Kapitoly článku:
Na silnici
Hned po rozjetí je jasné, že toto auto žádnou silniční štikou nebude. Ani použití technicky velmi pokročilé a lehké přední nápravy se spodními rameny tvaru L a vysokými těhlicemi nezabránilo citelné nedotáčivosti v zatáčkách, celkově měkčí pérování pak vede ke zvýšeným náklonům v zatáčkách, komfort jízdy je však na velmi slušné úrovni. Zkoušený vůz volal po nových brzdových kotoučích a deskách (účinnost brzd jsme proto nehodnotili), ale brzdy u auta s „automatem“ tradičně trpí více.
Za pozornost ale v tomto případě stojí, že i konvenční převdovka s kapalinovým měničem umožňuje řidiči skrze podřazování v manuálním módu účinné brzdění motorem. Převodovka řadí bez citelných rázů a prodlev a nijak nezmatkuje, ačkoli na adekvátní podřazení při sešlápnutí plynu k podlaze si chvíli počkáte.
Použitá pohonná jednotka je v kombinaci s „automatem“ na toto auto poměrně slabá a nenabízí řidiči nijak oslnivou dynamiku, což je patrné i z tabulek námi naměřených hodnot. Řízení s elektrohydraulickým posilovačem působí „gumovým“ dojmem a neposkytuje řidiči větší kontakt s vozovkou, ale u Peugeotů to bývá i horší. 407 SW v dané konfiguraci je tak určen skutečně spíše ke klidné jízdě na delších a nepříliš klikatých cestách.
A vystupujeme
Podle našich zkušeností patří Peugeot 407 SW v rámci střední třídy souhrnem svých vlastností spíše k průměru, ale i zkoušený vůz si jistě najde svého majitele, kterého osloví svérázným designem, skleněnou střechou, slušnou užitečnou hmotností a komfortem a v neposlední řadě též příznivou cenou a ve vztahu k najetým kilometrům i dobrým technickým stavem bez zjevných závad. Co se spotřeby v běžném provozu týče, jsou hodnoty výrobce spíše jakýmsi zbožným přáním. I při klidné jízdě jsme ve městě šplhali až k hranici 15 l/100 km, na dálnici se spotřeba pohybovala okolo 10 l/100 km a i mimo město jsme se pod tuto hranici dostávali jen velmi obtížně. Každé prošlápnutí plynu k podlaze či přepnutí do režimu Sport pak znamenalo roztočení pekelného víru v nádrži. Za volantem popisovaného vozu jsme absolvovali více než 1 100 km, které v nás i přes kritizované nedostatky kupodivu nezanechaly až tak špatné zkušenosti, jak by se mohlo zdát.
Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto.
Partnerem skce pro slovenský trh je Autobazar EU, www.autobazar.eu.
Technické parametry, naměřené hodnoty
Stručné technické údaje | | |
Počet válců/ventilů na válec | 4/4, DOHC |
Zdvihový objem motoru, typ | 1 997 cm3, zážehový, EW10J4 |
Nejvyšší výkon | 100 kW (136 koní)/6 000 ot./min. |
Nejvyšší krouticí moment | 190 Nm/4 100 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 12,8 s |
Nejvyšší rychlost | 201 km/h |
Převodovka – způsob řazení, stupně | Aut., 4 st. |
Objem zavazad. prostoru | 458 – 1 365 l |
Objem palivové nádrže | 66 l |
Hmotnost pohotovostní/užitečná | 1 501/635 kg |
Spotřeba paliva město/mimo/kombin. | 12,7/6,4/8,7 l/100 km |
Rozvor náprav | 2 725 mm |
Délka/šířka/výška | 4 763/1 811/1 486 mm |
Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech |
Stupeň/rychlost | 50 km/h | 90 km/h | 130 km/h |
1 | - | - | - |
2 | 2 800 ot./min. | 5 200 ot./min. | - |
3 | 2 000 ot./min. | 3 500 ot./min. | - |
4 | 1 400 ot./min. | 2 500 ot./min. | 3 600 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
Číslo měření | Čas v s. |
1 | 12,21 |
2 | 12,08 |
3 | 12,33 |
Průměr | 12,207 |
Pružnost | |
60 – 100 km/h | |
Norm. | 7,79 s |
Sport | 7,21 s |
| |
80 – 120 km/h | |
Norm. | 10,77 s |
Sport | 8,23 s |