Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

58 komentářů

penzionalenka
3. června • 7:48

Moc se jim povedl ;-)

dave_007
31. května • 1:18

Vubec mi neni jasne, pro koho to auto ma byt. Myslim, ze pro vetsinu 'zavodniku' je prilis drahy, prilis levny, prilis nezajimavy nebo nedostatecne znackovy. Ale urcite si par svych kupcu najde. Tipuju, ze si jej poridi jen par nadsencu, jez jsou schopni videt dal za tovarni znacku a zemi puvodu.A mozna prave diky tomu se muze stat cennym sberatelskym kouskem. Pokud by snad, nedej Boze, Peugeot zavrel kram, bude jeho sberatelska hodnota jeste o to vyssi. Uvidime za takovych 60, 70 let.

dave_007
31. května • 1:01

Zda se, ze tohle auto je jako vrtulnik: Ridic ma co delat, aby ho udrzel na silnici. Pilot vrtulniku ma plne ruce prace, aby ho udrzel ve vzduchu.Na obcasnou projizdku to asi bude zabava. Ale abych se s tim autem kazdy den po praci boxoval, to asi ne.

Kyle
30. května • 18:55

Chlapi, a teď vážně : nechme stranou jízdní vlastnosti, Caymana, Mahle, žabožrouty, konkurenci....Vážně by si to někdo za ty šílený prachy koupil ???

runner42
1. června • 11:24

Samozřejmě, že ne. Diskuze jsou sice plné nadšených fandů papouškujících superlativa z médií, ale ti, co na to reálně mají, nikdy nevysolí přes mega za přiteplenou předokolku s jednašestkou od Pažoutu. To je prostě realita.

Sarkasian
29. května • 21:46

ked cinan opajcuje europske auto, je to dokaz bezradnosti.
ale preco peugeot musel riesit TT?
a preco si vybral nazov podobny BRZ zostane tiez zahadou...
bezpohlavny statny giganticky debil...

Quebe
29. května • 22:07

Tak si to uvedeme na pravou míru:
Peugeot RCZ se vyrábí od května 2010, Subaru BRZ od roku 2011 - takže kdo že si to vybral podobný název?Podobnost s TT tam ale je.

Sarkasian
29. května • 22:41

Dobry point. RCZ bolo fakt skor ako BRZ. Berem.
Len neviem, preco to mam v hlave prehodene. Asi preto, ze nikto seriozny nemoze povazovat RCZ za konkurenta BRZ, T86 alebo TT :)

Quebe
29. května • 12:41

Tady asi někdo nemůže rozdýchat, že se Peugeotu podařilo udělat povedený sporťáček.

dave_007
31. května • 1:19

Nemuze rozdychat? Ja myslim, ze tohto to primo dusi! :-)

runner42
29. května • 12:46

Kdy? Kde? :-D Tady nikdo kvality starý devětsetosmičky nezpochybňuje. ;-)

Kasprik
29. května • 12:50

Kdyby jsi tolik neblábolil chorá hlavo tak by to bylo OK. Mistře volantu hehehe.

runner42
29. května • 12:55

A jéé, osobní výpady... taková klasika diskuzí na Autorevue, že?

Kasprik
29. května • 13:15

Víš já jsem sem dal fakta a ověřená data, a to dokonce z německého časopisu. Ty jsi sem dal akorát prd. Jo možná to tvoje blábolení.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
29. května • 13:41

A to jsou oficiální časy, ano? Né něco co si naměří redaktor podle toho, kdo ho zrovna platí, ano? ;-)

Kasprik
29. května • 13:57

A to jsou tvé rozumy nebo se děláš jen zajímavým./ soused říkal, chlapy v hospodě povídali atd./ Podle mě takovej rozumbrada.

runner42
29. května • 14:36

No já jen že mezi ofiko časama je nevidím... ;)

Kasprik
29. května • 22:53

No tak si to shrneme.
Peugeot RCZ-R vyvíjel Peugeot Sport-divize, která již v 80 letech vyvinula 205 T16, 405T16, 205 GTI, 405MI16, 306 S16, Peugeot 206WRC, 308WRC, a další sportovní vozy 24 hodin Le Mans atd.
Motor vyvíjen firmou Mahle-Svůj díl na tom mají i kované písty Mahle, jejichž slitina odpovídá té, používané ve formuli 1. Od Mahle pochází i pístní kroužky s speciálním polymerovým povlakem, modifikovány byly ojnice i další díly. Motor pracuje s nízkým kompresním poměrem jen 9,2:1 a jeho zvuk si může řidič intenzivněji užívat díky spojení sání s kabinou. Díky všem modifikacím si vysloužil vlastní označení EP6CDTR a měl by splňovat nároky, kladené na závodní motor. Těm se kupé podobá prý i řešením ocelového výfuku.
Brzdy závodní, které prakticky nevadnou, podvozek divize Peugeot Sport, převodovka, krátká tak jak u sportovního vozu má být i když to jede max. 250 km/h
http://www.youtube.com/watch... Nehledě , že ve většině zahraničních testů je tento vůz hodnocen jako výborný.Dle jednoho diskutujícího Runner 42 / asi číslo 42 znamená rok narození/ tudíž v dnešní době 72 let je podvozek na dvě věci / i když toto vozidlo poráží na okruhu daleko silnější auta/ brzdy na dvě věci / i když tam jsou závodní/. Dle možného věku je sportovním zážitkem dýchavičná Škoda 110 R nebo Škoda 120 GLS, možná i ten Favorit.
Předloženy videa, testy, časy, kola.
Rozumný a inteligentní člověk si obrázek udělá sám. I jednou za čas může s Francie vzejít parádní sportovní auto.

dave_007
31. května • 0:56

Myslim, ze cislo 42 znamena neco zcela jineho. Vy jste toho po galaxii asi moc nenacestoval, ze?

runner42
30. května • 11:01

Máte úplnou pravdu, až na to že...
RCZ-R nevyvíjel Peugeot-Sport, ale pouze upravoval.
Motor nebyl vyvíjen Mahle, dodali pouze písty a ojnice pro tuning.
Výfuk je úplně normální a střední-koncová část je od pohledu zbytečně těžká (nicméně pochvala za akustické sladění CATů a středového dílu)
Po připojení ELM327 je hezky vidět, že teplota výfukových plynů je extrémní. Jsem zvědavý, kolika se dožije to turbo..
Brzdy sice oproti RCZ "vadnou" opravdu později, což je dáno destičkami, ty v RCZ na okruh vůbec nepatří, ale topí pekelně a uvařit je nebude problém.
Podvozek je otřesný, stupidně tvrdý jako s-linové audi podvozky, neschopný absorbovat jakoukoliv nerovnost a současně na ní lehce dokáže ztrácet trakci. Jak tohle dokázali nechápu.
Převody bez výhrad.42 u Runner42 není samozřejmě rok narození, to by ses ale musel trochu namáhat a jen nepapouškovat věci z časopisů.

Kasprik
29. května • 23:00

Cena auta je věc druhá milion je dost. Budou dvě skupiny kupujících1. Lidé co se v autech vyznají, jelikož za tuto cenu to nebude trhat prodejní hitparádu a prodá se pár set kusů / na rozdíl od VW Golf GTI, Škoda Octavia RS, kterých bude těchto rádoby sportovních aut nadbytek. Za 20-30 let to bude výborný youngtimer, který bude mít velkou hodnotu / v současné době to je třeba Renault Avantime nebo VelSatis, Citroen XM apod, kde cena udržovaných kusů leze pomalu nahoru Avantime tuším jen 8500 vyrobených kusů.2. člověk, který si to koupí pro zábavu, občas to omotá kolem stromu nebo lišej z pangejtu. Za 5 let se toho bude chtít zbavit, ale provaří na tom trenky.

runner42
30. května • 10:30

Ano, hezký odkaz. Takže z něho vychází, jak RCZ drtí Caymana, ano? :D
A ohledně ostatních uváděných "nějakých" časů... namátkou jsem si vybral S3, protože jsem byl zvědavý, za kolik to dala. Ale nějak marně v tabulce Contidromu hledám ten původním pisatelem uváděný čas 1'38'' 38 pro Audi S3...

Driver
29. května • 9:52

14.6: ho osedlám jůchůůůů :-D Ale jen na pár desítek minut béééééé 3-[

runner42
29. května • 12:13

Jestli na okruhu, tak bacha na brzdy, brutálně rychle se u něj přehřívají, kapalina začne vařit a pak to skoro nebrzdí.

Michal
30. května • 7:41

Tak nevím, autem jsem zatím nejel (napravím už příští měsíc :-D), ale ve všech testech se píše o nevadnoucích brzdách. Ty jsi auto už na okruhu proháněl?

runner42
30. května • 14:48

Nic o vadnutí netvrdím. Destičky byly na rozdíl od RCZ ok. Brzdy se ale na okruhu přehřívaly. My museli i ubrat trochu kapaliny, jinak se kousaly. Kapalina byla vroucí.

mex
29. května • 12:16

Nelzi.

runner42
29. května • 12:30

Tak určitě. Přeju s těmahle brzdama a s tou kapalinou co sotva dosáhla na DOT4 specifikaci na okruhu příjemnou zábavu :-D

mex
29. května • 12:44

Práší se ti z tlamy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
29. května • 12:48

A něco k věci tam nemáš? B-]

TenCoTaSlovneOdjebe
6. listopadu • 13:56

Ty kamoš si teda RCZ-R vydel tak akurát z rýchlika. Povedať na to auto že to na okruhu nebrzdí a neviem aké hlúposti to tu rozprávaš, pravdepodobne hrás len doma vela gran turismo a potom si odborník...

fri
29. května • 6:57

Tak tedy ty časy vypadají docela neuvěřitelně.. asi bude tak dobrý jak se říká...
Nejspíš počkám až ho někdo rozstřelí a přehodím si THP do své C5 (taky THP, ale "jen" 115 kw)

Kasprik
28. května • 23:11

Vždyť tohle kupátko rozsekalo na okruhu o hodně výkonější auta.Test byl v Autobildu a dalo to Golfa R, Megane RS, BMW 135 X.http://auto.sme.sk/c/7064647/jazdili-sme-v-n... ...
Na téměř čtyřkilometrovém okruhu Contidrom dokázal Peugeot RCZ R v testu Auto Bildu přesvědčivě porazit nejen francouzského kolegu Mégane RS o výkonu 195 kW, ale také silnější Audi S3 nebo dokonce BMW M135i xDrive. Jde samozřejmě o časy dosažené na suché trati, na mokru by třeba takové BMW s pohonem všech kol dost možná Peugeotu nějakou tu sekundu na oplátku nadělilo.

Kasprik
28. května • 23:20

jo ještě Porsche cayman

Kasprik
28. května • 23:33

Také pokud jde o časy na Sachsenringu je dosaženo, že je rychlejší než silnější německé oppositon-RCZ R 1'40'' 40
Porsche Cayman-1'40'85, BMW M235i (1'40'' 90), VW Golf 7 R (1'41'' 73), Audi TTS 1'42'' 84, A45AMG (1'40'' 79), CLA 45 AMG (1'40 '' 82), Audi S3 (1'42'' 87)Na druhé obvodu Contidrom je také nejrychleji RCZ R 1'37'' 01 vs 1'37'' 35. BMW M135i xDrive, 1'37'' 53 pro nový Golf 7 R 300PS, 1'38'' 38 pro Audi S3, 1'39'' 90 pro Megane RS

Individualita
29. května • 11:56

99% zákazníků je imho totálně jedno, jaké auto mělo na okruhu o sekundu více či méně než jiné. Jde především o pocit z auta, o jeho charakter. Každý má samozřejmě na ten charakter jiné nároky, ale za cenu RCZ si určitě lze vybrat lépe.Mně osobně na RCZ chybí šestiválec, náhon na zadek a koule. To, že mi stále připadá jako teplej kámoš TTčka je prostě fakt.

runner42
29. května • 12:08

Souhlas. Ono to auta taky je primárně navrženo pro ženy, tak se nelze divit.

runner42
29. května • 10:10

Hezký seznam mizerných aut. Samozřejmě kromě Caymana. Ten hraje zcela jinou ligu a už snaha porovnávat ho s RCZ je srandovní.

Tomas B
29. května • 11:15

mizerných aut...neříkám, že mám ze všech orgasmus, ale ani o jednom bych si nedovolil říct, že jsou mizerný....si mě fakt rozesmál:-D A když hraje cayman jinou ligu, proč má horší čas než ten srandovní peugeot:-D Já se nezastávám rcz r, neřídil jsem ho, takže nevím, ale dle recenzí to nebude asi vůbec špatný auto

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
29. května • 12:07

RCZ-R má absolutně debilní podvozek, kterému ve tvém výčtu zdatně sekunduje podobná tragédie v S3 a představa, že by tohle auto zajelo za stejných podmínek lepší čas než Cayman, je pro každého věci znalého absurdní.

Tomas B
29. května • 12:19

jestli si to řídil, OK...jestli ne, tak jen plácáš. Jsem psal, že jsem ho neřídil tak nevím, spíš mi šlo o to, že tvrdíš, že např. bmw 135 nebo megane rs jsou mizerný auta. Budu se opakovat, orgasmus z nich nemám, ale slovní spojení mizerný auta k těmhle autům mi přijde mimo mísu.
Ale ty si určitě nejlepší řidič, který všechno řídil a dokáže být všem objektivní:-D

runner42
29. května • 12:41

Z uvedeného seznamu jsem neřídil pouze MB, neb nemám vhodný kontakt, který by byl ochoten MB půjčoval. 135 je podle mého názoru špatná (ovšem je pravda, že já mám na BMW negativní názor celkově a posledních 7 let se ještě horší). Megan ještě ze zavřenýma očima ok, především kvůli přiměřené ceně, která je adekvátní k podávaným výkonům.
Ovšem celkově auta nic moc.
A sorry, sice nejsem fanda Porsche, ale kvality Caymana uznávám a pokud se domníváš, že ho lze srovnávat s RCZ, nemáš ani špetku objektivity.

Tomas B
29. května • 13:00

takže už z mizerných je to posun k nic moc....;-) Nikde jsem netvrdil, že je rcz stejně dobré auto jako cayman (rcz jsem neřídil, tak nemůžu ani srovnávat), psal jsem jen o časech na kolo, které tu někdo zmínil (dle časů nikdy neposuzuju celý auto, ale určitý ukazatel to také je). A hlavně stejně jsou to jen subjektivní řidičský pocity, jak tvoje tak moje a u takových věcí se snažím být trochu zdrženlivější ve vyjadřování se (a přitom můžeme být navíc oba dva řidiči lopaty...takových co si myslí, že jsou skoro závodníci je dost;-))

runner42
29. května • 13:15

Jelikož jsem obě auta řídil (byť s časovým odstupem) a mám tedy možnost srovnání, píšu že, mezi Caymanem a RCZ R je gigantický rozdíl a uvedené časy jsou jednoznačně neobjektivní. Protože je to prostě nereálné. Tečka.Pokud nějaký naivka bude těm časům věřit, ať si jde obě auta sám projet. Víc nemám, co bych k tomu dodal.

Tomas B
29. května • 13:30

já jen tvrdím, že ty si myslíš, že tvoje subjektivní posouzení toho jak jezdí zmíněných několik aut, je zcela objektivní (když používáš slova jako jednoznačně neobjektivní). Což se pravdě může hodně blížit, ale taky to může být úplně jinak. Toť vše a nemám co bych k tomu dodal;-)

Rampa
28. května • 21:59

Hodně dobrá kára, asi to nejlepší co dnes PSA vyrábí.

runner42
29. května • 11:54

To první pravda není a to druhé bohužel ano.

Rampa
29. května • 13:47

Proč by to nebyla pravda? Na okruhu si vytře vejfuky s Caymanem. Které jiné sériové auto v této cenové to dokáže?

runner42
29. května • 15:18

Jenže tak to právě není. Cayman se řídí sám. Tahle věc se v porovnání s ním řídí hodně blbě. Ani vy ani já se času který zajedeme s Caymanem v RCZ nedokážeme ani vzdáleně přiblížit.

Rampa
29. května • 18:22

To jsou klišé. Jedno je nedotáčivé, druhé neutrální, u každého je potřeba trochu jiná technika při nájezdu a průjezdu zatáčkou, ale podstatné pro sportovní auto je, jak je rychlé. A RCZ je prostě o krapet rychlejší než Cayman. U sebelépe řiditelného auta má běžný řidič problém dostat jej na absolutní hranu, resp. zajet okruh bez jediné chybičky.

Quebe
29. května • 15:40

A není právě pointou správného sportovního auta, že si člověk musí rychlost "zasloužit"? Slovní spojení "řídí se sám" je na místě spíše u rodinného kombíku. Tady se jedná spíše o negativní vlastnost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
29. května • 16:19

V tom případě je etalonem sportovního auta 16ti rychlostí 5 tunový hovnocuc.

Quebe
29. května • 17:37

Ten bohužel splňuje pouze podmínku náročné obsluhy. Ta váha, umístění těžíště a nejspíš i výkon, bude problém.Ne prostě, ze správného sporťáku má člověk po sportovní jízdě vylézt s kapkama potu na čele a necítit ruce, nohy :-)

runner42
30. května • 8:52

Ale ale, o váze, umístění těžiště a výkonu přece nic nepíšete ;) Že ono to nakonec přece jen nebude jen o tom si něco zasloužit ;)

Toni
28. května • 20:13

Nevím jestli diskuzi bude číst autor článku, ale velice by mě zajímal čas, který se mu podařil zajet na okruhu v Mostě. :-)

Individualita
28. května • 9:59

V téhle kategorii bych neváhal a místo RCZ pořídil 370Z. Peugeot by měl smysl s cenovkou o 1/4 nižší...

q
28. května • 9:59

sused v baraku ma tohto "exkluzivneho" borca. povozil ma na tom, zazitok to bol - hrozostrasny.
brutalne tvrdy podvozok bez akejkolvek snahy zahladit nerovnosti, kazda nerovnost sposobila vybuchy zelezneho hrmotu od podvozku. motor nic moc, cakal by som viac.
ciste sialenstvo toto si kupit

Doporučujeme

Články odjinud