51
Fotogalerie

Test Peugeot 207 GT 1,6 THP: nenápadný sprinter

Kapitoly článku:


Warm hatch

Po vrácení Peugeotu 207 GT blahosklonnému českému importérovi jsem si lámal hlavu, jaké že slovo či slovní spojení by nejvýstižněji shrnulo můj dojem z tohoto auta. A tu jsem v jednom nejmenovaném cizojazyčném časopise náhodně natrefil na sousloví warm-hatch.

Myslím, že na tohle gétéčko sedí ta dvě anglická slůvka bez výhrad. Určitě nejde jen o obyčejnou 207 se silnějším motorem neboť úpravy technických skupin i interiéru byly pojaty komplexněji. Pětidveřová koncepce na druhou stranu dává jasně na zřetel, že sport nebyl u tohoto auta hlavním motivem a zájmem bylo zachovat praktické vlastnosti auta vhodného pro denní použití, i když v pěkném luxusním balení. O tom, že 207 GT (a nejspíš ani RC) nikdy nebude ryzím sporťákem jako její legendární předchůdci, nejlépe vypovídají její rozměry a nadměrná tonáž znemožňující zažít nekompromisní jízdní zážitky. To ale nicméně nebude drtivou většinu dnešních potenciálních zákaznic nebo zákazníků vůbec zajímat, protože se rádi pokochají šviháckou karoserií, hodnotným interiérem a ocení i jízdní radovánky zprostředkované výtečným turbobenzínem.

Handicapem v českých podmínkách bude  rozhodně tuhý podvozek, vrtkavá spotřeba pohonné jednotky a samozřejmě cena. Za základních 493 400,- Kč na kterých si výrobce provedení GT cení, totiž v klidu pořídíte dvě základní 207 po malé slevě...

Cena v základním provedení (207 3D 1,4i  Urban): 254 900 Kč
Cena v základním testovaném provedení (207 5D 1,6 THP GT): 493 400 Kč

Test Peugeot 207 GT 16 THP 02.jpg Test Peugeot 207 GT 16 THP 04.jpg Test Peugeot 207 GT 16 THP 07.jpg

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

  • Řadový, kapalinou chlazený zážehový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč před přední nápravou
  • Objem: 1 598 ccm
  • Největší výkon: 110 kW (150 k) při 5 800 ot./min
  • Největší točivý moment: 240 Nm při 1 400 ot./min
  • Palivo: Natural 95

Přenos výkonu

  • Pětistupňová manuální převodovka
  • Pohon předních kol

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 210 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,1 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 8,2
    • Mimo město: 5,8
    • Kombinovaná: 7,0
  • Objem palivové nádrže: 50 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: zavěšení typu McPherson
  • Zavěšení zadních kol: podélná ramena, torzní příčka

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 356 kg
  • Užitečná hmotnost: 344 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 030  mm
  • Šířka: 1 748 mm
  • Výška: 1 472 mm
  • Rozvor náprav: 2 540 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 270 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 923 l

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud