-pokud ho nechceme srovnavat se Superbem a jinymi v podobnem segmentu.....a co me na teto znacce-modelu- bavi??v Cechach jsem ho jeste nepotkal..v Rakousku se potkavam s jednim-uplne stejnym,jako mam ja....je jich malo a at uz se s nim objevim kdekoliv,vzdy vzbudi zajem kolemjdoucich...ty pohledy stoji za to...mel jsem ruzna auta ruznych znacek a za pezouta se vuuubec nestydim...je s nim zabava a ridit ho je doslova radost...
kamos to kupil zene. hned sme jej to zobrali.. zabava velika auto ide jak z praku, krasny interier, silny imidz... lubi sa mi.B-]
Mám ho a jsem s ním hodně spokojený (15000 km). Pro dva s odrostlými dětmi mně přijde i praktický (velký zavazadlový prostor, výborné jízdní vlastnosti). Pro úplnost ve Francii se nevyrábí (je z Rakouska, továrna Magnum)...
Neviem a pre koho je to auto urcené?? len pre takých čo nemaju ,kde dať peniaze! Nepraktické! a pre slovenské úzke cesty načo??aj keby som peniaze,toré nemá kam daťani tak! ani toto ani podobné iné autá!nepohodlné,dvojmiestne nič!B-]
Nejsi cílová skupina pro tento typ vozu. Že nejsi Ty, neznamená, že nikdo další.
Blbci co hned všechno pomlouvaj a přitom nic neumí zasíraj diskuzi po celým internetu, tak proč se divit že jsou i tady, že...
Přesně. Z pana runnera hloupost přímo stříká.
A co přesně se vám na mém příspěvku nezdá? Že je RCZ pokračováním strategie Peugeotu designu pro ženy snad víte, nebo si to najděte. A urazit mě někdo, kdo o tomhle reálně zvažuje místo Camara, Zetka nebo i BRZ, opravdu nemůže.
Co se mi nezdá? To je velmi jednoduché. Automaticky urazit někoho, komu se auto líbí. Napsat, že je pro buzíky a podobné hlody. Prostě 100 lidí, 100 chutí. Víte co, nebo víš co, nemám rád automatické urážení a škatulkování ostatních jen z toho důvodu, že mám na něco odlišný názor, že se mi něco nelíbí. To je hloupé a netolerantní. A pokud se chceš zeptat, zda si nehřeji vlastní polívčičku, tak nehřeji. Francouzské auto nemám a neměl jsem, turbomotůrek také ne, nejsem žena ani gay. Prostě považuji za jednoduché urazit člověka, kterému se takové auto může líbit, může plně vyhovovat jehu naturelu, jeho potřebám. A nemusí to být ani žena, ani homosexuál. Snad si rozumíme.
Promiňte, ale ani po opakovaném přečtení vašeho příspěvku mi není jasné, v čem spatřujete nějakou urážku. Jestli máte problém, jak toto auto hodnotím, můžete mi políbit víte co.
by ně zajímalo proč se tu každé auto musí porovnávat s octavkou? jako by to bylo něco extra, navíc uplně jiná koncepce vozu to už ty čechy fakt nechápu existuje tu jen octa a nic jiného?
Proc uz sakra do takoveho auta nedaji zadni nahon? To je jako za trest? :D
no nekdy je spise zadni nahon za trest :-D
Nekdy mozna ano, ale urcite ne u sportaku.
divný, muj accord 2.0 114kw je slabší, těžší ale rychlejší... aspoň v maximálce
Základní model je levnější jak zkoušená verze? :D
Vám deset bodů za bystrost, mě pohlavek... Děkuji, v tabulce opraveno.
když se podívám na letitou octavii první generace 1.8T a její naměřené hodnoty pružnosti, tak je vidět, kam to díky EU směřuje. A to má ještě oct. jen 5ti stupňovou převodovku....
Ja davam palec hore. Som rad, ze je na trhu opat nejake pohladne coupe od nepremioveho vyrobcu.Po krasnom coupe 406 a subjektivne nie az tak podarenom 407, je podla mna RCZ krok spravnym smerom.Nazvat ho sportiakom je blbost, ale taky je asi marketing. :-/
Dobrá parodie na sporťák, kterou hezky dokresluje ten malinkej motorek. Francouzi by se neměli pouštět do něčeho, na co prostě nemají. Už se těším, až začne dělat sporťáky UAZ :-D
Klasický diskuzní výkřik - mě se to nelíbí, takže to bude na h...., a vlastně celej Peugeot je na h..., a vlastně všichni frantíci taky... Já bych se třeba rád dočkal toho až srovnatelně zabavné auto vyrobí např. škodovka...
Co to je zábavné auto? Frantíci jsou na h.. zejm. proto, že jejich kvalita je nestálá podle toho, ve které továrně se zrovna stávkuje. Můžeš mít kus, kterej je OK, ale taky kus, kterej máš co dva měsíce v servisu. Taková sázka do loterie.
Z nejakeho nejasneho duvodu ma kazdy druhy Pepik pocit, ze o zemi, ve ktere nikdy nebyl, vi uplne vsechno. A z jeste mene jasneho duvodu ma dojem, ze ten jeho nazor nekoho zajima.:-D
Zrejme si spadol z jahody, alebo si sa práve prebudil z dlhého sna. Len tak pre zaujímavosť, skús si niečo o Peugeote a športe naštudovať, zrejme by si zostal nemilo prekvapený, a pochopil by si že trepeš hlúposti.
a je vám jasný, že ten malinkatej motorek, nad kterým tady všichni ohrnují nos používá i BMW?
Což ovšem není důkazem zlepšení kvality techniky Peugeotu, jako spíš celkového a nepřehlédnutelného úpadku BMW.
Rozdíl je v tom, že BMW ho nepoužívá do sportovních vozů, ale jako základní motor svého nejmenšího modelu.
ale pouziva sa do sportovych aut, na com asi jazdia v mini challenge
A nepletete si náhodou sportovní auta (auto postavené za účelem sportovních výkonů) se závody civilních vozů? Jel jsem závod s Corsou, fakt zábava, ale za sportovní auto bych ho rozhodně neoznačil ;)
bohuzel tento motor nyni nese i oznaceni 320i coz je pro fandy bmw ponekud kontraproduktivni
BMW vyrábí sekačky na trávu?
tento motor je v kazdom MINI ty expert...
Ošklivá předkolka s turbomotorkem pro holky nebo buzíky.
Proč tady popisuješ Oktávku?
Oktávka je praktické rodinné auto. Tohle je plečka akorát tak pro zastydlé puberťáky s příbuzným zaměstnaným v autoservisu.
Sasku... octavka je zase pro fotriky.. ne kazdej je fousatej usedlej paprda ;) s peugeotama mam odjeto mnoho tisic km a vzdy fungovali jako hbita, pohodlna a hlavne zabavna auta... takze zase kecy od cloveka co v pugu nikdy nesedel, ze?
To jsou ale kecy. Zajimalo by mě, čím se vyznačuje auto pro fotříky? Čím se liší zábavné auto od nezábavného? Podle mého názoru je škodovka ve srovnání s peugeotem mnohem spolehlivější a kvalitnější ve všech ohledech.
Michal: Octavia a praktické rodinné auto? :-D No, každý máme jiné požadavky, budiž. Co mě ale zajímá je spíš ta část o příbuzném v servisu. Jen pro info, kolik toho máš osobně odježděno s 1.6 THP, potažmo s RCZ? Já jen abysme měli jasno v tom, kdo tady vaří z vody.
Rodinné auto musí být podle mého názoru 1. bezpečné a 2. prostorné - ať co se týče prostoru pro cestující, tak pro zavazadla. Oktávka je v obou těchto kategoriích (zejména té druhé) velmi nadprůměrná. Upozorňuji, že Oktávku nevlastním, protože zatím nemám rodinu. Mám Civica 8g. Ve francouzských autech nejezdím, protože nemám zase tolik peněz na servis.
Michal: "Ve francouzských autech nejezdím, protože nemám zase tolik peněz na servis." - Jo, takže vaříš z vody, to mi stačí.P.S.: Až budeš mít rodinu, tak se mrkni na auta typu Ford Galaxy, VW Sharan, atd. Těm nesahá Octavia v kontextu rodinného auta ani po ventilky.
Vy jste právě přistál? ;-)
A tebe jsem se na něco ptal? ;-)
no tak já si teda taky představuju bukvu buď v tomhle nebo TT nebo SLK než v tatíkovské oktávce :-D
Zapomněl jsi na Nissan JUKE.
Hezky shrnuto.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.