Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

S modelem R přimíchal Peugeot do už tak ostré receptury pořádnou hrst čistého kapsaicinu. Výsledkem je ne snad dokonalé, ale rozhodně pořádně žhavé malé sportovní kupé.
Seznam kapitol
  1. Peugeot RCZ R: Celkové hodnocení
  2. Technika a design
  3. Dynamika a jízdní vlastnosti
  4. Na závodním okruhu
  5. Cena a výbava; Technické údaje
  6. Fotogalerie

Na první pohled je Peugeot RCZ líbivá stylovka, pokus o levnější Audi TT. A mnozí ho za takový opravdu považují. Už v minulosti jsme se ale přesvědčili, že Peugeot RCZ má co nabídnout i nadšenému řidiči, a verze R pozvedává jeho schopnosti a dynamiku ještě o pořádný kus dál.

Pokud hledáte chladně efektivní nástroj na co nejrychlejší překonání vzdálenosti z A do B, najdete na něm spoustu chyb. Podobně jako třeba Mini Cooper Works se RCZ R na okresce projevuje jako divoká, nespoutaná bestie, kterou musíte nemilosrdně chytit pod krkem a přeprat. Výsledkem ale je nad očekávání strhující zážitek z jízdy. Bonus: Peugeot RCZ R nad očekávání slušně funguje i na závodním okruhu.

Čert vem salónní úvahy o méněcennosti předního pohonu – z nejvýkonnějšího silničního Peugeotu všech dob nebudete chtít vystoupit!

Radosti
Pružný a veľmi výkonný motor
Má samosvorný diferenciál
Dobré predné sedadlá aj pozícia za volantom
Silná prilnavosť
Výkonné brzdy s dobree nastaveným ABS
Punc exkluzivity
Starosti
Nič moc výhľad (aj dopredu)
Ťahanie za volant na pozdĺžnych nerovnostiach
Turboefekt
Len symbolické zadné sedačky
Je výrazne drahší než podobne rýchle a schopné ostré hatchbacky
8  /10
72 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie72 fotografií
Peugeot RCZ R 28.jpg Peugeot RCZ R 9.jpg Peugeot RCZ R 17.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot RCZ R: Celkové hodnocení
  2. Technika a design
  3. Dynamika a jízdní vlastnosti
  4. Na závodním okruhu
  5. Cena a výbava; Technické údaje
  6. Fotogalerie
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků