Test: Peugeot 208 1,6 VTi Allure - vrchol nabídky v praxi

Dnes už to lze říci: dosavadní řada 207 se prodejně příliš neprosadila. Nyní je zde ale její nástupce v podobě modelu Peugeot 208. Krátce jsme vyzkoušeli nejvýkonnější zážehový motor 1,6 VTi/88 kW v kombinaci s nejvyšším stupněm výbavy Allure.
Seznam kapitol
  1. Důraz na ženský element, Nabídka verzí, Výbava a zkoušený vůz
  2. Neotřelý vzhled, Komfortní, leč menší interiér, Dost místa pro zavazadla
  3. Originální pracoviště řidiče, Snadné ovládání, Jistý, ale hlučnější
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Důraz na ženský element

Dosavadní Peugeot 207 se vyznačoval spíše jednoduchými, racionálně pojatými tvary, což údajně působilo poněkud maskulinním dojmem a jemnější část populace to nijak nevábilo. Možná, každopádně oproti typu 206 byl model 207, možná také kvůli tuhnoucí konkurenci, slušně řečeno neúspěchem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 208 vyniká členitějšími plochami

To má však změnit nový Peugeot 208, který chce zaujmout především líbivějšími a propracovanějšími tvary (rozuměj prolamovanými plochami a artilerií stříbřitých doplňků), ale také rozsáhlou výbavou, slušnou cenou (včetně prvků příplatkové výbavy) a originálně pojatým pracovištěm řidiče.

Byznys | Peugeot | Názory

Peugeot 208: sázka na ženy

Připomeňme, že Peugeot 208 se představil na letošním autosalonu v Ženevě, a snad jako jistá opozice vůči „ženštějším tvarům“ byla záhy představena také sportovní verze Peugeot 208 R2 Rally mířící na začínající závodníky. Tento test navazuje na naše zážitky ze svezení s vozem Peugeot 208 s motorem 1,4 VTi zveřejněné teprve před několika dny, takže se níže zaměříme především na specifika testovaného automobilu.

Nabídka verzí

Nový Peugeot 208 je dodáván s tří a pětidveřovou karoserií, přičemž ta třídveřová je o 15 000 Kč levnější, ale vyniká v zadních partiích výraznějšími, sportovněji střiženými liniemi. S ohlede na větší praktičnost se více očekává pochopitelně od té pětidveřové, jež navíc v některých úrovních výbavy nabízí širší nabídku pohonných jednotek.

Verzí a kombinací je v rámci českého ceníku Peugeotu 208 docela dost a opírá se o vesměs známé agregáty z nabídky koncernu PSA. Základem pro vyznavače benzínu a minimální prodejní ceny je motor 1,2i s výkonem 82 koní (60 kW), ti náročnější pak mohou volit z jednotek 1,4 VTi/70 kW a 1,6 VTi/88 kW.

Peugeot | První svezení

Peugeot 208 1,4 VTi: šarmantní Francouzka

Vznětové motory jsou jen dva, 1,4 HDi FAP a 1,6 HDi FAP, přičemž ten menší je k mání pouze s výkonem 68 koní (50 kW), zatímco ten větší může dávat 92, nebo 115 koní (resp. 68a 84 kW). Za příplatek přibližně 20 000 Kč můžete mít také jejich „eko verze“ e-HDi vyznačující se především start/stop systémem a upravenou aerodynamikou.

Výbava a zkoušený vůz

Peugeot 208 je nabízen ve výbavových stupních Access, Active a Allure, přičemž ten základní rozsahem prvků nikterak nevybočuje ze zvyklostí v dané třídě. Airbagy, ESP, elektrické ovládání předních oken či dálkové centrální zamykání jsou standardem, přibývá od úrovně Active, přičemž Allure přidává třeba litá kola, denní svícení LED neb dešťový senzor.

My jsme k testu převzali pětidveřový vůz Peugeot 208 1,6 VTi s výbavou Allure obohacenou o nesvětlování zatáček mlhovkami (+ 2 000 Kč), loketní opěru se stříbřitým zdobením řadicí páky (+ 4 000 Kč), lepší rádio s dotykovým displejem SMEG a navigací (+ 12 000 Kč) a metalízu (+ 11 000 Kč), čímž  prodejní cena v rámci akčního ceníku narostla na 354 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se opravdu pohodlně svezou spíše jen čtyři dospělí

S ohledem na špičkové provedení celé řady 208 jsme však postrádali zejména couvací asistent (nebo kameru) či samostatné osvětlení zadní části prostoru pro posádku. Horkou novinkou je speciální série Peugeot 208 Ice Velvet. K mání je výhradně s třídveřovou karoserií a motorem 1,6 VTi a za rovných 400 000 Kč nabízí prakticky veškerou výbavu dostupnou u „regulérních“ stupňů jen za příplatek.

Peugeot 208 1,6 VTi Allure
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)354 000 Kč (zaváděcí cena)
Cena základního provedení (vč. DPH)235 000 Kč (zaváděcí cena)
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno, el.
Airbagy6x
El. řízení podvozkuESP, ASR, ABS, REF (EBD), EVA (BA)
Centrální zamykáníAno, na DO, sklopný klíč
El. ovládání okenAno, 2x, aut.
El. ovládání zrcátekAno, včetně vyhřívání
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioAno, s CD, MP3, USB, Bluetooth
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyne
Palubní počítačAno

 

Následující kapitola
Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2014
Stav: 153 982 km
Cena: 270 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 415 km
Cena: 115 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 139 809 km
Cena: 155 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků