Kapitoly článku:
Pět let je v dnešní době na jeden model poměrně dlouhá doba. Peugeot 5008 si ale zatím kufry nebalí. Minulý rok dorazil facelift, který se pokusil alespoň částečně stáří vozu zamaskovat. Minimálně po stránce designu se to povedlo. Auto dostalo upravenou přední část, objevily se diody, designéři přepracovali sedmnáctipalcová litá kola a Peugeot přidal do nabídky dvě nové barvy karoserie.
Tím jsme veškeré novinky téměř vyčerpali, protože interiér se od předchozího provedení de facto neliší. Jedna celkem podstatná změna se ale nakonec najde také uvnitř. V březnu automobilka oznámila, že do svých modelů zavádí češtinu. Netýká se to pouze úplných novinek (např. 308 SW), ale i dalších modelů a jedním z nich je 5008. Multimediální systém včetně navigace tak na nás už během testu mluvil česky.
Modernizace přinesla především upravenou přední část. Peugeot 5008 i díky tomu stále vypadá poměrně dobře.
Německy střízlivý
Peugeot 5008 pro mě vždycky byl na poměry této automobilky dost strohý vůz. Nenajdete na něm prakticky nic extravagantního nebo speciálního. Podle některých názorů je to taková přerostlá šedá myš, jiní jsou rádi za to, že se automobilka po období nárazníků z větší části vyplněných jedním obřím otvorem vrátila k normálu. Záleží na úhlu pohledu, ale pravdou je, že po stránce designu tohle auto vlastně příliš nezaujme.
Pokud se budeme bavit o interiéru, tam platí to samé. MPV ovšem mají být především praktická a prostorná a tady už se dostáváme k silnějším stránkám testovaného Peugeotu. Začít můžeme třeba vyšším posazem a povedeným tvarem sedadel. Do auta se pohodlně nastupuje a sedadla mají správný tvar pro to, abyste po dvanáctihodinové cestě na rodinnou dovolenou nevystupovali rozlámáni, jako kdyby se vám zrovna někdo prošel po zádech.
Interiér dobře známe. Paradoxně je pracoviště řidiče jednodušší na ovládání než nejnovější verze z modelu 308.
Další zajímavou stránkou je výhled z auta. Peugeot v oficiálních materiálech říká, že model 5008 nabídne 5,77 m2 prosklené plochy a přidat k tomu můžete dalších 1,69 m2 v případě, že zvolíte v seznamu další výbavy panoramatické okno (+14 000 Kč). Interiér působí vzdušně.
Jisté rezervy lze hledat ve druhé řadě v podélném prostoru. Není ho málo, ale možná byste od podobně střiženého auta očekávali více, obzvlášť pokud jsou zadní sedadla posuvná v rozsahu 130 mm. Jsou zde ale tři samostatné sedačky, přičemž u každé lze měnit také sklon opěradla nebo lze vyklopit sedák vzhůru, jak to známe například z Hondy Civic. Samozřejmě nechybí možnost sklopit zadní opěradlo nebo sedadlo úplně vyndat. Kouzla se dají provádět veliká.
Tři sedadla vzadu lze samostatně posouvat, sklápět, případně zcela vyjmout. Maximální objem činí 2506 litrů. Po sklopení sedadla spolujezdce lze naložit věc dlouhou 276 cm.
Objem zavazadelníku se pohybuje v rozmezí od 758 - 823 litrů v závislosti na pozici druhé řady, maximum činí 2506 litrů. Kdo potřebuje vozit dlouhé předměty, tomu přijde vhod možnost sklopit sedadlo spolujezdce, přičemž pak lze umístit do interiéru věc dlouhou až 276 cm.
Třetí řada je spíše nouzová, ale menší osoby zvládnou kratší cesty bez problémů. Vyklopit zadní sedačky zabere pár sekund, v podstatě stačí zatáhnout a nová místa jsou na světě. Jak jednoduché.
Manipulace se sedadly ve třetí řadě je příkladně jednoduchá. Prostorem postačí pro menší osoby.
Prostor ke kritice dává nabídka odkládacích míst v první řadě. Na kategorii MPV jich je zde dost málo, držák nápojů v podstatě chybí úplně. Na druhou stranu máte mezi předním sedadly objemný box. Masivní středový panel se vám ovšem bude neustále tlačit na pravou (pokud se bavíme o řidiči) nohu. Klidně by mohl být o něco menší.
Celkově je interiér Peugeotu 5008 možná příliš střízlivý, možná je také pro někoho fádní, ale jinak je především hodně variabilní a prostorný. V kombinaci s benzinovým motorem si k tomuto hodnocení ještě přidejme také minimální hlučnost. Na dlouhé cesty téměř ideál.