Test Peugeot 308 1.6 THP: Správným směrem

Hatchback nižší střední třídy od Peugeotu se mezigeneračně trochu zmenšil a také pořádně zhubl. Jde mu to k duhu – zejména, když má pod kapotou přeplňovanou šestnáctistovku. Úplně bez chyb ale není...

306, 307, 308, 308… Počkat, 308? Peugeot u svého stěžejního modelu nižší střední třídy používá stejné modelové označení jako v předchozí generaci. Model 309 se totiž vyráběl už v 80. letech a dál nebylo s čísly kam jít. Francouzská automobilka se proto rozhodla používat podobnou jmennou konvenci jako jiní výrobci a označení modelu při mezigenerační obměně ponechat.

Staré jméno, nová technika

Je to poněkud paradox, protože první moderní Peugeot, který se jmenuje stejně jako jeho předchůdce, je skutečně radikálně nový. Kde předchozí Peugeot 308 skrýval převážně techniku předchozího modelu 307, má nová třistaosmička zcela novou platformu EMP2, která je sama o sobě o 70 kg lehčí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Peugeot 308 je bezmála o pět centimetrů nižší než dosavadní model

Další desítky kilogramů uspořili konstruktéři PSA na karoserii. Recept je v podstatě totožný, jako jsme viděli u Volkswagenu Golf i většiny dalších nových modelů, jejichž výrobci se musí vypořádat se zpřísňujícími se limity CO2 (a tedy spotřeby): Vyšší podíl vysokopevnostních ocelí a zmenšení rozměrů.

Nová generace je o výrazných 47 mm nižší, o 23 mm kratší a o 10 mm užší než dosavadní model stejného jména. Peugeot ale také zkrátil přední převis o nezanedbatelných šest centimetrů.

To vše by mělo novému Peugeotu 308 pomoci uspět v disciplíně, v níž jeho předchůdci příliš nevynikali: v radosti z jízdy. Okolo ní byla ostatně postavena i celá komunikační kampaň při uvádění novinky na trh, což bylo vzhledem k nedávné historii značky na tomto poli... řekněme smělé.

Exponovaný segment nižší střední třídy je totiž doslova nabitý propracovanými, atraktivními auty, která navíc výborně jezdí. Vyzdvihnout si zaslouží kompetentní Volkswagen Golf, energický Ford Focus i podmanivá nová Mazda3, ale také třeba Seat Leon.

Abychom poznali jízdní vlastnosti nové třistaosmičky v optimálním kontextu, vzali jsme do testu nejvíc „řidičský“ motor z nabídky: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 l THP se slibným výkonem 156 koní.

Každá jízda ale začíná příchodem k autu a usednutím za volant. V další kapitole se proto podrobněji podíváme na exteriér i interiér:

Předchozí KAPITOLY Následující
Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2012
Stav: 122 512 km
Cena: 220 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 102 964 km
Cena: 164 000 Kč
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 44 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků