107
Fotogalerie

Test: Peugeot 508 - návštěva z dobré společnosti

Kapitoly článku:


Zajímavý zavazadelník

Rozměrné a do zadních blatníků zasahující víko zavazadlového prostoru se zdvihá samočinně po stlačení tlačítka na dálkovém ovladači nebo spínače v číslici 0 v nápise „508“ a jeho pružinový mechanizmus je spolu s celými závěsy skryt v bočních obkladech zavazadelníku, takže nijak nezasahuje do jeho užitného objemu.

P1080532.JPGP1080538.JPGP1080539.JPG 
Závěsy víka zavazadlového prostoru neomezují jeho využitelnost

Zavazadelník Peugeotu 508 je široký a hluboký, ale poměrně plytký, nicméně pod svojí podlahou opatřenou v rozích kotevními oky pro síť poněkud nezvykle ukrývá namísto nějaké lepicí sady plnohodnotné rezervní kolo z hliníkových slitin (!). Prostory za podběhy zadních kol bohužel postrádají jakékoli kapsy, což prakticky znemožňuje jejich praktické využívání.

P1080540.JPGP1080541.JPGP1080542.JPG
Prostor pro zavazadla je široký a dlouhý, jeho hloubku mírně omezuje instalace plnohodnotného rezervního kola
 

V případě nutnosti lze zvětšit prostor pro zavazadla sklápěním nestejně děleného opěradla zadních sedadel na sedáky, ale vzniklá plocha není rovná. Hlavové opěrky přitom není třeba vyjímat. Velmi nepříjemný byl přístup k zavazadlům za deště. Struktura víka a úhel jeho otevření napomáhá k tomu, že vám z jeho hrany do „kufru“ pokaždé nateče. A pokud vyloženě nenateče, pak alespoň řádně nakape…

Za volantem

Sedadlo i volant jsou všestranně v širokém rozmezí seřiditelné (postrádali jsme snad jen regulaci sklonu sedáku), takže pohodlný posaz snadno najde snad každý řidič. Startovací tlačítko se nachází poněkud nezvykle vlevo od volantu poblíž ovladače elektromechanické zajišťovací brzdy.

P1080568.JPGP1080569.JPGP1080581.JPGP1080582.JPG

Na ten ale prakticky není třeba sahat, brzda se zatáhne po vypnutí motoru a samočinně odjistí po stisku plynového pedálu. Vhodně tvarovaný volant s plochým věncem ve spodní části nese spoustu tlačítek, které snad až zbytečně komplikovaným způsobem ovládají pouze audiosoustavu a tempomat, resp. omezovač rychlosti, který však v praxi používá málokdo.

Pod volantem najdeme páčky sekvenčního řazení automatické převodovky, bohužel jsou však součástí sloupku volantu a neotáčejí se s jeho věncem, což proces manuálního řazení znesnadňuje zvláště při průjezdu zatáček.

Přehledný přístrojový štít je ve svém středu opatřen displejem palubního počítače s vysokým rozlišením, ale také sestavou analogových ukazatelů včetně teploměrů chladicí kapaliny i olejové náplně motoru. V dobách Peugeotů 406 běžné, ovšem v dnešní době raritní a vítané!

P1080572.JPGP1080584.JPGP1080585.JPG

Tlačítka viditelná…

A nejrůznějších tlačítek je v prostoru řidičova působiště skutečně spousta, prakticky kam až jeho oko dohlédne, takže panýlek elektrického ovládání oken ve dveřní loketní opěře, převzatý z řady Peugeotů uplynulých generací, působí jako jisté světélko naděje a jistoty.

Přesto se však v ovládání jednotlivých palubních soustav poměrně snadno a rychle zorientujete. Středová konzole nese samostatné panely ovladačů audiosoustavy a klimatizace. Následuje volič převodovky (jeho poloha se zobrazuje v přístrojovém štítě i na schématu přímo za ním).

Za ním se nachází růžice ve stylu BMW iDrive pro ovládání audiosoustavy, navigace a telefonu, ale i zde se nachází větší počet tlačítek, než jaký by si řidič byl schopen zapamatovat a zautomatizovat. Poručík Dat ze Star Treku by to možná ocenil, nicméně v intencích počátku 21. století by je bylo jistě možno soustředit do kompaktněji fungujícího celku.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud