Test: Peugeot 308 1.6 e-HDI – nová tvář

Po Citroënu nasadil systém e-HDI do svých modelů také Peugeot. Jak sluší hatchbacku 308?
Seznam kapitol
  1. Co je nového?, Interiér na úrovni
  2. Jedna-šest za pět, Hrátky s robotem
  3. Start/stop jednoznačně nejlepší, Francouzská pohoda
  4. Vyplatí se?, Technická data
  5. Kompletní fotogalerie

Peugeot 308 prošel relativně nedávno faceliftem, což určitě není pro nikoho žádná zásadní novinka. Měnil se design, něco málo novinek najdeme v interiéru, ale to nejpodstatnější se týká techniky. Po Citroënu se dostal také do modelů Peugoeot systém start/stop spojený s naftovou jedna-šestkou. Výrobce slibuje skvělé fungování, které vás nebude otravovat a příkladně nízkou spotřebu. S testovanou „třistaosmičkou“ jsme vyrazili na cestu dlouhou bezmála dva a půl tisíce kilometrů. Příležitostí zjistit, co tento vůz nabízí tak bylo více než dost.

Co je nového?

Modernizace, která přišla na jaře letošního roku, změnila především přední část automobilu. Novinky se samozřejmě týkají jak hatchbacku, tak SW i kupé-kabrioletu. Charakteristická lví tlama si ve svém posledním vydání vysloužila nemálo kritiky. Designéři ji totiž zvětšovali a zvětšovali, až to trochu přehnali a výsledkem byl sice stoprocentně nezaměnitelný ,jenže pro spoustu zákazníků až příliš extravagantní vzhled.

Klepněte pro větší obrázek

Přesně poslední jmenovaná vlastnost se v posledních letech obecně u francouzské automobilky mění. Značku už nechce být tak extravagantní a designem zamířila zpět směrem ke konzervativní eleganci. Jak model 5008, tak především 508 už stojí někde úplně jinde než zbytek nabídky, což bylo potřeba doladit. Dostalo se tedy také na 308, která přišla o svůj velký nos, obří tlamu a vzhledově se více přiblížila ke svým mladším sourozencům.

Za svou osobu mohu říci, že jsem z nové vizáže řady 308 nebyl dvakrát nadšen, ale v reálu vůz nevypadá vůbec zle. Určitě to je změna k lepšímu. Pouze v případě 308 CC si nemohu pomoci, ale extravagantnější tvář slušela speciálně této verzi více. Kromě přepracované přední části, která přinesla nově tvarované světlomety nebo LED diody denního svícení bychom pár změn našli také vzadu, jde ale pouze o detaily typu chromové lišty na víku zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek

Interiér na úrovni

Facelift se interiéru prakticky nedotkl, jenže ať přemýšlím, jak chci, nevidím důvod, proč by zde mělo být cokoliv uděláno jinak. V testované výbavě Active vypadá kožený interiér jako převzatý z modelu postaveného minimálně o třídu výše. Ergonomie je na velmi vysoké úrovni a celé to působí skoro až luxusně. Piřplácet můžete například za multimediální systém s výklopným displejem, který se tváří jako hodně lacinější obdoba toho, co nabízí Audi A8. Jeho drobnou nevýhodou je fakt, že se v noci odráží v čelním skle. Pohodlné sedačky by mohly být o něco tužší, ale v zásadě k nim žádné výhrady nemám.

S prostorem na tom Peugeot 308 byl a stále je nadprůměrně dobře, což platí jak pro zadní cestující, tak pro zavazadelník. Horší už to je s variabilitou. Jistě, netestujeme žádné MPV, takže to řekněme není zas až tak důležitá vlastnost, ale stejně. Opěradla můžete sklopit až po vyjmutí opěrek hlavy a po překlopení sedáku vpřed. Znovu ale opakuji, že horší variabilita není u hatchbacku zas až tak důležitá. Kdo chce praktický interiér, ten může sáhnout třeba po povedeném kombi 308 SW s trojicí samostatných sedadel ve druhé řadě a s možností přidat řadu třetí nebo sklopit opěradlo spolujezdce.

Peugeot 308 prošel našim redakčním testem už mnohokrát, takže zde nebudu opakovat věci, které byly už napsané, a raději vás odkážu na některý z testů mých kolegů. Takzvané „jádro pudla“ se totiž v tomto případě jmenuje eHDi. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 185 000 Kč
Peugeot 307 1.587
Rok výroby: 2005
Stav: 123 490 km
Cena: 70 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků