Test Peugeot 607 2,2 HDi: luxusní blíženec

Vlajková loď Peugeotu dostala do vínku nejmodernější francouzskou techniku v podobě motoru 2,2 HDi. Jak toto spojení funguje?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ve velkém stylu, Versailles na kolech
  2. Opravdu plynulá nafta, Do města, na okresky nebo na dálnici?, Ring volný: německé dálnice
  3. Jak se chovat ke komfortnímu podvozku?, Brzdy, řízení a řazení bez připomínek, Pocity za volantem, pocity spolujezdce, Naměřená dynamika a zrychlení
  4. Peugeot se za cenu nestydí, Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Podle zvěrokruhu je Blíženec vždy dvojitou povahou, někdy skvělý společník, někdy náladový pesimista. Můžeme si to ale vyložit také tak, že má síly za dva. Proč ne. Blíženci se vyznačují intelektem a elegancí a tomu by klidně mohl odpovídat i staronový Peugeot 607 s biturbem 2,2 HDI. Jaká je vlajková loď Peugeotu více než sedm let po představení a s lepším čtyřválcovým dieselem pod kapotou?

Úvodem

Peugeot má dlouhou tradici v segmentu vyšší střední třídy. Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let minulého století se mohl pochlubit stylovým „francouzským mercedesem“ - modelem 604. V druhé polovině osmdesátých let si Peugeot musel vystačit s menším modelem 505 a teprve v roce 1990 se představil důstojný nástupce – model 605. Pod jeho kapotou se vedle benzinových motorů vystřídaly i naftové dvajedničky, které si jejich majitelé dodnes chválí, po modernizaci v roce 1994 se šestsetpětka dočkaka i dvouapůllitrového turbodieselu.

Revoluce se konala s nástupem revolučního modelu 607, jenž v roce 2000 definitivně vtiskl novou tvář všem ostatním modelům Peugeot. Francouzi se hodně snažili o originalitu, komfort a v neposlední řadě o bezvadné jízdní vlastnosti, ale prémiovým konkurentům se přiblížit nedokázali.

Vedle vznětových čtyřválců – dvoulitru a dvadvojky se pod kapotou nachází také šestiválec 2,7 HDI. V roce 2005 prošel model faceliftem a letos se pod jeho kapotu dostalo zbrusu nové biturbo 2,2 HDI.

peugeot_607_1/P1670657.JPGpeugeot_607_1/P1670661.JPGpeugeot_607_1/P1670663.JPG

Ve velkém stylu

Na Peugeotu 607 je znát datum spuštění výroby a především silná inspirace prémiovými vozy na přelomu tisíciletí. Jako by chtěl všem říct, že Mercedes-Benz a BMW jsou jeho rovnocennými soupeři.

Šestsetsedmička má neobvyklou pontonovitou karosérii aerodynamických tvarů, typickým poznávacím rysem jsou mohutné převisy přídi a zádi, stejně jako elegantní oblouk samotné kabiny. Majestátní Peugeot si zkrátka nelze v davu splést a troufnu si říci, že tak nějak by dnes vypadal nástupce legendárních českých tatrovek. Malým marketingovým plusem je fakt, že jej používá i současný francouzský prezident Nicolas Sarkozy.

Facelift v roce 2005 si pohrál s přídi, nepřinesl ale očekávanou lví tlamu, jak se to stalo menšímu modelu 307. Místo toho si zachoval elegantní aerodynamickou pří´d se zaoblenou šípovitou přední maskou a do boků protaženýma mandlovýma očima předních světlometů s čirou optikou a samonatáčecími bixenonovými reflektory.

peugeot_607_1/P1670682.JPGpeugeot_607_1/P1670683.JPGpeugeot_607_1/P1670686.JPG

Eleganci přídě umocňuje chromovaná linka žebrování masky, otěrových bočních lišt i žebrování předního nárazníku s decentně naznačeným předním spoilerem a částečně zapuštěnými předními mlhovkami.

Respekt budí opravdu dlouhá příď a ostře zkosené čelní sklo. Při pohledu zboku v šestsetsedmičce najdete inspiraci dalšími evropskými prémiovými vozy, příď zboku působí trochu jako mercedesovské éčko, linie dveří a bočního prosklení je naprosto univerzální až bezpohlavní, záď s ostře protaženými koncovými svítilnami pak matně připomene áosmičku od Audi. Sedmnáctipalcová litá kola pak vozu dodávají nevtíravou eleganci.

peugeot_607_1/P1670701.JPG peugeot_607_1/P1670714.JPG peugeot_607_1/P1670717.JPG

Zadní partie vozu daleko nejvíce připomínají ponton. Minimalistické linie, zaoblené křivky, odvážně prohnuté zadní sklo a nevysoké koncové svítilny drží velký Peugeot bezpečně při zemi. Samozřejmostí je lvíček na víku zavazadlového prostoru, bez něj byste si víka snad ani nevšimli. Manuální ovládání nehledejte, kufr se otevírá dálkovým ovládáním nebo od řidiče. Zadní nárazník dotváří jednoduchost zádi nekomplikovanými tvary a trochu nezvykle nese registrační značku, aby nerušila čisté linie víka zavazadelníku. Peugeot 607 je tak i po sedmi letech na trhu elegantním společníkem do vybrané společnosti. Co na tom, že do pěti metrů zatím nedorostl, hlavně že se líbí.

peugeot_607_1/P1670781.JPG peugeot_607_1/P1670764.JPGpeugeot_607_1/P1670709.JPG

Versailles na kolech

Interiér tmavě zeleného Peugeotu je vyveden v kombinaci černých plastů a nádherné okrové kůže. Prémiový pocit vás čeká již po otevření dveří. Nelze slovy popsat ten pocit, když usedáte do kůži provoněného interiéru, uvelebujete se v kožených klubovkách a užíváte si každý precizně zpracovaný detail v interiéru. Čalounění dveří je kombinací vzhledově precizních plastů a pravé kůže.

peugeot_607_1/P1670796.JPGpeugeot_607_1/P1670798.JPG peugeot_607_1/P1670810.JPG

Volant má v dnešní přeplácané době velmi jednoduchý design – jednoduchý střed z měkčených plastů s kovovým lvíčkem ve znaku a kůží obšitý věnec. Palubní deska si zaslouží poklonu pro použití prémiových materiálů, což je dnes i pro německou konkurenci problém. Přístrojový štít nese bílé ciferníky s decentním písmem a oranžovým podsvícením. To samozřejmě ladí s koženým čalouněním. Ergonomie palubní desky není tak strohá jako u německé konkurence, působí daleko hravěji.

Středový panel začíná v pravém leštěném hliníku usazeným displejem palubního počítače. Také patříte k těm, kteří v nových automobilech nesnášejí nevkusné imitace hliníku a kořenového dřeva? Pak se vám bude Peugeot 607 s použitím pravého hliníku opravdu líbit.

peugeot_607_1/P1670760.JPG peugeot_607_1/P1670789.JPGpeugeot_607_1/P1670754.JPG

Střed palubní desky dále pokračuje plastovým panelem s ovládáním palubního počítače, audiosoustavy a duální automatické klimatizace. Palubní počítač je přehledný, ovládá se převážně páčkou pod volantem. K výkonné klimatizaci jsme neměli nejmenší připomínku, audiosoustava JBL patří ke špičce v této třídě a umožní vám vytvořit z vašeho vozu koncertní síň. Středový tunel nese řadicí páku totožnou dílenským zpracováním a použitou mechanikou s dalšími vozy koncernu PSA. Ruční brzda je umístěna více nalevo u řidiče, jak se sluší a patří. U Francouze nemůže chybět obligátní popelník, samozřejmostí je také středová loketní opěrka s koženým čalouněním a úložný box uvnitř.

peugeot_607_1/P1670740.JPG peugeot_607_1/P1670753.JPG peugeot_607_1/P1670835.JPG

Přední sedadla jsou vskutku klubovky. Nečekejte ergonomii automobilů Volvo, tvrdé sedáky BMW nebo beznadějně rozplizlé renaultovské sedačky v Avantime. Zde si Francouzi vyhráli a výsledkem jsou pohodlná sedadla bez bočního vedení s perfektní hlavovou opěrkou. V kožených klubovkách jsme ujeli téměř 2 000 kilometrů a opravdu jsme si nestěžovali ani na delších trasách o délce 600 km, což je nejlepší vysvědčení pro Francouze. Samozřejmostí je elektrické nastavení předních sedadel a paměť nastavení sedadla řidiče pro více uživatelů.

Zkosená střecha nad zadními sedadly nejprve trochu budí obavy, aby se neopakovalo zklamání z Hondy Legend. Prostorný japonský sedan totiž vzadu dvoumetrovým pasažérům nabídne jen skličující polohu s hlavou zkroucenou do strany. Usedám proto při svých dvou metrech na zadní sedadla a Peugeot obhajuje svou pozici vlajkové lodi bez ztráty květinky. V porovnání s BMW nebo Mercedesem je nad hlavou již jen málo místa, hlavu na stranu krčit nemusím.

peugeot_607_1/P1670844.JPG peugeot_607_1/P1670743.JPG peugeot_607_1/P1670749.JPG peugeot_607_1/P1670838.JPG peugeot_607_1/P1670874.JPG 

Také vzadu jsou parádní klubovky a na dlouhých cestách si můžete vychutnat loketní opěrku a správně nastavené hlavové opěrky, které nenutí zaklánět hlavu jako při krvácení z nosu, což je častá výtka vůči některým méně vyspělým konkurentům. Pocitově mám dost místa i do stran, pouze v případě prostoru pro nohy – nárty a kolena se opět cítím stísněně.

Víko zavazadlového prostoru se otevírá tlačítkem na dálkovém ovládání zamykání nebo tlačítkem u řidiče. Víko se otevírá elektricky a stejným způsobem se i zavírá. Je to paráda, když vystoupíte na parkovišti a necháte víko automaticky otevírat. Sice jsem měl mírně dětinský výraz ve tváři, ale chvilka slávy před majiteli Fabií a Octavií mě neminula.

peugeot_607_1/P1670773.JPG peugeot_607_1/P1670870.JPG peugeot_607_1/P1670856.JPG peugeot_607_1/P1670876.JPG

Zavazadlový prostor má základní objem úctyhodných 558 litrů. Je fakt, že přístup do hlubokého zavazadelníku s vysokou nákladovou hranou je pro útlou ženou nižší postavy takřka akrobatickým kouskem, na druhé straně asi nebudete Peugeot 607 používat ke stěhování národů. A když, můžete si sklopit opěradla zadních sedadel, což vám například Volvo nedopřeje. Samozřejmostí je průduch u loketní opěrky pro vak s lyžemi. Hlídače správného rozložení hmotnosti mezi obě nápravy potěší uložení akumulátoru v levém boku zavazadlového prostoru, v pravém boku se pro změnu nachází CD měnič značky Clarion.

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2007
Stav: 136 000 km
Cena: 85 000 Kč
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2005
Stav: 157 000 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 407 1.6
Rok výroby: 2008
Stav: 132 000 km
Cena: 115 000 Kč