Kapitoly článku:
- První v řadě, Elektronické hrátky, Nabízené motory
- Modernizace a nový diesel 2,7 HDi, Zkoušený vůz, Rady, doporučení a bezpečnost
- Na první pohled, Uvnitř, Zavazadlový prostor, Za volantem
- Dobře známé ovladače, Na silnici, Závěr
- Okem obchodníka, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Dobře známé ovladače
Pokud přesedáte z jiného Peugeotu do vozu řady 607, nemusíte se ničeho bát. Ovládání dveřních oken a zpětných zrcátek je soustředěno v panelu dveří řidiče po vzoru typu 406. Pod výdechem ventilace ve střední konzoli najdeme monochromatický displej palubního počítače poněkud zmatečně ovládaného tlačítkem na hraně páčky stěračů a ovladači přímo pod displejem, jež umožňují navíc stanovení měrných jednotek či jazyka komunikace (čeština v seznamu pochopitelně chybí). Níže následují panely ovládání dvouzónové klimatizace s poměrně tichým chodem ventilátoru a rádia s přehrávačem kazet (zavazadelník ukrývá dálkově ovládaný changer Clarion na 6 CD). Za řadicí pákou najdeme popelník a tlačítka centrálního zamykání a elektricky ovládané clony zadního okna.
Na silnici
Motor 2,2 HDi se vstřikováním common-rail a čtyřventilovým rozvodem potěší krátkým žhavením a klidným a měkkým chodem (nesrovnatelnými s agregáty TDI), méně však již svými výkonovými parametry a spotřebou paliva, což prokázala i naše měření v případě dvojtestu Peugeotů 406 s motory 2,0 HDi a 2,2 HDi. Přesto je třeba zdůraznit ochotu motoru „táhnout“ již zhruba od 1 500 ot./min., více se toho děje po překročení hranice 2 100 ot./min. I přes čtyřventilovou techniku a turbodmychadlo s proměnným nastavením rozváděcích lopatek výkon ve vyšším spektru otáček zrovna neoslní, ale motor lze točit i mírně přes 5 000 ot./min.
Zpřevodování rychlostní skříně je poměrně dlouhé (ve městě budete řadit čtyřku jen výjimečně), ale spotřebu na úrovni podobně výkonných vozů od konkurence bohužel nečekejte. Řazení dlouhou pákou není zrovna vzorem přesnosti, ale lze si na ně zvyknout. Podobné je to s řízením, které sice vyžaduje pouze malé ovládací síly, nicméně příliš kontaktu s vozovkou nezajistí.
Peugeot 607 je naladěním svého podvozku předurčen pro delší jízdy po kvalitních silnicích, zatáčky mu dobře nedělají, nicméně vrozenou nedotáčivost se konstruktérům podařilo omezit na překvapivě nízkou úroveň. Díky měkkému pérování je třeba smířit se s nakláněním vozu v zatáčkách i při brzdění, k vedení zvolené jízdní stopy a chování auta na nerovnostech jsme však neměli výhrad. Brzdy byly na zkoušeném voze již poměrně unavené a vyžadovaly delší náběh posilovače po nastartování i ovládací síly na pedálu, proto jsme je z objektivního posuzování vyloučili.
Komfort s perspektivou
Námi testovaný Peugeot 607 potěšil nabídkou prostoru pro posádku i její zavazadla a bohatostí své výbavy, v níž nechyběly elektricky stavitelná přední sedadla, xenonové světlomety (rozvržení světelných paprsků však nebylo dobré a řidič si musí zvyknout na „projekci map“), parkovací asistent vzadu, celá artilerie komfortních elektronických systémů či plná sada bezpečnostních soustav od ESP po záclonové airbagy. Výhrady jsme měli k úrovni dílenského zpracování a pazvukům v interiéru.
Jak bylo naznačeno v úvodu, Peugeot 607 je zkrátka určen těm, kteří vyžadují nadmíru prostorný, elegantní a levný ojetý vůz s komfortním a bohatě vybaveným interiérem a nevadí jim horší jízdní vlastnosti při rychlé jízdě a vyšší provozní náklady dané dražšími díly a nutností poměrně často měnit nákladný filtr pevných částic.
Zkoušený vůz se v době testu nacházel ve stavu popsatelném jako perspektivní, jistě patří k těm zachovalejším autům řady 607, jaké lze na našem trhu s ojetinami pořídit, ale nový majitel se bude muset připravit na poměrně vysoké investice. S vozem jsme během necelého týdne tentokrát najeli 1 700 km a díky značnému podílu dálničního provozu jsme vykázali průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km, což hodnotíme s ohledem na rozměry a hmotnost vozu jako slušnou hodnotu. Pouze při velmi citlivé jízdě mimo město jsme se dostávali hluboko pod hranici 6 l/100 km, kdežto ve městě spotřeba atakovala hodnotu 9 l/100 km. Zájemce o Peugeot 607 by měl ještě jednou zvážit, zda mu nadbytečné rozměry tohoto vozu stojí za zvýšené náklady na provoz a údržbu, ale pravdou je, že za velké auto se zkrátka platí a Peugeot 607 se vám neprodraží o nic více než jakékoli jiné ojeté auto ze spektra vyšší třídy...
Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto.
Partnerem skce pro slovenský trh je Autobazar EU, www.autobazar.eu