Test: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI – sňatek z rozumu?

Opel pokračuje v modelové ofenzívě, kterou v nedávné minulosti nastartoval model Insignia. Po ní následovalo několik dalších novinek, až došlo také na MPV Zafira Tourer. Stojí tohle auto za vaši pozornost?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Po stopách Insignie
  2. Interiér: lekce variability, Sňatek z rozumu
  3. Spotřeba: další eso z rukávu, S Flex nebo bez?, Cena od…
  4. Fotogalerie

Není to zas až tak dávno, kdy se automobilka Opel ocitla ve velkých problémech, respektive se ocitla na hranici své existence. Naštěstí vše dobře dopadlo a situace kolem Opelu nabrala zcela opačný, tedy vzestupný směr. Přišla Insignia, která získala řadu ocenění, následovalo několik dalších modelů až nakonec došlo také na novou generaci MPV Zafira. Abych byl přesný, novinka nese jméno Zafira Tourer a to prostě proto, že původní Zafiru si stále ještě můžete pořídit s cenou od 369 900 Kč.

Testy | Opel

První test Opel Insignia: auto roku v praxi

Nová Zafira dostala rozměry karoserie 4658 mm na délku, 1884 mm na šířku a 1685 mm na výšku. Rozvor náprav dosahuje na 2760 mm. Pokud vás zajímá srovnání s některými z konkurentů, pak například Volkswagen Touran je kratší, užší i nižší (4397 x 1794 x 1634 mm) a má menší rozvor náprav. Renault Scénic je na tom s rozměry plus mínus stejně, ale taktéž na Zafiru Tourer rozvorem náprav nestačí (2704 mm).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Designově zajímavá Zafira Tourer nabízí uhlazené tvary a příď převzatou z Ampery.

Psát o designu jako takovém asi nemá velký význam. Vše totiž prozradí fotky. Inspirace ekologickou Amperou není každému po chuti, ale na druhou stranu si tohle auto s žádným jiným nespletete (kromě Ampery). Nechybí tradiční opelovské prolisy na boku a další prvky, které se představily spolu s Insignií. Osobně se mi Zafira Tourer a její uhlazený design líbí.

Po stopách Insignie

Kdo někdy seděl v některém z moderních Opelů, ten koukne do Zafiry a hned bude jako doma. Tato automobilka totiž ve větší či menší míře implantuje osvědčený recept představený u Insignie do všech svých modelů, které následovaly, a Zafira v tomto směru není výjimkou. Volant tedy už dobře známe, stejně jako přístrojový štít, panel audiosystému nebo navigaci kompletně v češtině. Zpracování je na velmi solidní úrovni a vše vypadá tak, že něco i vydrží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Palubní desku dobře známe z jiných modelů značky. Sedadla mají výrazné boční vedení.

Velmi sympatické jsou sedačky s výrazným bočním vedením a vhod určitě přijde také možnost prodloužit sedák u sedadla řidiče. S prostorem není potřeba si dělat těžkou hlavu. Ve všech směrech (tedy i v tom příčném) je zde místa dost. Platí to jak pro první, tak pro druhou řadu sedadel. Tři dospělí cestující vzadu se sice nebudou těšit maximálnímu pohodlí, pořád ale platí, že bez velkých problémů mohou cestovat i na delší trasy.

Zavazadelník pojme v základním uspořádání 710 litrů, po sklopení všech sedadel je k dispozici prostor o velikosti 1860 l a téměř ideálně rovná podlaha. Za zmínku také stojí nízko položená nakládací hrana a jednoduchá manipulace se sedadly. Za příplatek 17 000 Kč si můžete pořídit třetí řadu sedadel ukrytou pod zavazadelníkem (platí pro první dvě výbavy, nejvyšší Cosmo ji obsahuje v základu). Kupodivu není úplně (co se týká použitelnosti) k zahození. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Po stopách Insignie
  2. Interiér: lekce variability, Sňatek z rozumu
  3. Spotřeba: další eso z rukávu, S Flex nebo bez?, Cena od…
  4. Fotogalerie
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků