74
Fotogalerie

Test Peugeot 208 GTi – Zdařilá změna identity

Kapitoly článku:


Na první pohled

Překvapivé zjištění na úvod: oproti zvyklostem obvyklým u podobných konverzí vás možná překvapí, že maska chladiče a nárazník se u 208 GTi oproti standardním Peugeotům 208 prakticky nezměnily. Přední světlomety si zachovávají svůj obrys, tvarování vnitřků oddělených zdrojů pro potkávací a dálková světla se ale změnilo: u GTi má hranatější tvary a pásy LED pro denní svícení u nich procházejí celou jejich délkou.

P1170323.JPGP1170319.JPGP1170320.JPG

Také prahové obklady jsou stejné a zadní nárazník vyniká jen instalací dekorační chromované lišty a ozdobné, opticky zdvojené koncovky výfuku na pravé straně. Dynamickému dojmu jednoznačně přispívá výrazný spoiler nad zadním oknem.

Naší pozornosti by neměly uniknout ani specifické chromované dekory, které jinak patří u sportovních derivátů spíše k méně obvyklým jevům. U vozu na snímcích jde zejména o prvky v oblasti masky chladiče, kryty zrcátek a upravené lišty okolo hran bočního zasklení, které je obepínají jen v jejich spodních částech a ve sloupcích C jsou zakončeny rozšířenými plochami.

P1170318.JPGP1170322.JPGP1170340.JPG

Ty nesou stylizované emblémy „GTi“ s rudým pozadím a svým pojetím připomínají podobné nápisy na vozech 205 GTi.

Vzhůru na palubu, serpentiny volají

Peugeot 208 GTi je pěkně svižná žehlička, ale v běžném provozu je stejně (ne)praktická jako jakýkoli jiný soudobý třídveřový vůz nižší třídy. K místům pro sezení je celkem pohodlný přístup dvojicí dlouhých bočních dveří, ovšem pozor na jejich otevírání v omezených prostorech, v podélném stání velmi záhy narazíte a ochranné lišty zde nejsou.

P1170347.JPGP1170348.JPGP1170349.JPG
P1170350.JPGP1170356.JPGP1170357.JPG

Přední sedadla mají dlouhé sedáky i opěráky a vynikají od pohledu členitým tvarováním a masivními bočnicemi, přesto do nich zapadnete jak do fotelu. Boční opora je slušná, ale materiál je dosti měkký, orientovaný spíše na komfort než na bezprostřední kontakt s vozem. Ovšem připouštím, že tento dojem mohl částečně vyplynout z již zmíněného přímého přesednutí ze strohých skořepin v Peugeotu RCZ.

P1170351.JPGP1170353.JPGP1170354.JPG
Přístup k zadním sedadlům je podobně komplikovaný jako u jiných třídveřových vozů

Pedály mají elegantní nerezové obklady, pedály brzdy a plynu jsou ale při synchronním ovládání jednou nohou v rámci podřazování s meziplynem až příliš blízko u sebe, plyn je navíc celkem výrazně „utopen“. Postrádal jsem možnost regulace sklonu sedáku. U „normálního“ auta je to celkem jedno, ale u vozu zaměřeného na řidiče a sportovní výkony to docela chybí, my bychom ocenili více zakloněnou polohu. K zadním sedadlům bez náznaků bočního vedení se nastupuje relativně snadno, i když jsou pásy předních sedadel odkryté, kupodivu se do nich nezamotáte.

P1170358.JPGP1170380.JPGP1170361.JPG
ESP lze plně deaktivovat

Vzadu najdeme tři trojbodové pásy i hlavové opěrky, ale skutečně je to tam jen pro dvě dospělé postavy spíše průměrného vzrůstu. Po stranách jsou k dispozici polstrované loketní opěrky s madly, takže úplným „vyhnálkovem“ to tam nezavání. Zavazadlový prostor je docela široký, hluboký a velmi pohodlně přístupný vysoko se vyklápějící stěnou. S výrazným povděkem jsme kvitovali dnes již takřka raritní přítomnost plnohodnotného rezervního kola s litým ráfkem pod jeho podlahou.

P1170341.JPGP1170342.JPGP1170343.JPGP1170344.JPGP1170345.JPGP1170346.JPG
Pod podlahou zavazadlového prostoru se nachází plnohodnotné rezervní kolo

V případě potřeby lze sklápět asymetricky dělená opěradla zadních sedadel na sedáky, vzniklá plocha ale není rovná a všimneme si také znatelného přechodového prahu.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud