Test: Opel Astra ST 2.0 CDTI – naftový premiant?

20 komentářů

Jan Gutbayer
3. února • 17:36

Mám Astru ST 1,4T v automatu a řízením osudu přes MY2012 s červenou palubkou... ta tomu už tak excelentně zpracovanému interiéru dává úplně jiného ducha... Nicméně vzhledem k tomu, že jsem byl vždy příznivcem Focusu a naopak nejsem ani v nejmenším příznivcem Oplu, dělal jsem na podzim velmi pečlivé výběrové řízení... a Focus vypadl hned z několika důvodů. Jedním z méně důležitých byl design, Focus II byl super, ale III je prostě nepřijatelný. Ale hlavně jsem si ve Frankfurtu na IAA všechna kombi nižší střední prošel a Focus vypadl kvůli interiéru (tam se prostě nedá bydlet) a vrzajícím pátým dveřím. Ad tlačítka - problém motoristického novináře je, že sedá z auta do auta a frustruje ho, že se musí co den učit nějaké nové. Vím to, 8 let jsem to dělal. Ale Astra má ta tlačítka rozmístěná naprosto logicky a jasně a druhý den už ruka nijak neváhá. Za týden už člověk cokoli dokáže ovládat i "poslepu". Není tam naprosto žádná nelogičnost, nic není matoucí. A druhá věc, které si novinář při testu nevšimne, je neskutečná praktičnost interiéru, oproti třeba Golfu, Focusu a dalším. pod středovou konzolí je perfektně "nakloněná" přihrádka, ze které nic nevypadává a do které se vejde i moje "tlapa", ve dveřích jsou opravdu velké kapsy, kam se pohodlně vejdou lahve s vodou, vedle (neelektronické) ručky jsou 3 držáky na nápoje (McDrive - kafe za samolepku navíc ke dvěma menu - bomba), vlevo pod volantem je praktická "klapačka", pod spolujezdcovu sedačku lze koupit praktický a doslova olbřímí šuplík, velký prostor je i pod loketní opěrkou. A to jsem se ani nedostal do kufru. Tam oproti konkurenci jsou šikovné "poličky, díky kterým se v kufru skryje spousta maličkostí, které člověk potřebuje mít po ruce od baterky přes rukavice, nářadíčko, atd. atp.... Zkrátka strašně dobře se v tom autě "bydlí" (a zároveň má opravdu výborný podvozek, motor, automat, vyhřívaný volant, atd.). Šel jsem do Astry ze staršího Volva vyšší střední a v žádném směru netrpím nedostatkem, což mě trochu překvapilo. Oproti novým volvům navíc Astra dělá některé věci lépe... není nutno zapínat tempomat nebo automatické stěrače, třeba...

Juras
21. února • 12:16

Já si koupil Astru J 2.0CDTI 118kw můžu říci že druhou hloupost bych už neudělal předtím jsem měl také Astru H1.7CDTI stou jsem byl spokojen ,po této skušenosti co mám s novým vozem ,při ubrání plynu něco bouchne 3x jsem byl v servisu dodnes neopraveno řekly že je to v pořádku,dále při přejetí nerovnosti vrzají plasty ,takže pokud to někomu nevadí tak si vůz kupte,ten vůz byl ušitý horkou jehlou těch vecí je postatně více co mi tam vadí, ale rozepisovat to nebudu ,jen ten podvozek je skvělí.

defekt
21. prosince • 21:55

Kup si škodofku a nebudou tě rozčilovat občasné vrzání plastů!(škoda vrže i když stojí):-D

Juras
28. července • 10:53

Takže abych pokračoval v přispěvku Opel Astra 2.0CDTi takže jsem odvezl vozidlo do Rakouska na opravu klepání při ubrání plynu na 4přev st. oprava stála 3700 euro a vozidlo
dělá pořad to samé vozidlo a bylo 45dnu v opravě, ted jsem ho odvezl do servisu kde jsem ho koupil vozidlo jsem dal do opravy 11.6.2012 a ještě dnes neni opravené kde je lhuta 30dnů na opravu už to řešim z právníkem budu se muset soudit .Dale mi při předjíždení rozsvítil počitač a vozidlo přestalo jed ,dale hlasitý rachot a vibrace při startu motoru,to vám připadá ja normání ja osobně pokud to dopadne dobře podívám se po jiné značce.Dale jsem přidám odkaz na nemecké forum aby jste viděli že tech závad je vice:http://www.motor-talk.de/forum/lautes-rasseln-und-... ...

Jan Gutbayer
11. června • 14:57

Zvláštní, plasty ani po 18 tisících km nevržou, nic nikde nebouchá, všechno funguje. Za celou dobu občas zablbne jen elektronika. 1x se zbláznil parkovací asistent, párkrát se nerozběhl USB vstup na rádiu (trvalo mu to 10 minut nebo restart) a 1x nešla dálka (rozchozeno odemknutím natvrdo klíčkem, dál to fungovalo bez potíží). Když to porovnám se Superbem mého známého... :-D Ten má v 50 000 km vyměněnou půlku auta...

alf
29. ledna • 21:51

Mám astru 1,7 v provedení sport ST cca 7 měsíců,před ní jsem měl Ford C Max 1,8 Ghia.
Nachápu,jak můžete srovnávat Focus s Astrou,Ford to je humus,humus,humus.
Mimo trochu lepšího podvozku je vše ostatní katastrofa.Kolik asi stálo zástupce Ford ČR,
že Focus vyhrál auto roku v ČR.
S C Maxem jsem najel 150 000km tak vím o čem mluvím.
S pozdravem Fordu zmar,Alf.:-P

HH
20. dubna • 14:10

Až na to, že Ford bere řadu komponent od stejných dodavatelů, tak dobrý :-D

homer
31. ledna • 19:13

Tvrdím už dávno že od forda jedině mustanga ale nemůžu si odpustit: opel není "němec". Poznáš sám, ještě pár měsíců.

tenis1
31. ledna • 19:43

Je tam niekde stitok pod kapotou "Ich bin nicht Deutsche", ktory som si doteraz nevsimol? Lebo neviem, ako mam poznat, ze to nie Nemec. Mam Astru 1.4T 16 mesiacov, 33 tkm, vymena snimaca tempomatu, inak ok. Mal som dve astry pred touto, na oboch som nabehal okolo 100 tkm, ani na nich som podobny stitok nenasiel:-)

homer
7. února • 8:44

Rodinná astra H 1,7 cdti namátkou závady: rez pátých dveří po třetí zimě, únik vody ve spojení s absencí teploměru - uvařený motor, pod -10°C zamrzání topení, klimatizace nefunkční po pěti letech, MP3 nefunkční hned po záruce atd. Který německý auto to ještě dokáže?

tenis1
7. února • 17:45

Ta hrdza piatych dveri ma prekvapuje, lebo H-cko je pozink, to bolo uz aj G-cko. S poslednou hrdzou u Astry som sa stretol na F-ku. To je skoda a chyba, ze H-cko nema teplomer. Neviem, akym sposobom je klima nefunkcna, pocitam, ze nechladi. Stalo sa mi to iste na G-cku po 5 rokoch, doplnil som chladiacu zmes. Zmes mi opat cez zimu usla, vtedy sa zistilo, ze asi by bolo treba vymenit kompresor, lebo zmes utekala cez tesnenie kompresora, ale ja som vtedy uz predaval auto. Napisal som to do zmluvy ako zavadu a dalej som to neriesil.
Mas tam toho dost na jedno auto. Ked mas smolu a kupis kus-bastarda, kazi sa vsetko. Viem o par velmi zlych BMW a Mercedesoch z rokov 1998 -2003. Na druhej strane, ani ja by som uz neveril znacke po takejto skusenosti.

wind11
28. ledna • 13:05

skoda,ze uz par mesiacov mam dom astru s 1,7 motorom.Pri terajsom doplatku za dvojliter by som nevahal ani chvilu.

Antiautomat
26. ledna • 17:23

hm, celkom sa pozdava, v dnesnej dobe prapodivych dizajnovych pavytvorov a nasilne zmensenych fukaciek celkom prijemne. S tou cenou by sa este ale dalo nieco spravit :-)

Vana666
26. ledna • 10:59

Divný je ten popisovaný rázný konec zátahu nad 2500 ot. Podle parametrů by motor přece měl mít i při 4000 otáčkách ještě 83% max. krouťáku což není až tak málo.. Není to spíše na reklamaci ?

lamal_SK
26. ledna • 21:09

nemyslim, ze autor myslel taky razny koniec, skorej asi nebude zatah taky vitalny a bude uz troska nuteny sileny... nieco ako na starych TDi 66kw alebo PD TDi.... tiez sa neda povedat, ze uplne skapali ked si to aj za 2500ot zatlacil, ale uz to nebolo s takou chutou po otackach ako medzi 1900-2500ot ...je to trcha blba charakteristika ked si chces zajazdit lebo tam kde by to malo byt lepsie /teda vyssie rpm/ to uz je praveze horsie co je trocha na backoru :-D

bohous
26. ledna • 17:01

nebo na ohřátí motoru ? :-D

Zelí
26. ledna • 8:12

Nevím co redaktor motá s focusem. Pro Opel je hlavním konkurentem VW. Toto auto je navrženo a konstruováno jako malý passat. Jak vnějším designem (profil, záď, maska...), tak vnitřním designem (kopie přístrojové desky z Passatu - designér Štefan Levko- vzor všech moderních přístrojovek) a hlavně velikostí. Astra má délku 4,7m což je téměř délka passatu, který má 4,77m. To je před několika lety rozměr auta střední třídy.

homer
26. ledna • 14:29

astra je alternativa golfu a jejím soupeřem je tedy i focus, už vidím zájemce o passata jak skončí v astře combi - úsměvné

HH
20. dubna • 14:02

Passat je sice jiná třída, ale z boku jsou si ta auta dost podobná, stejný tvar, stejná délka.

Skyline
26. ledna • 12:22

Hele kolik ti ten Levko za ty kecy plati? :-D Diskuse uz tu byla nekolikrat a ze lzes o nejake inovaci tady dokazala spousta fotek, takze to neustale goebbelsovani musi mit nejaky duvod.

Doporučujeme

Články odjinud