Kapitoly článku:
- Působivý zjev, Třešnička na dortu, Nadčasově elegantní
- Diesely hrají prim, Zdařilé omlazení, Zkoušený vůz
- Na první pohled, Komfortní interiér, Plně postačující zavazadelník
- Řidič jako v bavlnce, A vzhůru na silnici, A ven!
- Pohledem obchodníka, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Pohledem obchodníka
Čtyřistašestka vybavená nejsilnějším motorem, tedy třílitrovým šestiválcem, který od roku 2000 dosahoval na svou dobu úctyhodných 152 kW, je svým výkonem opravdovým sporťákem. Provedení kombi pak u tohoto vozu vyznívá dosti netradičně a je to ostatně znát i na prodejních výsledcích, byť je nutné ihned zkraje podotknout, že toto provedení neubralo nic na celkově skvělé dynamice vozu. „Peugeot 406 ve verzi kombi a s motorem 3.0i není žádným prodejním trhákem. Tento vůz si hledá specifického kupce, který nejenže potřebuje velký vnitřní a zavazadlový prostor, ale zároveň vyhledává sportovnější styl jízdy. Na tento vůz pak často bývá montován alternativní pohon na LPG tak, aby se snížily relativně vysoké provozní náklady“ podotýká k tomu Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA Auto.
Jak již bylo zmíněno, mezi klady testovaného vozu jednoznačně patří pohodlný a prostný interiér, který nepostrádá na eleganci ani v dnešní době. Jak již to bývá zvykem u modelů s nejsilnějšími motory, i tohoto Peugeotu lze vyzdvihnout poměrně bohatou výbavu. A konečně, vzhledem k relativnímu stáří testovaného vozu, bychom ještě měli zmínit jeho nadprůměrnou odolnost proti korozi. Co se mínusů testované čtyřistašestky týká, nejsou u vozu s tak vysokým obsahem motoru žádným překvapením. Krom vysoké spotřeby a hlučnosti převodovky se to pak zejména týká vadnoucí účinku brzd, který se projeví především při sportovnějším stylu jízdy.
Celkově lze Peugeot 406 ve verzi kombi s motorem 3,0i doporučit jako velmi spolehlivé auto, je nicméně opravdu důležité vybírat kvalitní a prověřené kusy. V případě závady na motoru bývají totiž náklady na jeho opravu opravdu velmi vysoké a koupi vozu tak neúměrně prodraží.
Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA Auto
Základní technické údaje | |
Počet válců/ventilů na válec | 6/4, DOHC |
Zdvihový objem motoru, typ | 2 946 cm3, zážehový |
Stupeň komprese | 10,9:1 |
Nejvyšší výkon | 152 kW (207 koní)/6 000 ot./min. |
Nejvyšší krouticí moment | 285 Nm/3 750 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 9,7 s |
Nejvyšší rychlost | 226 km/h |
Převodovka – způsob řazení, počet stupňů | aut., 4 st. |
Zákl./ max. objem zavazadl. Prostoru | 526/1 741 l |
Objem palivové nádrže | 70 l |
Hmotnost pohotovostní/užitečná | 1 600/575 kg |
Spotřeba paliva město/mimo/komb. | 14,5/7,7/10,2 l/100 km |
Rozvor náprav | 2 700 mm |
Rozchod kol vpředu/vzadu | 1 500/1 482 mm |
Rozměr pneu | 205/60 R15 |
Délka/šířka/výška | 4 736/1 760/1 500 mm |
Naměřené hodnoty
Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech |
Stupeň/rychlost | 50 km/h | 90 km/h | 130 km/h |
1 | - | - | - |
2 | 2 200 ot./min. | 3 800 ot./min. | - |
3 | 1 500 ot./min. | 2 700 ot./min. | 3 950 ot./min. |
4 | - | 1 800 ot./min. | 2 800 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
Číslo měření | Čas v s. |
1 | 9,91 |
2 | 9,76 |
3 | 9,82 |
Průměr | 9,830 |
Pružnost | |
60 – 100 km/h | |
Normal | 5,90 s |
Sport | 5,14 s |
| |
80 – 120 km/h | |
Normal | 6,10 s |
Sport | 5,68 s |