Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Tříválcové překvapení

Když jsem se dozvěděl, že mám vyzkoušet tříválcovou 308, radostí jsem dva metry vysoko opravdu neskákal. Jenže realita daleko předčila má chabá očekávání. Tohle auto totiž není ani pomalé, ani nekomfortní, ani nezábavné. Vlastně je poměrně dost povedené. Předsudky jsou hrozná věc...
Seznam kapitol
  1. Tříválcový Peugeot 308 v kostce
  2. Úvod, Od atmosféry, přes diesel až po RCZ R
  3. Překvapivá praxe, Tichý společník
  4. Bonus na závěr: osobní pohled, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Peugeot začal před časem prodávat přeplňovanou tříválcovou jedna-dvojku s parametry 130 koní a 230 Nm. Tato jednotka nahradí po nástupu normy Euro 6 starší přeplňovanou jedna-šestku a kromě hatchbacku 308 ji Peugeot nasadí také třeba do modelu 508 nebo 5008.

K novém tříválci jsem přistupoval trochu skepticky, ale po týdnu testování mu nemohu po praktické stránce vytknout v podstatě nic. Motor funguje výborně. Jsou zde sice menší problémy v podobě velice laxní odezvy na plynový pedál a nepotěší také zásahy systému start/stop, protože tříválec při startování dokáže vyprodukovat poměrně silné vibrace, ale to je asi tak všechno.

Motor 1.2 e-THP jednoznačně překvapí nabízenou dynamikou. Pružné zrychlení zvládá ještě lépe než výkonnější jedna-šestka, stovku dokáže pokořit pod deset sekund. Škoda, že testované auto mělo pneumatiky s nízkým valivým odporem, které na schopnosti této jednotky zoufale nestačí. Svezení by to mohlo být ještě zajímavější.

Celkově je Peugeot 308 1.2 e-THP povedené auto a pro mě jedno z největších překvapení za poslední dobu.

Radosti
Dynamika auta
Při klidné jízdě nízká spotřeba
Odhlučnění interiéru
Komfort cestování
Zajímavý zvuk motoru
Starosti
Při rychlejší jízdě expresní nárůst spotřeby
„Eko-pneumatiky“ motoru nestačí
Pozice za volantem
Umístění přístrojového štítu
Složité ovládání přes dotykovou obrazovku
7  /10
82 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie82 fotografií
_DSC2145.JPG _DSC2147.JPG _DSC2149.JPG
Následující kapitola
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 415 km
Cena: 110 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 139 809 km
Cena: 144 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků