61
Fotogalerie

Test Peugeot 308 1,6 HDI: Golfu navzdory

Peugeot sází v nižší střední třídě na více prostoru a neotřelý vzhled. Jak se snoubí prostorná kráska s kompaktním turbodieselem?

Kapitoly článku:


Peugeot 308 1,6 HDI je přímo stvořen pro cestovatele. Zatímco model 306 nabízel spíše méně místa než legenda Volkswagen Golf, model 307 už konkurenci přebíjel svou vzdušností a elegancí. Nová třistaosmička je vpravdě mistrovské dílo, tedy spíše opravdu důkladný facelift a revize účelnosti. Jaký je Peugeotův sen pro evropské masy?

Tip: Prohlédněte si Peugeotovo oficiální video k modelu Peugeot 308:

S výrazem formule

Design nového Peugeotu 308 slibuje pozornost okolí bez ohledu na pohlaví. Nabízí jemně vyvážené ženské křivky a mužné symboly. Začněme tím hlavním. Příď místo nudného grilu přední masky formuje bumerang připomínající vozy Formule 1. S ním pak korespondují rozměrné přední světlomety s čirou optikou a na linku přední kapoty mistrovsky navazují koncernová zrcátka známá například z Citroënu C4.

peugeot_308test1/P1960107.JPG peugeot_308test1/P1960110.JPG peugeot_308test1/P1960112.JPG

Přední nárazník nese rozesmátý gril s nelakovaným plastovým beranidlem a chromovaným výpletem. Po stranách opět symetricky navazují přední mlhová světla. Samostatnou kapitolou je ostře se zvedající čelní sklo a výrazný sklon předsunutého A sloupku.

Zatímco přední blatníky jsou spíše nevrazné, kabina a dveře mají hravé tvary, které u německých konkurentů nelze spatřit. Ostře zkosená záď pak nese měkké zakulacené tvary a rozměrné koncové svítilny.

peugeot_308test1/P1960115.JPG peugeot_308test1/P1960118.JPG peugeot_308test1/P1960123.JPG

Zatímco zadní nárazník tvoří nevýrazný masiv s vykrojením pro madlo pátých dveří, dveře samotné jsou kulatější než Země a jejich prosklení ubíhá do stran jako u starých Amerik. Peugeotu 308 se daří vystoupit ze šedi sobě podobných vozů - Volkswagenu Golf nebo Fordu Focus. Oproti Renaultu Mégane nabízí kulatější pohled na svět a oproti Citroënu C4 nespekuluje se vkusem lidstva. Věřme mu proto, že je krásný.

peugeot_308test1/P1960219.JPG peugeot_308test1/P1960223.JPG peugeot_308test1/P1960228.JPG

Chalupa na kolech

Nižší střední třída nebývá právě ukázkou prostornosti. Peugeot 308 ji jako konkurenční výhodu nabízí v opravdu velkorysém balení. Po otevření dveří je opravdu hodně cítit, že se Peugeot snažil odlišit od německých konkurentů. Používá sice tvrdší plasty, ale na pohled působí kvalitně, barevné sladění je vynikající a tvarová harmonie hovoří o nových myšlenkách, nikoliv o poskládání mnoha funkčních prvků do šedivé koexistence.

peugeot_308test1/P1960340.JPG peugeot_308test1/P1960341.JPG peugeot_308test1/P1960353.JPG

Tak například výplně dveří tvoří masiv šedivého plastu s horní černým dílem a madlem v imitaci matného hliníku. Palubní deska nese tu samou kombinaci, jen horní část palubní desky je z měkčených materiálů.

Palubní desce dominuje přístrojový štít s dlouhým štítem proti slunci. Jednotlivé ciferníky zkrášluje chromovaná linka, spolu s volantem z měkčených plastů je tato kombinace nejen sexy, ale také luxusní. Střed palubní desky ovládá trojice výdechů poloautomatické klimatizace. Středový panel je opět kombinaci imitace matného hliníku a tmavého plastu. Nese ovládání audiosoustavy, úložný box a ovládání klimatizace. Displej audiosoustavy je společný s palubním počítačem a nachází se tradičně uprostřed palubní desky na horním dílu.

peugeot_308test1/P1960325.JPG peugeot_308test1/P1960338.JPG peugeot_308test1/P1960331.JPG  

Středový tunel z tvrdšího šedého plastu nás vrací do reality nižší střední třídy, kromě řadicí páky a ruční brzdy obsahuje několik přihrádek a středovou loketní opěrku s úložným boxem.

Přední sedadla jsou pohodlná a měkká, Francouzi nezaváhali a konečně nabízejí boční vedení. Naše zkušenost z cestování po Evropě hovoří v jejich prospěch - ani na dlohých cestách neunavují řdiče či spolujezdce, držení krční páteře je v této třídě také příkladné a Volkswagen nebo Ford by se v této oblasti mohli učit.

peugeot_308test1/P1960287.JPG peugeot_308test1/P1960303.JPG peugeot_308test1/P1960310.JPG peugeot_308test1/P1960313.JPG peugeot_308test1/P1960316.JPG

Na zadní sedadla se díky velkorysému vykrojení zadních dveří nastupuje pohodlně, zadní sedadla jsou měkká a prostornost vzadu je na dobré úrovni. Dvoumetrový pasažér sice cítí strop, ale v oblasti kolen a nártů má místa dost. Ve třech vzadu je šířka vozu stále dostatečná, jen cestující uprostřed musí roztáhnout nohy k sousedům kvůli končícímu středovému tunelu.

Zavazadlový prostor má základní objem 348 litrů, což v této třídě není nijak oslňující hodnota. Po sklopení zadních sedadel jej lze zvětšit až na 1 201 litrů. Jeho přístupnost je díky vykrojení pátých dveří vynikající, obligátní kobereček doplňují plastové přihrádky za podběhy zadních kol. Pod dnem zavazadlového prostoru se pak nachází plnohodnotné rezervní kolo.

peugeot_308test1/P1960268.JPG peugeot_308test1/P1960282.JPG peugeot_308test1/P1960260.JPG peugeot_308test1/P1960262.JPG

Interiér nového Peugeotu 308 považuje za jeden z nejprostornějších. Volkswagen Golf, Ford Focus, Renault Mégane, ti všichni jsou pozadu, když je řeč o vzdušnosti a pocitu cestujících.  Této oblasti tedy opět není co Peugeotu vyčítat. Jak obstojí s naftou pod kapotou?

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud