Kapitoly článku:
Možná si vzpomenete, že jsem si základní rozměry nového Opelu Astra s karoserií kombi už podrobněji probrali v samostatném článku. Proto to vezmu stručně.
Co se vnějších rozměrů týká, i předchozí Astra ST patřila mezi to vůbec největší, co jste si mohli pořídit a tato nová generace se na délku ještě protáhla. Možná na to nový Opel nevypadá, ale jde o nejdelší kombi v dané kategorii překonávající v tomto směru dokonce i Škodu Octavia Combi. Také rozvor náprav je nadprůměrný, byť nejde o největší v segmentu. Toto prvenství možná trochu překvapivě drží Peugeot 308 SW s hodnotou 2730 mm.
Testovaný vůz
|
Šířka v úrovni loktů
|
Prostor od sedáku po strop vpředu
|
Délka sedáku vpředu
|
Výška opěradla vpředu
|
VW Golf |
150 cm |
100 cm |
49 cm |
64 cm |
Opel Astra |
149 cm |
99 cm |
51 cm |
62 cm |
Hyundai I30 |
148 cm |
98 cm |
51 cm |
65 cm |
Kia Cee'd |
148 cm |
103 cm |
52 cm |
63 cm |
Peugeot 308 |
148 cm |
101 cm |
53 cm |
62 cm |
Seat Leon |
148 cm |
109 cm |
52 cm |
65 cm |
Škoda Octavia |
148 cm |
99 cm |
50 cm |
64 cm |
Toyota Auris |
147 cm |
98 cm |
50 cm |
60 cm |
Ford Focus |
146 cm |
101 cm |
52 cm |
64 cm |
Honda Civic |
146 cm |
97 cm |
47 cm |
58 cm |
Nový Opel Astra |
147 cm |
103 cm |
54 cm |
62 cm |
Jenže prostorem v interiéru navzdory své velikosti Astra ST příliš nevyniká. Vnitřní šířka vpředu patří do průměru. Vzadu je to ale s šířkou o poznání lepší, nicméně Astra velmi ztrácí v oblasti prostoru pro kolena. Zde patří mezi to nejmenší, co můžete na trhu pořídit. Prostor pro hlavu ovšem potěší.
Navzdory své velikosti Astra ST nabídkou vnitřního prostoru příliš nevyniká. To sice automaticky neznamená, že jde o špatné auto, oproti konkurenci to je ale ne zcela bezvýznamný handicap
Zavazadelník, respektive jeho objem, je pořád pro řadu zákazníků naprosto zásadní hodnotou a i tady Astra ztrácí. Uváděných 540 l obsahuje i prostor pod podlahou, kde standardně najdete pouze sadu na lepení. Za rezervu se ve všech výbavách připlácí. Menší zavazadelník co do základního objemu nabídne pouze Focus, i30, cee´d a Toyota Auris.
Testovaný vůz
|
Šířka v úrovni loktů vzadu
|
Teoretický prostor
|
Podélný prostor
|
Kia Cee'd |
146 cm |
73 cm |
24 cm |
Honda Civic |
145 cm |
69 cm |
23 cm |
Škoda Octavia |
145 cm |
75 cm |
30 cm |
Hyundai i30 |
144 cm |
74 cm |
26 cm |
Seat Leon |
144 cm |
71 cm |
25 cm |
Nový Opel Astra* |
145 cm |
64 cm |
19 cm |
VW Golf |
143 cm |
71 cm |
22 cm |
Opel Astra |
142 cm |
66 cm |
17 cm |
Peugeot 308 |
142 cm |
73 cm |
25 cm |
Toyota Auris |
142 cm |
69 cm |
21 cm |
Ford Focus |
141 cm |
71 cm |
22 cm |
Jak můžete vidět níže v tabulce, Astra ST nepotěší ani co do jednotlivých rozměrů zavazadelníku, kdy doplácí na pravidelný tvar. Ve výsledku tak sice máte teoreticky menší objem, ale ten je velmi dobře využitelný. Navíc je zde i nízko položená nakládací hrana a páté dveře, které se vyklápí velmi vysoko. Kromě toho menší kufr ještě neznamená, že je Astra automaticky špatná.
Testovaný vůz
|
Max. délka
|
Max šířka
|
Max výška
|
Výška pod roletku
|
Ford Focus |
101 cm |
116 cm |
87 cm |
46 cm |
Honda Civic |
99 cm |
144 cm |
86 cm |
51 cm |
Hyundai i30 |
97 cm |
137 cm |
79 cm |
45 cm |
Kia Cee'd |
96 cm |
137 cm |
78 cm |
47 cm |
Opel Astra |
97 cm |
114 cm |
83 cm |
47 cm |
Peugeot 308 |
106 cm |
125 cm |
81 cm |
48 cm |
Nový Opel Astra |
100 cm |
105 cm |
- |
45 cm |
Seat Leon |
101 cm |
123 cm |
87 cm |
54 cm |
Škoda Octavia |
106 cm |
153 cm |
91 cm |
57 cm |
Toyota Auris |
103 cm |
143 cm |
76 cm |
47 cm |
VW Golf |
102 cm |
127 cm |
79 cm |
47 cm |
Jaký je interiér v praxi?
V základu je Astra ST logicky identická s tím, co nabízí dříve testovaný hatchback, takže popisování pracoviště řidiče můžeme téměř přeskočit. Jen stručně zmíním pár základních věcí. Pracoviště řidiče jako takové je velmi dobře přehledné, příplatkové sedačky AGR mají skvělé tvarování a výrazné boční vedení, sedí se v nich opravdu dobře. Lesklé prvky na palubní desce jsou dost otravné v momentě, kdy na ně svítí slunce z toho „správného“ úhlu.
Pracoviště řidiče už známe z hatchbacku, karoserie kombi na něm samozřejmě nic nemění. Zamrzí jen drobnosti typu lesklých částí palubní desky, které parádně odrážejí slunce do vašich očí
Jinak je zpracování na velmi slušné úrovni a celé to uvnitř na vás působí poměrně robustním dojmem, což je věc, kterou uměla dobře poskytnout i předchozí Astra. Vzadu pro kolena opravdu není moc místa na rozdávání a zavazadelník jsme si už probrali.
Astra ST je po stránce interiéru automobilem, který mnoho bodů neztratí za předpokladu, že nemáte vnitřní prostor na vyšších pozicích vašeho žebříčku priorit. Pokud ano, pak patrně Astru automaticky vyřadíte ze svého výběru ještě před tím, než se s ní svezete.
Marná sláva, jakkoliv je tohle auto dost dlouhé a jakkoliv má své nesporné kvality, prostor interiéru je prostě ve srovnání s konkurenty slabší stránkou.