Test Peugeot 308 1.6 THP: Správným směrem

Hatchback nižší střední třídy od Peugeotu se mezigeneračně trochu zmenšil a také pořádně zhubl. Jde mu to k duhu – zejména, když má pod kapotou přeplňovanou šestnáctistovku. Úplně bez chyb ale není...

306, 307, 308, 308… Počkat, 308? Peugeot u svého stěžejního modelu nižší střední třídy používá stejné modelové označení jako v předchozí generaci. Model 309 se totiž vyráběl už v 80. letech a dál nebylo s čísly kam jít. Francouzská automobilka se proto rozhodla používat podobnou jmennou konvenci jako jiní výrobci a označení modelu při mezigenerační obměně ponechat.

Staré jméno, nová technika

Je to poněkud paradox, protože první moderní Peugeot, který se jmenuje stejně jako jeho předchůdce, je skutečně radikálně nový. Kde předchozí Peugeot 308 skrýval převážně techniku předchozího modelu 307, má nová třistaosmička zcela novou platformu EMP2, která je sama o sobě o 70 kg lehčí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Peugeot 308 je bezmála o pět centimetrů nižší než dosavadní model

Další desítky kilogramů uspořili konstruktéři PSA na karoserii. Recept je v podstatě totožný, jako jsme viděli u Volkswagenu Golf i většiny dalších nových modelů, jejichž výrobci se musí vypořádat se zpřísňujícími se limity CO2 (a tedy spotřeby): Vyšší podíl vysokopevnostních ocelí a zmenšení rozměrů.

Nová generace je o výrazných 47 mm nižší, o 23 mm kratší a o 10 mm užší než dosavadní model stejného jména. Peugeot ale také zkrátil přední převis o nezanedbatelných šest centimetrů.

To vše by mělo novému Peugeotu 308 pomoci uspět v disciplíně, v níž jeho předchůdci příliš nevynikali: v radosti z jízdy. Okolo ní byla ostatně postavena i celá komunikační kampaň při uvádění novinky na trh, což bylo vzhledem k nedávné historii značky na tomto poli... řekněme smělé.

Exponovaný segment nižší střední třídy je totiž doslova nabitý propracovanými, atraktivními auty, která navíc výborně jezdí. Vyzdvihnout si zaslouží kompetentní Volkswagen Golf, energický Ford Focus i podmanivá nová Mazda3, ale také třeba Seat Leon.

Abychom poznali jízdní vlastnosti nové třistaosmičky v optimálním kontextu, vzali jsme do testu nejvíc „řidičský“ motor z nabídky: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 l THP se slibným výkonem 156 koní.

Každá jízda ale začíná příchodem k autu a usednutím za volant. V další kapitole se proto podrobněji podíváme na exteriér i interiér:

Předchozí KAPITOLY Následující
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2008
Stav: 170 489 km
Cena: 90 000 Kč
Peugeot 3008 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 221 092 km
Cena: 100 000 Kč
Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2014
Stav: 153 982 km
Cena: 270 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků