Kapitoly článku:
- Sedět na dvou židlích, Větší a bytelnější, Sázka na naftu = žádné překvapení
- Výbava na výši doby, Zkoušený vůz, Na první pohled
- Decentní a hodnotně působící, Interiér, Prostorný, ovšem s výtkami
- Zajímavý zavazadelník, Za volantem, Tlačítka viditelná…
- … a tlačítka skrytá, Na silnici, A vystupujeme
- Technické údaje, Naměřené údaje
- Fotogalerie
Výbava na výši doby
Peugeot 508 je nabízen ve výbavových stupních Access, Active, Allure a GT, přičemž nejprodávanějšími budou prostřední dvě. S výbavou Access totiž dostanete výhradně nejslabší diesel 1,6 HDI, zatímco GT koupíte pouze se špičkovou jednotkou 2,2 HDI a za cenu nepříliš lidových 909 900 Kč. Již předem je ale třeba upozornit, že prodejci mají na všechny vozy 508 připraveny citelné slevy, například na zkoušený vůz dealerství Auto Palace Brno nabízelo slevu 134 900 Kč.
Nejlevnější výbavový stupeň Access je vybaven kompletní sestavou bezpečnostních prvků včetně šesti airbagů a ESP s Hill Holderem, dále pak mlhovkami s nesvětlováním zatáček, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, elektrickými zrcátky a předními okny, manuální klimatizací, rádiem s CD a MP3 a vstupy USB a AUX nebo palubním počítačem.
Peugeot 508 je dobře vybaven, na přístrojovém štítu nechybí teploměry chladicí kapaliny a oleje
Verze Active přidává šestnáctipalcová litá kola, tempomat, parkovací asistent vzadu, dvouzónovou klimatizaci, elektricky stavitelnou bederní opěru v sedadle řidiče nebo Bluetooth hands-free sadu, přičemž stupeň Allure přidává ještě větší ráfky, působivé osvětlení interiéru zdroji LED, bezklíčkové zamykání a startování, polokožené čalounění sedadel vpředu s vyhříváním nebo kvalitnější přístrojový štít s barevným displejem.
Dobré nápady, kvalitní zpracování
Nelépe vybavený Peugeot 508 GT se navíc vyznačuje ještě osmnáctipalcovými ráfky, předozadním parkovacím asistentem, bi-xenonovými adaptivními světlomety s automatickými „dálkovkami“, sportovními předními sedadly, navigací a Head Up displejem.
Za zmínku stojí také garance nulových nákladů na servisní údržbu na 5 let, nebo do 80 000 km.
Zkoušený vůz
Redakčnímu testu jsme podrobili černý sedan Peugeot 508 v takřka nejvyšší výbavě Allure a opatřený výkonnějším z nabízených vznětových čtyřválců 2,0 HDI/163 k v kombinaci s automatickou, šestistupňovou převodovkou Aisin AM6. Ocenili jsme rozsáhlou standardní výbavu včetně polokoženého čalounění, ale také vhodně zvolenou výbavu příplatkovou.
Hodnotně působící detaily exteriéru
V jejím seznamu najdeme především bi-xenonové adaptivní světlomety s natáčením, denními svítilnami z LED a automaticky spínaným a vypínaným režimem dálkových světel (regulace překlápěním čoček projektorů) a dále pak metalizovaný lak a vestavěnou navigaci RT6 kombinovanou se zajímavým (ovšem v praxi nikoli nepostradatelným) head-up displejem.
V dané motorizaci je Allure o plných 65 000 Kč dražší než Active, což stojí za uvážení. Ceníková cena testovaného Peugeotu 508 se vyšplhala na 836 200 Kč, ale prodejce na něj byl ochoten přiznat slevu 134 900 Kč, čímž klesla na 701 300 Kč. A to měl tento vůz na začátku testu najeto necelých 400 km…
Peugeot 508 2,0 HDI 163 k Aut 6 Allure |
Rok výroby | 2011 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 701 300 Kč (po slevě na předváděcí vozidlo) |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 564 900 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano, elektrohydraulický |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ABS, ESP, ASR, REF, EVA, Hill Assist |
Centrální zamykání | Ano (bezklíčkové) |
El. ovládání oken | Ano, 4x, jednodotykové |
El. ovládání zrcátek | Ano, vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | Kůže + látka |
Vyhřívání sedadel | Ano (přední) |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano, man. |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Audiosoustava | Ano, CD, MP3, USB, iPod, Bluetooth, navigace |
Přední mlhová světla | Ano, s nasvětlováním zatáček |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano, orig. |
Xenonové světlomety | Ano, bi-xenonové, adaptivní |
Palubní počítač | Ano |
Na první pohled
Přední část nového Peugeotu 508 naštěstí již v ničem nepřipomíná směrem vpřed enormně protaženou „tlamu“ předchozího typu 407. Díky ní bylo s těmito vozy složité manévrování v blízkosti obrubníků, nemluvě o nevyváženém a těžkopádně působícím profilu. Příď typu 508 je zcela jiná.
Peugeot 508 - decentní a vyvážený
Poněkud nezvykle jí dominuje dlouhá kapota s párem podélných prolisů navazujících na výběžek nesoucí firemního lvíčka (a decentně skrytý nápis Peugeot). Rozměry masky chladiče, decentně zdobené tenkými stříbřitými linkami po obvodu i na příčkách, zůstaly tentokrát na hranici vkusu, nikoli za ní.
O denní svícení se starají sestavy výkonných LED
O kvalitní viditelnost vozu a výhled jeho řidiče se stávají nečekaně jednoduše působící, přesto však moderními technologiemi „našlapané“ sdružené svítilny. Nesou pouze projektory bi-xenonových světlometů a denní světla složená ze sedmi LED na každé straně. Mlhovky jsou spolu se zdroji pro nesvětlování zatáček a blinkry vyčleněny do spodní části předního nárazníku.