Test Peugeot 5008 1.6 THP: Stále ve formě?

Francouzské MPV dávno není nejmodernější, přesto stále stojí za pozornost. Důvodem je facelift z minulého roku a také zajímavá pořizovací cena.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 5008 v kostce
  2. Úvod, Německy střízlivý
  3. S benzinem za osm litrů, Jízdní vlastnosti slabinou
  4. Pouze v akci, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Peugeot 5008 už je na trhu pěkně dlouhou dobu a navíc do testu dorazila verze osazená benzinovým čtyřválcem. Většinové mínění jasně říká, že do podobných automobilů patří diesel. Takže tu máme test nezajímavého starého auta s nevhodným motorem? V prvních chvílích jsme si myslel něco podobného, jenže francouzské MPV překvapilo. Stále je ve formě a stále má co nabídnout.

Testy | Hatchbacky | Peugeot

Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Tříválcové překvapení

Díky loňskému faceliftu dobře vypadá. Interiér už bude svůj věk přeci jen zapírat hůře, ale funkčnost, prostor a variabilitu mu upřít nelze. Benzinový čtyřválec 1.6 THP má výkonu více než dost a dá se s ním jezdit i za méně než osm litrů. Ze všeho nejvíce nakonec ztrácí Peugeot 5008 po stránce jízdních vlastností. Auto je velmi citlivé na boční vítr, zadní náprava ráda odskočí, karoserie se naklání a podvozek nedokáže odfiltrovat ostré nerovnosti.

Je tu ale jeden trumf. Peugeot 5008 v testované výbavě Style, která zahrnuje snad kromě navigace úplně vše, startuje s motorem o výkonu 115 kW (156 k) na částce 475 000 Kč. A to není vůbec špatné.

Radosti
Tichý a pružný motor
Slušná dynamika
Variabilita interiéru
Pohodlná sedadla
Rozumná cena
Starosti
Vyšší spotřeba
Nejistý podvozek
Masivní středový panel
Horší schopnost filtrovat nerovnosti
Necitlivé řízení
6  /10
65 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie65 fotografií
_DSC1189.JPG _DSC1197.JPG _DSC1202.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 5008 v kostce
  2. Úvod, Německy střízlivý
  3. S benzinem za osm litrů, Jízdní vlastnosti slabinou
  4. Pouze v akci, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Peugeot Partner 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 93 256 km
Cena: 160 000 Kč
Peugeot Partner 1.56
Rok výroby: 2010
Stav: 184 494 km
Cena: 110 000 Kč
Peugeot 307 1.997
Rok výroby: 2002
Stav: 198 355 km
Cena: 39 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků