Test Peugeot 207 CC 1,6 THP: podmanivý tlouštík

Peugeot má s malými kabriolety velké zkušenosti. Odráží se to i na jejich kvalitě? Vyzkoušeli pohledné kupé-kabrio odvozené od 207.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Sluší mu to se střechou i bez ní
  2. Interiér: 2 + kk, Dravý motor s batohem na zádech
  3. Na silnici je tuhý, ale těžký, Závěr, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie

Vedle úspěchu, který v osmdesátých letech zaznamenal Karmannův kabriolet na bázi VW Golf nebo podobně obnažený Ford Escort, zůstal v paměti zhýralé západní mládeže nesmazatelně zapsán i o něco menší Peugeot 205 CTI. Nejeden synek francouzského kapitalisty jistě se slzou v oku vzpomene na divoké noční projížďky horkou letní nocí v serpentinách v okolí St. Tropez s lepou děvou po boku.

Doba pokročila a tehdejší majitelé či uživatelé dnes podobná auta kupují svým ratolestem nebo něžnějším polovičkám. Kupé-kabriolet Peugeot 207 CC vychází z bestselleru stejného čísla a velmi úspěšně navazuje na model 206 CC, který oprášil zdařilé řešení karoserie kombinující plnohodnotné kabrio s výhodami pevné střechy nad hlavou. V podobném duchu  je pak zkonstruován i větší bratříček 308CC. Málokdo dnes ví, že právě automobilka se lvem ve znaku byla průkopníkem tohoto flexibilního řešení, konkrétně s modely 402 a 602 Eclipse ze třicátých let.

Test Peugeot 207 CC 16 THP 01.JPG Test Peugeot 207 CC 16 THP 02.JPG Test Peugeot 207 CC 16 THP 03.JPG

Současný kupé-kabriolet řady 207 se prohání po silnicích od února 2007, přičemž letos roku se podrobil modernizaci čítající mimo jiné zcela nový přední nárazník, přepracované zadní svítilny a luxusněji působící interiér. Nabídku motorizací opustilo trochu překvapivě naftové HDI a na výběr  tak zbyly dvě zážehové šestnáctistovky - atmosférická s 88 kW a přeplňovaná se 110 kW. Druhou jmenovanou variantu jsme koncem října vyzkoušeli v kombinaci s výbavou Sport pack.

Sluší mu to se střechou i bez ní

Koncepce vozu jakožto obojživelníka oscilujícího mezi bytelným kupé a bezstarostným kabrioletem dává deskripci vnějšího vzhledu auta ojediněle dvojitou dimenzi. Na pronikavý úspěch především u dámské části obecenstva bylo zaděláno již předchozím typem 206 CC, jehož koncepci se v aktuálním provedení podařilo rozvinout v sebevědoměji vyhlížející dospělý celek, to vše samozřejmě v duchu aktuálních designerských trendů francouzské automobilky. Velkou devízou přitom je, že cécéčko výborně vypadá jak s decentním příkrovem nad hlavami, tak v excentrické rozhalence při jízdě bez něj.

Test Peugeot 207 CC 16 THP 06.JPGTest Peugeot 207 CC 16 THP 07.JPG Test Peugeot 207 CC 16 THP 08.JPG

Po posledním faceliftu je ústřední rozverný výraz předku vozu zvýrazněn rozložitou důstojnou mříží a lá klasická Ferrari, kterou nenápadně přepažuje nezbytný náznak nárazového pásma. Usměvavé trojúhelníky bi-xenonových světel jsou protaženy až na dohled extrémně skloněnému čelnímu sklu, které navazuje na malou plochu kapoty. Přechody obou nárazníků do boků karoserie jsou nyní přísně zahraněny, snad aby se žertovnému vozíku dodalo aspoň trochu mužnosti.

Boční profil se dynamicky zvyšuje, až k víku zavazadelníku za nímž následuje strmý schod, který utíná myšlenky na nějaký větší převis. Zadní čelo je vůbec velmi povedené a narozdíl od stejné partie dvěstěšestky CC i úplně svébytné v porovnání s výchozím typem. Upoutají zde ladné svítilny nově s brzdovými LED diodami, roztažené třetí brzdové světlo v nenásilné hraně na kufru nebo vkusná oválná koncovka výfuku.

Test Peugeot 207 CC 16 THP 09.JPGTest Peugeot 207 CC 16 THP 10.JPG Test Peugeot 207 CC 16 THP 11.JPG

Pohled na celý vůz samozřejmě diamterálně změní automatizovaný přerod kupé v nefalšované kabrio. Vedle  vyvážených proporcí ještě více vynikne dlouhatánská plocha předního okna a jeho rámu znamenající přesah až do úrovně poloviny dveří. Nevyhnutelným příslušenstvím jsou samozřejmě stříbrné ochranné oblouky za hlavami cestujících a fakultativně i ochranná síťka nad zadními sedadly.

Test Peugeot 207 CC 16 THP 14.JPGTest Peugeot 207 CC 16 THP 16.JPGTest Peugeot 207 CC 16 THP 18.JPG

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Peugeot 308 1.4
Rok výroby: 2008
Stav: 132 160 km
Cena: 100 000 Kč
Peugeot 207 1.4
Rok výroby: 2008
Stav: 87 852 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 307 1.6
Rok výroby: 2005
Stav: 157 462 km
Cena: 55 000 Kč
Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon

Říká se, že když dva dělají totéž, není to totéž. Mazda6 a Škoda Superb to jednoznačně dokazují. I když oba míří do stejného segmentu, v praxi se od sebe dost výrazně liší.

9.  2.  2016 | Lukáš Dittrich | 98 příspěvků
Tak trochu jiný test: Úplně poslední týden s Land Roverem Defender

Land Rover Defender

Trh s automobily se neustále mění, ale odjakživa jsem byl zvyklý na to, že když se podívám do ceníků Land Roveru, vždy tam najdu Defender. Tahle jistota je minulostí. Po šedesáti osmi letech...

4.  2.  2016 | Lukáš Dittrich | 23 příspěvků
Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Ojeté Hyundai ix35

Nošovické SUV bylo nahrazeno novou generací pojmenovanou Tucson. Model ix35 tak nyní čeká bazarová kariéra.

2.  2.  2016 | Dalibor Žák | 54 příspěvků