75
Fotogalerie

Test Peugeot 407 SW: automat je pro kliďasy

Kapitoly článku:


Na silnici

Hned po rozjetí je jasné, že toto auto žádnou silniční štikou nebude. Ani použití technicky velmi pokročilé a lehké přední nápravy se spodními rameny tvaru L a vysokými těhlicemi nezabránilo citelné nedotáčivosti v zatáčkách, celkově měkčí pérování pak vede ke zvýšeným náklonům v zatáčkách, komfort jízdy je však na velmi slušné úrovni. Zkoušený vůz volal po nových brzdových kotoučích a deskách (účinnost brzd jsme proto nehodnotili), ale brzdy u auta s „automatem“ tradičně trpí více.

Za pozornost ale v tomto případě stojí, že i konvenční převdovka s kapalinovým měničem umožňuje řidiči skrze podřazování v manuálním módu účinné brzdění motorem. Převodovka řadí bez citelných rázů a prodlev a nijak nezmatkuje, ačkoli na adekvátní podřazení při sešlápnutí plynu k podlaze si chvíli počkáte.

Použitá pohonná jednotka je v kombinaci s „automatem“ na toto auto poměrně slabá a nenabízí řidiči nijak oslnivou dynamiku, což je patrné i z tabulek námi naměřených hodnot. Řízení s elektrohydraulickým posilovačem působí „gumovým“ dojmem a neposkytuje řidiči větší kontakt s vozovkou, ale u Peugeotů to bývá i horší. 407 SW v dané konfiguraci je tak určen skutečně spíše ke klidné jízdě na delších a nepříliš klikatých cestách.

P1010076.jpg P1010077.jpg P1010079.jpg
P1010080.jpg P1010081.jpg P1010083.jpg 

A vystupujeme

Podle našich zkušeností patří Peugeot 407 SW v rámci střední třídy souhrnem svých vlastností spíše k průměru, ale i zkoušený vůz si jistě najde svého majitele, kterého osloví svérázným designem, skleněnou střechou, slušnou užitečnou hmotností a komfortem a v neposlední řadě též příznivou cenou a ve vztahu k najetým kilometrům i dobrým technickým stavem bez zjevných závad. Co se spotřeby v běžném provozu týče, jsou hodnoty výrobce spíše jakýmsi zbožným přáním. I při klidné jízdě jsme ve městě šplhali až k hranici 15 l/100 km, na dálnici se spotřeba pohybovala okolo 10 l/100 km a i mimo město jsme se pod tuto hranici dostávali jen velmi obtížně. Každé prošlápnutí plynu k podlaze či přepnutí do režimu Sport pak znamenalo roztočení pekelného víru v nádrži. Za volantem popisovaného vozu jsme absolvovali více než 1 100 km, které v nás i přes kritizované nedostatky kupodivu nezanechaly až tak špatné zkušenosti, jak by se mohlo zdát.


Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto.
 

Partnerem skce pro slovenský trh je Autobazar EU, www.autobazar.eu.


 

Technické parametry, naměřené hodnoty 

 

Stručné technické údaje
 
 
Počet válců/ventilů na válec
4/4, DOHC
Zdvihový objem motoru, typ
1 997 cm3, zážehový, EW10J4
Nejvyšší výkon
100 kW (136 koní)/6 000 ot./min.
Nejvyšší krouticí moment
190 Nm/4 100 ot./min.
Zrychlení z 0 na 100 km/h
12,8 s
Nejvyšší rychlost
201 km/h
Převodovka – způsob řazení, stupně
Aut., 4 st.
Objem zavazad. prostoru
458 – 1 365 l
Objem palivové nádrže
66 l
Hmotnost pohotovostní/užitečná
1 501/635 kg
Spotřeba paliva město/mimo/kombin.
12,7/6,4/8,7 l/100 km
Rozvor náprav
2 725 mm
Délka/šířka/výška
4 763/1 811/1 486 mm

 

Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech
Stupeň/rychlost
50 km/h
90 km/h
130 km/h
1
-
-
-
2
2 800 ot./min.
5 200 ot./min.
-
3
2 000 ot./min.
3 500 ot./min.
-
4
1 400 ot./min.
2 500 ot./min.
3 600 ot./min.

 

Zrychlení z 0 na 100 km/h
Číslo měření
Čas v s.
1
12,21
2
12,08
3
12,33
Průměr
12,207

 

Pružnost
 
60 – 100 km/h
 
Norm.
7,79 s
Sport
7,21 s
 
 
80 – 120 km/h
 
Norm.
10,77 s
Sport
8,23 s
 

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud