61
Fotogalerie

Test Peugeot 607 2,2 HDi: francouzský exot

Kapitoly článku:


Okem obchodníka

Peugeot 607 HDI byl uveden na trh v roce 2000. Tento vůz vyniká velmi příznivou cenou na trhu ojetin. Koupí ojetého Peugeotu 607 získáte velkou a reprezentativní limuzínu, jejíž míře pohodlí nemůže žádný malý vůz konkurovat. Peugeot 607 potěší rozměry sedadel, skvělou mírou odhlučnění i bezproblémovými automatickými převodovkami. Na druhou stranu u něj může občas stávkovat elektronika a při výběru vozu je lepší se vyhnout benzínovému šestiválci 3.0, který trápí časté závady.

Turbodiesely HDI jsou u Peugeotu 607 dobrou volbou vzhledem ke spolehlivosti i spotřebě. Zvláště motor 2,7 HDI je vynikající. Před koupí Peugeotu 607 ale doporučuji důkladnou kontrolu veškeré palubní elektroniky od stahování oken až po klimatizaci.

Oproti konkurentům ve své třídě, jakými jsou Audi A6, Mercedes třídy E nebo Škoda Superb, je v autobazarech Peugeot 607 nejlevnější, ačkoliv svojí luxusní výbavou se jim bohatě vyrovná.

Přednosti

+ Jízdní pohodlí
+ Odhlučnění při vysokých rychlostech
+ Nízké ceny ojetin
+ Úsporné turbodiesely HDI
+ Originální vzhled

Nedostatky

- Někdy horší spolehlivost elektroniky
- Odbyté dílenské zpracování (může se projevovat jako pazvuky)
- Nesportovní jízdní vlastnosti
- Příliš velký volant

Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA Auto  

Petr Vanecek.jpg

 

Kompletní technické údaje

 
Počet válců/ventilů na válec
4/4, DOHC
Zdvihový objem motoru, typ
2 179 cm3, vznětový, HDi
Vrtání/zdvih
85/96 mm
Stupeň komprese
18,0:1
Nejvyšší výkon
98 kW (133 koní)/4 000 ot./min.
Nejvyšší krouticí moment
317 Nm/2 000 ot./min.
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,6 s
Nejvyšší rychlost
205 km/h
Převodovka – způsob řazení, počet stupňů
Man., 5 st.
Základní objem zavazadl. prostoru
481 l
Objem palivové nádrže
80 l
Hmotnost pohotovostní/užitečná
1 535/580 kg
Spotřeba paliva kombinovaná
6,8 l/100 km
Rozvor náprav
2 800 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu
1 539/1 537 mm
Rozměr pneu
225/50 R17
Délka/šířka/výška
4 871/1 835/1 460 mm

 

Naměřené hodnoty 

 

Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech

Stupeň/rychlost
50 km/h
90 km/h
130 km/h
1
-
-
-
2
2 900 ot./min.
-
-
3
1 800 ot./min.
3 400 ot./min.
-
4
1 300 ot./min.
2 300 ot./min.
3 500 ot./min.
5
 
1 800 ot./min.
2 700 ot./min.

 

Zrychlení z 0 na 100 km/h
Číslo měření
Čas v s.
1
12,90
2
12,97
3
12,77
Průměr
12,880

 

Pružnost
 
60 – 100 km/h
 
3. st.
8,47 s
4. st.
11,16 s
 
 
80 – 120 km/h
 
4. st.
9,11 s
5. st.
14,02 s

P1010857.JPG

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud