Test: Peugeot 208 1,6 VTi Allure - vrchol nabídky v praxi

Dnes už to lze říci: dosavadní řada 207 se prodejně příliš neprosadila. Nyní je zde ale její nástupce v podobě modelu Peugeot 208. Krátce jsme vyzkoušeli nejvýkonnější zážehový motor 1,6 VTi/88 kW v kombinaci s nejvyšším stupněm výbavy Allure.
Seznam kapitol
  1. Důraz na ženský element, Nabídka verzí, Výbava a zkoušený vůz
  2. Neotřelý vzhled, Komfortní, leč menší interiér, Dost místa pro zavazadla
  3. Originální pracoviště řidiče, Snadné ovládání, Jistý, ale hlučnější
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Důraz na ženský element

Dosavadní Peugeot 207 se vyznačoval spíše jednoduchými, racionálně pojatými tvary, což údajně působilo poněkud maskulinním dojmem a jemnější část populace to nijak nevábilo. Možná, každopádně oproti typu 206 byl model 207, možná také kvůli tuhnoucí konkurenci, slušně řečeno neúspěchem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 208 vyniká členitějšími plochami

To má však změnit nový Peugeot 208, který chce zaujmout především líbivějšími a propracovanějšími tvary (rozuměj prolamovanými plochami a artilerií stříbřitých doplňků), ale také rozsáhlou výbavou, slušnou cenou (včetně prvků příplatkové výbavy) a originálně pojatým pracovištěm řidiče.

Byznys | Názory | Peugeot

Peugeot 208: sázka na ženy

Připomeňme, že Peugeot 208 se představil na letošním autosalonu v Ženevě, a snad jako jistá opozice vůči „ženštějším tvarům“ byla záhy představena také sportovní verze Peugeot 208 R2 Rally mířící na začínající závodníky. Tento test navazuje na naše zážitky ze svezení s vozem Peugeot 208 s motorem 1,4 VTi zveřejněné teprve před několika dny, takže se níže zaměříme především na specifika testovaného automobilu.

Nabídka verzí

Nový Peugeot 208 je dodáván s tří a pětidveřovou karoserií, přičemž ta třídveřová je o 15 000 Kč levnější, ale vyniká v zadních partiích výraznějšími, sportovněji střiženými liniemi. S ohlede na větší praktičnost se více očekává pochopitelně od té pětidveřové, jež navíc v některých úrovních výbavy nabízí širší nabídku pohonných jednotek.

Verzí a kombinací je v rámci českého ceníku Peugeotu 208 docela dost a opírá se o vesměs známé agregáty z nabídky koncernu PSA. Základem pro vyznavače benzínu a minimální prodejní ceny je motor 1,2i s výkonem 82 koní (60 kW), ti náročnější pak mohou volit z jednotek 1,4 VTi/70 kW a 1,6 VTi/88 kW.

První svezení | Peugeot

Peugeot 208 1,4 VTi: šarmantní Francouzka

Vznětové motory jsou jen dva, 1,4 HDi FAP a 1,6 HDi FAP, přičemž ten menší je k mání pouze s výkonem 68 koní (50 kW), zatímco ten větší může dávat 92, nebo 115 koní (resp. 68a 84 kW). Za příplatek přibližně 20 000 Kč můžete mít také jejich „eko verze“ e-HDi vyznačující se především start/stop systémem a upravenou aerodynamikou.

Výbava a zkoušený vůz

Peugeot 208 je nabízen ve výbavových stupních Access, Active a Allure, přičemž ten základní rozsahem prvků nikterak nevybočuje ze zvyklostí v dané třídě. Airbagy, ESP, elektrické ovládání předních oken či dálkové centrální zamykání jsou standardem, přibývá od úrovně Active, přičemž Allure přidává třeba litá kola, denní svícení LED neb dešťový senzor.

My jsme k testu převzali pětidveřový vůz Peugeot 208 1,6 VTi s výbavou Allure obohacenou o nesvětlování zatáček mlhovkami (+ 2 000 Kč), loketní opěru se stříbřitým zdobením řadicí páky (+ 4 000 Kč), lepší rádio s dotykovým displejem SMEG a navigací (+ 12 000 Kč) a metalízu (+ 11 000 Kč), čímž  prodejní cena v rámci akčního ceníku narostla na 354 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se opravdu pohodlně svezou spíše jen čtyři dospělí

S ohledem na špičkové provedení celé řady 208 jsme však postrádali zejména couvací asistent (nebo kameru) či samostatné osvětlení zadní části prostoru pro posádku. Horkou novinkou je speciální série Peugeot 208 Ice Velvet. K mání je výhradně s třídveřovou karoserií a motorem 1,6 VTi a za rovných 400 000 Kč nabízí prakticky veškerou výbavu dostupnou u „regulérních“ stupňů jen za příplatek.

Peugeot 208 1,6 VTi Allure
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)354 000 Kč (zaváděcí cena)
Cena základního provedení (vč. DPH)235 000 Kč (zaváděcí cena)
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno, el.
Airbagy6x
El. řízení podvozkuESP, ASR, ABS, REF (EBD), EVA (BA)
Centrální zamykáníAno, na DO, sklopný klíč
El. ovládání okenAno, 2x, aut.
El. ovládání zrcátekAno, včetně vyhřívání
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioAno, s CD, MP3, USB, Bluetooth
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyne
Palubní počítačAno

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Důraz na ženský element, Nabídka verzí, Výbava a zkoušený vůz
  2. Neotřelý vzhled, Komfortní, leč menší interiér, Dost místa pro zavazadla
  3. Originální pracoviště řidiče, Snadné ovládání, Jistý, ale hlučnější
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků