Test Peugeot 207 1,4 VTi: nejlepší „čtrnáctka“

50 komentářů

dana
12. listopadu • 21:35

Dobrý den, mám dotaz. při výměně žárovky H7 jsme zjistili, že objímka u žárovky je téměř propálená. dá se doma vyměnit patice s kabelem nebo musím do servisu,
děkuji

Vláďa
28. června • 14:23

Peugeot 207 mám 4 roky. Jsem vcelku spokojen, až na jednu věc.
Jsem nespokojen s tím, že často praskají žárovky v předních světlometech - žárovka pro krátké světlo.
Bohužel mi nedokázali v prodejně (servisu) v Č. Budějovicích za čtyři roky poradit co s tím. :-(

matla
28. listopadu • 16:02

To je problem u spouty pazoutu, je tam spatne resenej odvod tepla a zarovky se prehrivaji. Taky u 406menim kazdou chvili :-)

PIV
8. srpna • 21:51

Není to nějak moc, na tak malé auto? O třídu výše Honda Civic má 1265 kg, kufr 415 a spotřeba v pohodě do 7 l/100 km (1,8 l/103 kW). Samozřejmě, cenově (ale taky užitnou hodnotou) trošku jinde.

Antiautomat
6. srpna • 16:21

Spredu to otvara hubu akokeby to niekto zozadu kopol do riti. Ked sa uz toto niekomu moze pacit tak uz fakt neviem...

Shimi
6. srpna • 16:56

Design Peugeotů to je kapitola samo o sobě. Neskutečný tlamy, přední světla roztáhlý až skoro k A sloupku a korunu tomu nasazuje zadek u 308 SW, to je pro mě osobně vrchol nevkusu.

Shimi
5. srpna • 14:36

Nevěřil bych, že tohle někdy napíšu, páč koncern nemusím, ale nedá se nic dělat.Peugeot 207 - 1.4 VTi 72kW - výbava Active - 323.000,-Škoda Fábia - 1.2 TSi 77kW - výbava Sportline - 325.000,-Seat Ibiza - 1.2 TSi 77kW - výbava Style - 300.000,-Řekněte mi někdo nějaký důvod, krom designu a fandovství ke značce, proč uvažovat nad P207 s 1.4 atmosférou za tyhle peníze. Všechno jsou to nákupní tašky od kterých se toho moc neočekává. Až na pár jedinců, co těch 72kW využijou, se s tím autem bude jezdit do 4000ot., kde jsou všechny atmosféry jednoduše mrtvý. Pro tento účel je jakýkoliv foukaný maloobjem mnohem lepší variantou. Vybírat teď auto v této třídě a mít na jedné straně 207 s 1.4 atmo za 323t. a na druhé straně Ibizu s 1.2 TSi za 300t., tak neváhám ani minutu. Navíc za 316.000,- se dá pořídit Ibiza ST.

Skyline
6. srpna • 9:51

Srovnani je to pekne, ale nejak chybi sirsi pohled - jako treba proc za cenu pres 300k kupovat 207/Fabii/Ibizu, kdyz za to muzu mit i30? Navic dnes diky akci muzu mit tu i30 v zakladu za 209k (!!!), pri financovani pres Hyundai jeste dalsich 30k dolu. Za 314k uz muzu mit 4. vybavu (Comfort) dokonce s 1.6. Jasne, neni to cenikova cena, nicmene je to aktualni cena na skladove vozy a popravde nevim, co jineho bych za svych 300k vzal. Teda ja to vim, ja bych vzal radsi neco vetsiho ojeteho, ale mezi novymi auty je Fabia nebo 207 vedle i30 za stejne penize k smichu.PS: na porovnavani vybav ted cas nemam, ale predpokladam, ze Comfort uz nebude zas tak spatny, kdyz je pod nim jeste Start, Classic a Classic plus.PPS: pokud bych chtel pridat dalsi konkurenci mezi malymi auty, tak Clio 1.2 TCe stoji ve vybave Expression (3. vybava) 272k, v nejvyssi 20th Anniversary je za 297k. Takze i tady je jak pazout, tak skoda uplne mimo. I kdyz, mozna ne, podle toho, co pise kamil, 286k uz je zase srovnatelnejsi cena, nez 323k.

wolfik
25. listopadu • 14:05

i30 je trieda 308 tak neviem co to tu tahas

Shimi
6. srpna • 10:41

to Skyline: No já jsem do toho právě nechtěl dávat ten širší pohled, chtěl jsem zůstat v rámci segmentu, páč to by bylo potom na sáhodlouhý porovnávání, viz. i30 apod. Samozřejmě máš pravdu, za tyhle peníze se už dají koupit úplně jiný auta. Nicméně, když už si nakousl tu i30, tak když bych si měl vybrat mezi i30 SW s 1.4 atmo ve výbavě Comfort za 305t. (nový model ve výbavě Classic je za 320t.) a Ibizou ST s 1.2 TSi ve výbavě Style za 316t., tak bych šel i tak do Ibizi. S vnitřním prostorem bych problém neměl, tam se to zase až tak lišit nebude a co se týče kufru, tak je na tom Ibiza dokonce o 15l lépe. No a samozřejmě motorově je pro mě osobně foukaná 1.2 mnohem lepší variantou. Dokonce bych ji upřednostnil i před 1.6 atmo. Samozřejmě bavím se o foukaný 1.2 se 77kW.

Skyline
6. srpna • 14:45

Jasne, ze by to bylo na dlouhy porovnani, proto jsem hodil i30 jen jako priklad plus prihodil Clio. Rozdil tridy by tobe mozna nevadil, me treba hodne. Neni to jen o velikosti (jak psal kamil, i30 je vyrazne vetsi), tak i o vsem okolo - materialy, pocit z jizdy, odhlucneni apod. Napr. Focus je sirsi, nez minuly Accord, ale celkove je tam ten rozdil tridy znat velmi vyrazne, to stejne plati pro Clio vs. nizsi stredni. Osobne bych si tipnul, ze kdybys mel moznost auta z ruznych trid projet vedle sebe, uvidis ten rozdil taky a uz ti to tak moc jedno nebude (jina vec je value for money, co se komu libi apod.). Proste i kdyz je nejake auto v ramci sve tridy velmi dobre, slusne auto z tridy vyssi bude po (temer) vsech strankach lepsi svezeni (nebrat za slovo, neresim HH a podobne okrajove zalezitosti, precejen hadka na tema pocitu z jizdy za 750k v podobe "Megane RS vs. Mondeo TDCi" postrada smysl).Pokud jde o motory, tak tam bych ja naopak bral radsi atmosferu. Samozrejme ne univerzalne, ale 1.2 TSi vs. 1.6 16V je u me jasna "sestnactka". U 1.4 bych asi vahal, ale to je ponekud mimo muj zaber a auta s temito motory najeta nemam. Joo, to takhle resit 3.7 V6 vs. 3.0 R6 biturbo, to je lepsi diskuse:-)

Shimi
6. srpna • 15:52

to Skyline: Podívej, 5 let jsem měl Focuse II HB s 1.6 74kW, tenhle rok jsem si koupil Corsu GSi 3dv. 1.6T 110kW a co se týče velikosti, páč nic jinýho nemá smysl porovnávat, tak s tím nemám absolutně žádný problém. Když už bych něco řešil, tak šířku, páč s podélným prostorem nemám problém v žádným autě. A v tomhle směru je na tom Corsa oproti FF v řeči čísel dost mizerně, ale v reálu mi to zase absolutně nevadí. Dokonce bych řekl, že je na tom Corsa pocitově líp. Je to hrozně individuální. Vším ostatním to GSičko strčí FF do kapsy, ale to je dáno tím, že je to sportovní model, takže to je srovnávačka jablek a hrušek. Nicméně po zkušenostech i s jinýma atmosférama a jinýma turbínama, tím myslím maloobjemovýma, bych se rozhodl tak jak už jsem psal výše.

kamil
6. srpna • 11:53

Mezi Ibizou a i30 je rozdíl ve vnitřním prostoru:Podélný prostor vpředu (min/max):
i30 - 830/1.050 mm
Ibiza - 770/1040 mm
Passat - 750/1.070 mmPodélný prostor vzadu (min/max):
i30 - 650/900 mm
Ibiza - 570/890 mm
Passat - 630/950 mmTakže když dáš v obou sedačku úplně dozadu, tak v i30 budeš mít 8 cm k dobru a to je znát, když ji dáš na stejnou úroveň, tak dokonce 9 cm.Šířka interiéru (vpředu/vzadu)
i30 - 1.490/1.480 mm
Ibiza - 1.430/1.430 mm
Passat - 1.480/1.510 mmi30 má výhodu 6 cm vpředu a 5 cm vzadu na šířku a to je taky znát.
Pro srovnání jsem uvedl i Passata, který je o třídu výš než i30.

Shimi
6. srpna • 13:41

to kamil: Rozdíl tam samozřejmě bude o tom není sporu. Pro mě by to ale nebylo u těchto dvou aut rozhodující. Já bych v tomto případě upřednostnil motor, ostatně jako v kterýmkoliv jiným případě. A po zkušenostech bych už maloobjem bez turba nechtěl. V tomhle směru mě zatím korejci nemůžou uspokojit, ale ono se to časem změní. Když atmosféru, tak jedině V6 nebo R6.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
6. srpna • 15:09

Ono to je o preferencích každého. Já jsem třeba na prostor dost vysazenej, protože jízda ve služební Fabii je pro mě docela utrpením tím jak o sebe se spolujezdcem třeme rameny, nehledě na to, že za mnou je místa, tak pro malé dítě (a to mám jen 186 cm). Proto je u mě nižší střední třída jako minimální základ, níž bych nešel.

Shimi
6. srpna • 16:49

Přesně tak, preference. U mě veškerý výběr krachuje na tom, že chci turbomotor a kufr alespoň s cca 450l. V tomhle směru není zatím moc na výběr. Takže pokud bych chtěl fungl auto do 400t. se slušnou výbavou, protože já nejsem ochoten dát za auto víc, tak mám jednoduše smolíka. Co se za tyhle peníze dá pořídít? Renault, Seat a Škoda, tím to končí. V B-třídě se mi líbí akorát Ibiza a s C-třídou se dostat do 400t., aby to mělo slušnou výbavu je sakra problém. Tam snad jedině Megana s 1.4TCe 96kW za 415t. nebo Alteu XL s 1.4TSi 92kW za 423t., ale to už je 100t. rozdíl oproti Ibize ST s 1.2 TSi 77kW, která stojí 316t. a to není zanedbatelná částka. Respektive to je 1/3 ceny auta a to je sakra hodně.

Tvoj tatko
6. srpna • 13:48

HA-HA-HA ste sa ukazali, ze i30... 1,4 zere 8 litrov a 1,6 peknych 10... a to tlmenie... pri 130kmh si uz musite pustit radio pekne nahlas... ale hlavne ze oturbena hatapka... jaj sedlaci jaj

-drb-
6. srpna • 15:39

mno, tohle je klasický výkřik - pohanit, vyřknout nějakou "pravdu" o mizerné kvalitě a konec.Jak jsem psal výše, jezdím s "cedníkem" 1.4, což je v zásadě totéž jako i30 - zejména motor je stejný, řada věcí také. Mám tam najeto cca 22 tis., teď v létě mi spotřeba klesla na 6,5, což ale je téměř výhradě mimo město, zhruba polovina dálnic (tam jezdím pod limit - mezi 120-130, na okreskách to je kolem 100), v zimě, kdy se držím většinou ve městě, mám průměr 7,5. Ano, mám lehkou nohu, nezávodím (koneckonců je to jedenapůl tunové rodinné auto, kdo by s tím chtěl závodit????), ale rozhodně nijak benzin cíleně nešetřím, klobouk ani vajíčka nevozím. Co znám jiné majitele, tak většina se drží mezi 7-8 litry, ve městě pochopitelně víc. A rozdíl mezi 1,4 a 1,6 je minimální, do půl litru (mimo město je 1,6 při ustálené rychlosti dokonce mírně úspornější díky lepšímu průběhu krouťáku).Co se týče hlučnosti - zázrak to není, ale při 130 se dá normálně v autě mluvit, nepřekřikujeme se. Srovnatelné s jinými auty podobné kategorie, zejména s oblíbenou oktávkou. Vyšší hluk je tam až od 160 nahoru - hlavně u cedníka jde velký hluk od těch obrovských zrcátek.Slabiny ceedu/i30 jsou jinde - hlučnější, tvrdší podvozek (nicméně neměl jsem problém se stabilitou), tužší, kostrbatější řazení (ale aspoň přesné), horší plasty na výplni dveří - snadno se odřou a špiní, přitom přímo palubka je výborná. Pro někoho může být problém relativně malá užitečná zátěž, ale to je zase věc, kterou já nedocením, ještě nikdy jsem nepotřebovali stěhovat pytle cementu. Je tam rozhodně pár míst, kde je vidět, že to není auto ani za půl mega. To se prostě také najde v téhle třídě všude, ať už to je korejec, francouz, němec nebo čech - neznám auto bez chyb či nedomyšleností, a to bohužel ani takových, které jsou vidět na první pohled.

Skyline
6. srpna • 14:31

i30 1.6 ma na spritmonitoru 32 aut, prumer je 7.52. Kdepak to zere tech 10, v sedlacke hlave ze salase?B-]

Shimi
6. srpna • 14:02

1.4 žere 8 litrů a 1.6 žere 10 litrů? Kdes to slyšel? :-D

péža
5. srpna • 19:13

No 207 ve skutečnosti stojí míň.

Shimi
5. srpna • 19:28

to péža: Ne, ve skutečnosti stojí 323.000,- ať se ti to líbí nebo ne ;-)

kamil
6. srpna • 8:48

V rámci akční nabídky stojí 286.900,- Kč:
www.peugeot.cz ...

Shimi
6. srpna • 9:37

OK, beru zpět. Ale i tak je rozdíl 13.000,- na Ibizu zanedbatelný. Respektive ten rozdíl se ztratí ve výbavě, kterou má Ibiza lepší. Mně šlo spíše o to, že pokud mám na výběr mezi dvěma vozy za +/- stejnou cenu z nichž jedno má pod kapotou 1.4 atmo a druhé 1.2 turbo, tak co vede lidi k tomu si pořídit atmosférickou 1.4 oproti mnohem příjemnější foukaný 1.2?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
6. srpna • 10:06

Někdo může upřednostnit atmosféru kvůli své jednoduchosti a menšímu riziku poškození choulostivých částí jako je turbo nebo přímý vstřik.
Nicméně výběr Škoda/Seat vs Peugeot bude spíše výběr podle značky nebo designu, kvalita motoru bude podružná. Kdyby se člověk rozhodoval podle racionálních argumentů, tak by spousta automobilek zkrachovala :-))

Tvoj Tatko
4. srpna • 14:01

Čo to je za blbosť ? Najlepšia jednaštvorka ? Zaujímavé, že titulom motor roka sa pýši niekto iný... čo taká 1,4 TSI od VW ? Moja 1,2 TSI má vyšší výkon a o kruťáku ani nehovorím... By ma skôr zaujímala prevodovka, či tam stále pchajú tie otrasné 5 stupňové, keby tam strčili radšej 6 alebo 7 stupňou... Ono na diaľnici 130 km/h točiť cez 3500rpm je vcelku hnus. 2600 bohato stačí...

thybor
5. srpna • 13:24

len ho nechajte s tou jeho HaTaPkou, on zato nemôže, to je proste diagnoza, chdatko moje

Tvoj tatko
6. srpna • 13:44

Bez si radsej umyt tu svoju 120cinu

ragstone
5. srpna • 11:46

Na co tolik kvaltu? Staci pet treba jako ma Swift, na trojku da skoro 150 km/h a na to same na petku pri 4000 rpm. Slabsi turbo hatapka ma 2600 rpm pri 130, protoze za 3500 rpm motor uz jaksi vyvadne. Dodavam, ze jeji motor ma pri 3500 rpm vykon drtivych 60 kW a pri 4700 rpm pak ultimatnich 63 kW. Turbo hatapka by mohla mit klidne 4 rychlosti, na co zbytecne radit, tam se prece neradi, kdyz to jde tak brutalne vocpoda. Mimochodem, tenhle pazout tvou slabsi turbo hatapku vypchá jak nic i s peti kvaltama, aj ked to tam budes strčat jak divý, jelikoz ho staci drzet jen nad 4000 rpm.

Tvoj tatko
6. srpna • 13:43

Ja už budem doma kym sa on rozhybe ty ucho. 1,2 TSI ma max. vykon 77kW pri 5000 rpm takže ked skonci turbo nastupi atmosfera ako u normalneho atmosferickeho motora... rozumies tomu ako hus pivu taka sa nabuduce nevytahuj.JJ, sedlak si da na to este riadny "ladeny" vyfuk a motor mu nespadne pod 3000 nech to ma riadny zvuk... Nehon si tu triko...

ASDF
9. srpna • 13:01

ked skonci turbo nastupi atmosfera ako u normalneho atmosferickeho motora... haha hahahaha ahhahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ahhahahahhaaaaaaaaaaaaaano to mě poser :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D AAAAAAAAAAAAAAAAA

Miša
11. září • 18:36

Po turbu nastoupí atmosféra s převratnými 40 kW, to je potom teprve mazec :-D:-D:-D

TheRagstone
9. srpna • 11:47

Ja ac mam vejsku, tak nize uvedenemu nerozumim, muzes mi to vysvetlit? Ze by v Ziline vymysleli neco prevratneho? :-) "ked skonci turbo nastupi atmosfera ako u normalneho atmosferickeho motora..."

Skyline
4. srpna • 15:45

Wow, majitel "oturbene hatapky" se tady vytahuje, nove casy hatapkaru zacinaji:-D

Tvoj tatko
6. srpna • 13:36

Nebud trapny, ja som sa len snazil poukazat na priblbly titulok. BTW motory TSI sa vyrabaju uz nejakych 6 rokov a ked som vyberal tak VW Polo mi prišlo ako najlepsia volba z malych aut. Ma slusnu vybavu a nepotrebujem v aute "vozit vzduch". Najviac mi zalezalo na poriadnej prevodovke aby som pri 130kmh netocil 3500rpm. Ked si zahladeny do seba tak to nepochopis ale skus sa ked tak na tom previest a mozno pochopis...

Skyline
6. srpna • 14:50

Blaboleni o superiorite 1.2 jde krasne dohromady s kupovanim Pola na dalnici. Jak se nam to puzzle pekne sklada:-D Relevance delky vyroby me rozesmala:-D

homer
5. srpna • 15:19

jenom pro upřesnění 1,2 TSI není "oturbená hatapka" , ty motory maj společnýho maximálně výrobce

Skyline
6. srpna • 9:33

Jo jo, prijit na smysl uvozovek, to da praci:-D

TheRagstone
9. srpna • 12:45

:-D

kamil
4. srpna • 15:13

A co že máš za auto když kritizuješ 5-tikvalt ? Já jen, že Fabia TSI se taky dodává s pětikvaltem.

Bedřich Hrdlička
17. března • 15:06

Jinou převodovku by opravdu zasloužil. Buď změnit kolečka - do rychla a nebo tedy přidat další. Na dálnici se musí fakt moc honit do otáček. Na pětku se dá jet 70 až 135..............

josé
4. srpna • 15:12

atmosfericka 1.4 se 7-stupnovou prevodovkou... auuuu :-))

ObiWanKenobi
4. srpna • 14:41

autor tym urcite myslel atmosfericky motor, jasne ze mu to natrie hocijaky turbom dopovany motor. Aj ked podla mna sa da ist aj vyssie, bo taky Hyundai ma teraz 1.6 bez turba so 140 konmi, takze podla mna 1.4 ma atmosfericke maximum niekde okolo 115k

-drb-
4. srpna • 15:55

1.4 atmosféra od Hyundai/KIA umí 85 kW, průběh to má podobný jako u pažouta z článku - nejvyšší výkon v šesti tisících. Tam, kde se platí ručení podle objemu motoru, je to užitečný motor - dokáže jezdit úsporně, přitom se dá snadno vytočit a poskytne to výkon dostatečný k tomu, aby se dalo bezpečně předjet, vyjet z plné křižovatky apod. A co mám osobní zkušenost, tak ten "motůrek ze sekačky" rozhýbá bez problémů i jedenapůltunové kombi (konkrétně ceed SW) a i v pěti lidech v autě, navíc s vozíkem za zády, to táhlo i do kopců bez problémů na stovku - pravda, v tu chvíli tam bylo za tři a v nádrži byl vír, ale jelo to. Nestačil jsem se divit - čekal jsem, že budu brzdit provoz, ale naopak jsem se musel krotit, abych nevyklopil ten vozejk v první zatáčce.Jako základní motorizace mi jsou podobné motory velmi sympatické. I přes variabilní časování je to pořád mechanicky jednodušší motor než turba, "odpustí" horší zacházení, má přijatelnou spotřebu. Na druhou stranu je nutné je pro získání výkonu více točit. Nelze to pochopitelně srovnávat s velkými motory, průběh výkonu tam není zázračný, velká očekávaní to nesplní, je to ale výborný kompromis v tom, že lze mít maloobjemovou atmosféru, která má výkonovou rezervu pro některé manévry na silnici. Tak jako tak je to motor hlavně pro klidnější jízdu.

lamal
4. srpna • 11:47

naladenie podvozku na francuzke cesty nieje dovod na to aby to skakalo jak koza v zadu...proste to nevedia urobit poriadne frantici...staci sa popozerat inde, ze to ide aj s jednoduchou napravou bez skakania

Nimra
4. srpna • 7:29

Díky za recenzi, u té poslední fotky mne napadlo, jak se tam asi vyměňují žárovky. Ač mám rád francouzská auta, tady bych při výměně žárovky v předním světlometu asi změnil názor :-)

Petr
10. srpna • 23:28

Nedávno jsem měnil žárovku u třistaosmičky, měnil jsem to poprvé a i s vyhledáním a přečtením návodu mi to trvalo asi 10 minut.

Petr
10. srpna • 11:47

Dělal jsem to dvakrát a jde to velmi blbě nakopal bych je za to do pr.... Je tam velmi špatný přístup, ale úplně nejhorší je vlastní vytažení konektoru z patice žárovky to jde jenom šroubovákem. Hledat škvírku a pak trochu pootočit a konektor doslova vypáčit.

Jaryn
23. července • 10:03

Vyměńoval jsem H7 taky poprvé a nechápu co je na tom složitého? To by snad zvládlo pětileté dítě do minuty! Nechápu!!!

eMan
3. srpna • 15:36

Díky, pěkná čtivá recenze o autu, které si větší zhodnocení asi nezaslouží (to není chvála ani hanění, to je konstatování). O to lepší je, když se takto srovnají dvě skoro podobná auta.

Doporučujeme

Články odjinud