Test Peugeot 407 SW: automat je pro kliďasy

(test ojetiny) Týden jsme zkoušeli kombík řady 407 se zážehovým dvoulitrem, automatem a 216 000 km na tachometru.
Seznam kapitol
  1. Svojí cestou, Na první pohled, Žraločí příď dominuje
  2. Zkoušený vůz, Pro koho je to auto určeno?, Uvnitř
  3. Zavazadelník odpovídající spíše stylovosti, Za volantem, Přehledný centrální displej
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické parametry, naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Svojí cestou

Vozy Peugeot se takřka vždy liší od konkurence. Pod karosérií s extrémně rozevlátými linkami se však zpravidla skrývá více či méně konvenční technika. Peugeoty v poslední době udělaly značné pokroky, nicméně náš test relativně mladého vozu z roku 2004 prokázal, že se stále jedná spíše o automobily určené klidným řidičům, kteří na nich ocení především neotřelý design.

Model 407 se světu představil na konci roku 2003 v Paříži, a to zprvu jako tříprostorový sedan, přičemž pětidvéřové kombi tradičně označované SW (Station Wagon) následovalo na autosalonu v Ženevě v roce 2004. V modelové paletě Peugeotu nahradil typ 406, který jsme vám představili ve velkém dvojtestu ojetin na tomto místě, a Peugeot sliboval především pokrok v designu, bezpečnosti a jízdních vlastnostech.

Oproti „čtyřistašestce“ narostl ve svých proporcích jen minimálně, rozvor se světšil jen o 25 mm, šířka nabyla o 46 mm a výška o 33 mm. Výrazně se zvětšila jen délka vozu, a to především díky použití protáhlé přídě s extrémním předním převisem dlouhým přes jeden metr! Pokrok ve využitelnosti interiéru však nebyl nijak významný, například zavazadelník sedanu klesl v porovnání s předchůdcem svým objemem bezmála o 30 litrů a ani spíše elegantní (než užitečné) kombi na tom nebylo o moc lépe, když nabídlo kufr svojí využitelností spíše příslušející nižší střední třídě. Vývoj nového modelu přitom přišel Peugeot na více než miliardu Euro, produkce probíhá v bretaňském závodě Rennes-la-Janais.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled

Poměrně rozložitému kombíku nelze upřít jistou dávku elegance a vyváženosti v celkových proporcích. K tomu přispívá klínovitý profil s extrémně velkým čelním sklem výrazně skloněným bezmála v jedné linii s kapotou. Střecha vozu od úrovně odpovídající středu vozu postupně sestupuje směrem vzad, což ale prostor pro hlavy cestujících na zadních sedadlech příliš neomezuje.

Příď zaujme obrovskou maskou chladiče ve stylu vozů Ferrari, jež svým žebrováním propustí přímo na chladič i kámen o průměru 50 mm. Nepřehlédnutelnou dominantou vozu je jeho standardně dodávaná jednodílná skleněná střecha, jež sahá až za hlavy zadních pasažérů a lze ji stínit elektricky ovládanou clonou. Při pohledu zezadu vynikne relativně úzký rozchod zadních kol, takže Peugeot 407 vypadá trochu jako tramvaj...

Karoserii dominuje žraločí příď

Zepředu vypadá Peugeot 407 spíše jako nějaká karikatura, protáhlá světla jsou snad metr dlouhá a tvarování nárazníku naznačuje (a v praxi se nám to potvrdilo), že parkovat kolmo k chodníku není radno ani zkoušet. Poznávací značka pak přebírá funkci sněhové radlice, jednoduše shrnuto, hloupá úlitba vkusu designérů, která uživatele možná zprvu ohromí, ale v běžném provozu pro ni nenalezne slušných slov.

Mlhovky jsou uloženy poněkud netypicky na stojato a až v samých okrajích nárazníku, účinnost projektorových potkávacích i konvenčních parabolických dálkových světel jsme hodnotili jako uspokojivou. Hrany karosérie chrání široké plastové lišty, při pohledu ze strany zaujmou negativně skloněné zadní sloupky z trochu bizarními trojúhelníkovými okénky.

Zadní části dominují sdružené světlomety zasahující hluboko do boků, v nichž se však ani přes jejich značné rozměry nenašlo místo pro mlhovky, které zůstaly osamoceny po stranách poznávací značky. Na chromované cetky si u Peugeotu tehdy nepotrpěli, a tak je najdeme pouze v okolí „lvíčka“ na přídi a na robustní liště na výklopné zádi.     

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 415 km
Cena: 110 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 139 809 km
Cena: 149 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků