Kapitoly článku:
Exkluzivní auto s exkluzivní cenovkou
Nikdy jsem neměl rád žádné striktní škatulkování aut a zejména pak nekonečně papouškovaný výraz jakým je v poslední době „prémiová značka“ se mi opravdu zajídá, podobně jako nečeské slovo segment. Takto germanizované vidění automobilového světa zúžené zpravidla na triumvirát BMW, Mercedes, Audi nemůže brát objektivně hodnotící člověk za bernou minci. O kvalitě slovutných značek jistě nelze pochybovat, ale stejně tak je nespravedlivé od „koryta“ odstavovat jiné automobily, které prokážou vysokou kvalitu a některými specifiky německé oligarchy strčí do kapsy.
Takovým příkladem vysoce sofistikovaného auta byl i testovaný Peugeot 407 Coupé. Vedle nesporně okouzlujícího vypiplaného vzhledu, je tu špičková pohonná jednotka, která svou kultivovaností, výkonem a zvukovým projevem patří na samý piedestal své objemové kategorie, nevšední je také sportovní zážitek z manuálního módu automatické převodovky. Uvnitř se můžete opájet nekonečným pohodlím báječných kožených křesel a špičkovou akustickou pohodou ve všech rychlostech, k vyloženému hltání kilometrů na vozovkách všeho druhu je zas stvořen inteligentní podvozek s proměnlivou tuhostí. Jízda s kupé je prostě po čertech příjemná a vůbec největší dojem na mě udělal vždypřítomný silný pocit, že s tímhle autem kdykoliv můžete, ale rozhodně nemusíte.
Je to skutečný vrcholný model a daleko lepší Peugeot, než byste čekali. Ne že by auta se lvem ve znaku byla jinak špatná, jsou ale prostě konfekční, masová a žádné zázraky od nich nečekáte. A nečekáte je pak přirozeně ani od nejvyššího modelu, však kde by automobilka vzala znalosti, zkušenosti a techniku k uspokojování tužeb nejnáročnějších zákazníků? Jenže s 407 Coupe se i takovým trefuje do noty. Slovo „granturismo“ zde není obvyklou omluvou sportovní neschopnosti vozu, ale naopak tím nejuctivějśím vyjádřením opravdu vypiplaného cestovního naladění. I po mnoha letech výroby je 407 Coupe v tomto směru hodně vysoko, svého trůnu se lví král drží více než srdnatě.
Černé puntíčky náleží slabší zpětné vazbě řízení a přeplácanému středovému panelu. I s tím se ale člověk sžije a osobně rozhodně nepatřím k těm, kteří by z pár tlačítek navíc dělali otázku bytí či nebytí, přesněji řečeno koupě či nekoupě.
A tím se dostáváme k ožehavým finančním záležitostem. Cena 1 190 000 Kč za jediné možné provedení kupé není ani málo ani moc. Domácí a ještě ne tolik prověřený konkurent Laguna Coupé 3,0 dCi sice začíná na 969 000 Kč, „prémiové“ značky jsou ale řádově o několik pater výše.
Cena v základním i testovaném provedení (407 Coupe 3,0 HDI V6 BVA Pack): 1 190 000 Kč
Technické parametry
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
- Vidlicový, kapalinou chlazený vznětový šetiválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč před přední nápravou
- Objem: 2 992 ccm
- Největší výkon: 177 kW (240 k) při 3 800 ot./min
- Největší točivý moment: 450 Nm při 1 600 ot./min
- Palivo: Nafta
Přenos výkonu
- Šestistupňvá automatická převodovka
- Pohon předních kol
Provozní vlastnosti
- Max. rychlost: 243 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7 s
- Spotřeba paliva (l/100 km):
- Město: 10,0
- Mimo město: 5,6
- Kombinovaná: 7,2
- Objem palivové nádrže: 66 l
Podvozek
- Zavěšení předních kol: zavěšení typu McPherson
- Zavěšení zadních kol: víceprvkové zavěšení
Hmotnosti
- Pohotovostní hmotnost: 1 781 kg
- Užitečná hmotnost: 355 kg
Vnější rozměry
- Délka: 4 815 mm
- Šířka: 1 868 mm
- Výška: 1 395 mm
- Rozvor náprav: 2 724 mm
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 400 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: - l