Test: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI – sňatek z rozumu?

Opel pokračuje v modelové ofenzívě, kterou v nedávné minulosti nastartoval model Insignia. Po ní následovalo několik dalších novinek, až došlo také na MPV Zafira Tourer. Stojí tohle auto za vaši pozornost?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Po stopách Insignie
  2. Interiér: lekce variability, Sňatek z rozumu
  3. Spotřeba: další eso z rukávu, S Flex nebo bez?, Cena od…
  4. Fotogalerie

Není to zas až tak dávno, kdy se automobilka Opel ocitla ve velkých problémech, respektive se ocitla na hranici své existence. Naštěstí vše dobře dopadlo a situace kolem Opelu nabrala zcela opačný, tedy vzestupný směr. Přišla Insignia, která získala řadu ocenění, následovalo několik dalších modelů až nakonec došlo také na novou generaci MPV Zafira. Abych byl přesný, novinka nese jméno Zafira Tourer a to prostě proto, že původní Zafiru si stále ještě můžete pořídit s cenou od 369 900 Kč.

Testy | Opel

První test Opel Insignia: auto roku v praxi

Nová Zafira dostala rozměry karoserie 4658 mm na délku, 1884 mm na šířku a 1685 mm na výšku. Rozvor náprav dosahuje na 2760 mm. Pokud vás zajímá srovnání s některými z konkurentů, pak například Volkswagen Touran je kratší, užší i nižší (4397 x 1794 x 1634 mm) a má menší rozvor náprav. Renault Scénic je na tom s rozměry plus mínus stejně, ale taktéž na Zafiru Tourer rozvorem náprav nestačí (2704 mm).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Designově zajímavá Zafira Tourer nabízí uhlazené tvary a příď převzatou z Ampery.

Psát o designu jako takovém asi nemá velký význam. Vše totiž prozradí fotky. Inspirace ekologickou Amperou není každému po chuti, ale na druhou stranu si tohle auto s žádným jiným nespletete (kromě Ampery). Nechybí tradiční opelovské prolisy na boku a další prvky, které se představily spolu s Insignií. Osobně se mi Zafira Tourer a její uhlazený design líbí.

Po stopách Insignie

Kdo někdy seděl v některém z moderních Opelů, ten koukne do Zafiry a hned bude jako doma. Tato automobilka totiž ve větší či menší míře implantuje osvědčený recept představený u Insignie do všech svých modelů, které následovaly, a Zafira v tomto směru není výjimkou. Volant tedy už dobře známe, stejně jako přístrojový štít, panel audiosystému nebo navigaci kompletně v češtině. Zpracování je na velmi solidní úrovni a vše vypadá tak, že něco i vydrží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Palubní desku dobře známe z jiných modelů značky. Sedadla mají výrazné boční vedení.

Velmi sympatické jsou sedačky s výrazným bočním vedením a vhod určitě přijde také možnost prodloužit sedák u sedadla řidiče. S prostorem není potřeba si dělat těžkou hlavu. Ve všech směrech (tedy i v tom příčném) je zde místa dost. Platí to jak pro první, tak pro druhou řadu sedadel. Tři dospělí cestující vzadu se sice nebudou těšit maximálnímu pohodlí, pořád ale platí, že bez velkých problémů mohou cestovat i na delší trasy.

Zavazadelník pojme v základním uspořádání 710 litrů, po sklopení všech sedadel je k dispozici prostor o velikosti 1860 l a téměř ideálně rovná podlaha. Za zmínku také stojí nízko položená nakládací hrana a jednoduchá manipulace se sedadly. Za příplatek 17 000 Kč si můžete pořídit třetí řadu sedadel ukrytou pod zavazadelníkem (platí pro první dvě výbavy, nejvyšší Cosmo ji obsahuje v základu). Kupodivu není úplně (co se týká použitelnosti) k zahození. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Po stopách Insignie
  2. Interiér: lekce variability, Sňatek z rozumu
  3. Spotřeba: další eso z rukávu, S Flex nebo bez?, Cena od…
  4. Fotogalerie
Opel Insignia 1.956
Rok výroby: 2015
Stav: 63 793 km
Cena: 375 000 Kč
Opel Insignia 2.792
Rok výroby: 2008
Stav: 131 532 km
Cena: 197 000 Kč
Opel Zafira 1.91
Rok výroby: 2008
Stav: 173 216 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků