Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI: Octavia znovu hlavním terčem

Škoda Octavia to i přes svou dominantní pozici na trhu nemá lehké. Po představení stávající generace následovala řada zajímavých novinek, u kterých se výrobci netajili tím, že je jejich cílem právě kombi z Mladé Boleslavi. Poslední takovou novinku představil Peugeot spolu s modelem 308 SW. Má se Octavia i jiní zástupci tohoto segmentu čeho obávat?
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 SW v kostce
  2. Úvod, Design zvláštní, interiér téměř stejný
  3. Zavazadelník: 610 litrů na papíře, BlueHDI: Svým způsobem výjimečný
  4. Francouzský expres, Chyby?
  5. Kauza pneumatiky, A cena?, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Francouzské kombi je zajímavé hned z několika různých pohledů. Zaujme designem karoserie, za pozornost stojí také provedení interiéru, v tabulkách pak rozhodně nepřehlédnete údaj týkající se zavazadelníku.

V praxi tohle kombi vyniká především nízkou spotřebou, kultivovaným motorem a celkově velmi tichým interiérem. Jednoduše řečeno, kladných stránek zde najdete poměrně dost. Ale nejlepší kombi nižší střední třídy to přesto není, protože má několik chyb.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

I přes prodloužený rozvor náprav není vzadu tolik místa, kolik byste očekávali. Vlastně tam je, co se podélného prostoru týká, místa relativně málo. Osobně by mě od případné koupi odradilo také netradiční uspořádání palubní desky a nutnost ovládat většinu funkcí přes „tablet“.

Octavia Combi se zaručeně nemusí obávat o své pozice. Nicméně navzdory různým prohřeškům rozhodně nový Peugeot 308 SW je důstojným soupeřem, který má své nesporné kvality.

Radosti
Kvalita použitých materiálů
Velký a především dobře přístupný zavazadelník
Rovná plocha po sklopení zadních opěradel
Nízká spotřeba
Zajímavá dynamika vrcholného dieselu
Jízdní vlastnosti
Starosti
Méně prostoru na zadních sedačkách
Ovládání přes dotykový displej
Občasné skřípání některých dekorů
Při ostré jízdě nás systém vyzval k návštěvě servisu
Přilnavost ekologických plášťů na mokru
7  /10
116 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie116 fotografií
_DSC1162.JPG _DSC1169.JPG _DSC1171.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 SW v kostce
  2. Úvod, Design zvláštní, interiér téměř stejný
  3. Zavazadelník: 610 litrů na papíře, BlueHDI: Svým způsobem výjimečný
  4. Francouzský expres, Chyby?
  5. Kauza pneumatiky, A cena?, Technické údaje
  6. Fotogalerie
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků