Test Peugeot 308 1.6 THP: Správným směrem

23 komentářů

Mirek
20. února • 11:43

Abych nezapomněl, stejně je to kopie Focusu. Samozřejmě je to nesmyslný žert, ale dle mnohých, kteří zde neustále upozorňují, kdo koho kopíruje, tak zkuste si zatáhnout ruční brzdu. :-D

Polsonside
28. dubna • 10:46

Jezdím se Ceedem a ten se dá sehnat v plné náloži a motorem 1.6 GDI za 360t. Kč.
Nebudu zde dále rozebírat, že auta jsou si velice podobná a jízdní vlastnosti a interiér je na straně korejce lepší. 308 v plné náloži líta kolem půl míče a to mi za HB střední nižší třídy připadá k dnešní době fakt hodně. Prostě tyto auta tak do limitu 400t. Kč a víc ani tuk. Naštěstí korejci i nové modely vyvyjí stále s tlačítky a atmosferickými motory což je a bude k nezaplacení. Jinak pohodlí styrých aut jak tu někdo uváděl je sice na krátké vzdálenosti pěkné, ale zkuste si tím wartburgem jet až do brna ...hluk a měkkost sedadel vás v Brně přemístí rovnou na lužko nemocnice. Středové tunely se mi naopak líbí pač narozdíl od starých aut vás mile izolují od spolujezdce a máte tak více pocit vlastního prostoru k řízení. Ale není nad to svézt se starou klasikou, to je pravda.

Rampa
20. února • 7:48

1.6 THP = hezké svezení ovšem také zdroj nekonečných problémů

LOL2000
20. února • 11:27

Co vím tak to už vyřešily......i když co má řetěz, je vždycky nebezpečné, viz koncern.:-D

Cinan308
19. února • 12:52

Peugeot loni prodelal 63 miliard !!! to asi francouzky radoby-skoro Golf nezachrani, ale spis Cinan :-)
viz.: http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ...

Michal
18. února • 11:45

No jo no. Sto lidí, sto chutí. Brácha ji má od předminulého týdne jako služební vůz. První tři dny se musel přeorientovat na jiné ovládání (nikoli horšímu - předtím měl i30 1.generace), ale teď (asi po 2000 km) je z auta doslova unešený a uvažuje o něm i jako o soukromém voze, přestože se na frantíky díval vždycky trochu s despektem.
Píšu to jen proto, že po letmé jízdě by ho asi taky odsoudil a zavrhl.

LOL2000
19. února • 17:02

Tož ať zkusí I30 druhé generace, či Ceeda....a porovná.Cenově vyjde lépe H/K ....a celkově IMHO taky.Ano zvenku vypadá 308čka dospěle a hezky.....a určitě to nebude špatné auto.

Kankunen
18. února • 6:48

Pravda je taková, že budíky a displej jsou řešením protichůdným. V autě sedíš jak mačo vysoko, stejně volant vadí, ale to se můžeš nahnout a vidíš budíky celé. Horší je, že ti ty budíky vadí při výhledu z auta. Pro představu si dej na budíky u svého auta větší šrajtofli a takový výhled máš v P 308. Co je na budíkách samozřejmě nevidíš, protože vzdálenost od očí je stejná jako u normálního auta a oči máš zaostřeny na cestu a budíky máš teda rozmazané.
Teď ten rozpor:
1.budíky tedy teoreticky mají zajistit co největší udržení pozornosti na jízdu.
2.ovládání všeho přes displej oddaluje pozornost skutečně - protože se musíš soustředit na displej.
Dojem z kvality auta je vynikající, doklepnutí dveří je vysoké úrovni, ovšem kulisa šaltrpáky ti hned napoví, jak na tom auto bude mechanicky.

234xy
17. února • 22:42

Myslím, že vy kritikové máte pořád trochu problém s určením auta. Uznávám, že na u paneláku na sídlišti budete přece jen raději hledat Vaši milovanou „Oktávku“ ale pro rodinu „střední vrstvy“ kde stejně stojí v garáži ještě nějaké MPV mi to přijde jako super volba na každodenní ježdění. :-)

Vzzzum
18. února • 8:11

Super volba? Vazne ti zrovna tento model prijde jako to nejlepsi, co si muzes z nabidky na trhu poridit k MPV pro kazdodenni jezdeni? A tim rozhodne nemyslim nejakou Oktavku...

bob
17. února • 20:03

Díval jsem se dnes na konfigurátor tohoto auta. V plné palbě stojí i se slevou od prodejce 610 tisíc! Někdo asi upadl na hlavu :-D

mp
18. února • 7:21

Nu, a kolik že nám stojí taková třídní konkurence v plném? Třeba Octavia za více než osm set, Golf taktéž... Civic napěchovaný elektronikou rovněž. I korejská i30 je v plné přes šest set tisíc... Divné? Ani ne...

Jojaveja
17. února • 15:10

Měl jsem možnost se s novou 308 krátce svézt. Při své výšce 185 cm jsem neměl problém s čitelností kapličky nebo s dohledem na přední kapotu. Protichůdný otáčkoměr je zvláštní, ale asi to je o zvyku. Co mi ale vadilo nejvíc, je stísněnost vnitřního prostoru. Coby uživatel faceliftované 308SW jsem měl v nové krátké 308 pocit, jako bych přesedl z oktávky do fabie. Nejvíc mě iritovala šířka středové konzole, která je vůči předchozí verzi širší asi o 10 cm, takže se otlačenému pravému kolenu z vnější strany na delších cestách neubráníte. Je pravda, že to je problém 90% dnešních aut a to i o dvě třídy výše, ale kdo nejezdil s Wartburgem nebo Tatrou T603, netuší, o jaké pohodlí přichází. U televize v křesle taky nedáváte nohy k sobě a nenatahujete je do dálky k přední poloose. Vzadu a v kufru je místa opravdu málo, ale to je asi způsobeno mou namlsaností z verze SW. Kombíky přijdou někdy v květnu, pak možná přehodnotím názor, ale zatím se jedná o (pro mě) nezajímavé auto. Mimochodem, jel jsem se slabší 1.6 HDI. Líná odspodu, ale jinak dostačující. Příjemně překvapil eko-chcípák motoru, na křižovatkách zhasínal kde to jen šlo ale obratem naskočil tak rychle, že jsem si zhasnutí motoru ani nevšiml.

Verny
18. února • 10:18

Měl jsem auto zapůjčeno na 1 denní testování a musím konstatovat že při svých 170 cm nastavení volantu abych viděl na přístroje a měl současně tu správnou ergonomickou polohu bylo nemožné. Čím menší člověk tím větší problém. Další obrovský přehmat je ovládání všeho na dotykovém display. Chybí prostě hmatový impuls. Další detaily např příšerný zvuk blinkrů ala Š 100, příšerná řadicí páka která tlačí do dlaně i prstů. Bohužel interiérem Pegueot zazdil jinak povedené auto, jako by se lekl že by mohl být třeba stejně dobrý jako golf. Jinak vnější design mě se na rozdíl od většiny velmi líbí a podvozek je na naše tankodromy pro běžného uživatele naprosto dokonalý. Ale auto jako celek působí prostě neharmonicky na rozdíl od Golfa 7.

Mirek
17. února • 20:10

Nechci se přít o to, jestli je nebo není dobrá poloha volantu k řidič, ale zdá se mi, že ten volant je opravdu nízko pro dobré řízení a pokud půjde zvednout, tak asi stínit bude. Dnes jsem měl možnost si novou 308 jen prohlédnout, nejel jsem s ní, ani v ní neseděl, neměl jsem na to čas, ale ten volant mi na první pohled připadal, že s ním snad budu muset ručkovat po horním oblouku při řízení, jinak budu mít ruce v klíně, pokud budu chtít vidět na "budíky". Kabina je na první pohled opravdu malá a to hlavně pro zadní pasažéry.

posed
17. února • 16:14

Plne súhlasím, sedel som v tomto aute. Mam výšku 180 cm, po nastavený sedadla a všetkých vecí okolo som nemal žiaden problém z umiestnením prístrojov alebo pozíciou volantu (žiadne trenie o stehná ako popisuje autor. Ja mám 80 kg). Skôr beriem ako plus, že som nemusel ísť očami dole ale prístroje boli v zornom poli. Čo sa ale týka ovládania klímy atď. cez dotykový displej, tak na tom mohli popracovať trochu viac. Myslím, že by nikoho nezabilo pár tlačidiel navyše. Ináč v aute, v ktorom som mal možnosť sedieť bol šedý interiér a nebolo v plnej výbave a aj tak sa mi zdal veľmi kvalitný a prehľadný.

aikoN
17. února • 14:54

Zatím jsem tento koncept ještě nevyzkoušel, takže jsem nakloněn redaktorům věřit, nicméně přijde mi velmi nepravděpodobné, že by konstruktéři umístili přístroje do takové polohy, aby většině lidí volant na ně zakrýval výhled.Co ovšem dozajista není pravda, je to, že tohle řešení nepřináší žádné výhody oproti konvenčnímu umístění. Plusem je samotná větší vzdálenost přístrojů od řidiče. Stejně jako u přístrojů uprostřed palubky zde není třeba neustále přeostřovat při pohledech na vozovku a na přístroje - oči se méně namáhají. Navíc svým umístěním tolik neodtrhávají řidiče od sledování provozu.

Jarda
17. února • 14:37

... nejdříve pochvala za snížení a zmenšení vozu .... a potom kritika malého prostoru.
Dobrá logika !!!!

Shimi
17. února • 11:58

Což o to, zvenku to zase až tak špatně nevypadá. Jenže koncept palubní desky a snaha se za každou cenu odlišit nedopadla vůbec dobře. Kdyby to byl problém jen v kontextu designu, tak by to ještě šlo, jenže on je to problém i v kontextu ergonomie a to už je velký problém. A co si budeme povídat, té foukané 1.6 bych taky dvakrát nevěřil. Pro mě je "nová" 308 zklamání. Ale já nejsem potenciální zákazník, takže je to vlastně úplně jedno B-]

kaa
17. února • 17:44

Toto auto je velmi povedené a vypadá moc dobře. Ovšem jenom do té doby, dokud se člověk neposadí dovnitř. To nastane přinejmenším rozčarování. Jsem přesvědčen, že kokpit dost potencionálních kupců odradí. Není zrovna přehršel těch, kteří jsou ochotni riskovat tuto, jemně řečeno, neobvyklost v interieru.

Vzzzum
17. února • 11:25

Z meho pohledu prumerne, nicim nezajimave auto, a to jde vicemene o novinku. Predpovidam bidne prodejni vysledky.

Michal
17. února • 9:26

Co je to bílé na zemi? To jsem ještě letos neviděl. Kde jste vůz testovali?

Antiautomat
17. února • 8:10

...takze Vam obratia opacne otackomer a este Vam pre istotu pred neho j.bnu volant aby uz naozaj nebola sanca nan vidiet...plus k tomu este stale nepotvrdene vyriesenie problemov s rozvodmi. No nekupte to...:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud