68
Fotogalerie

Test Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo: Dobrá, ale příliš kompaktní

Kapitoly článku:


Možná si vzpomenete, že jsem si základní rozměry nového Opelu Astra s karoserií kombi už podrobněji probrali v samostatném článku. Proto to vezmu stručně. 

Co se vnějších rozměrů týká, i předchozí Astra ST patřila mezi to vůbec největší, co jste si mohli pořídit a tato nová generace se na délku ještě protáhla. Možná na to nový Opel nevypadá, ale jde o nejdelší kombi v dané kategorii překonávající v tomto směru dokonce i Škodu Octavia Combi. Také rozvor náprav je nadprůměrný, byť nejde o největší v segmentu. Toto prvenství možná trochu překvapivě drží Peugeot 308 SW s hodnotou 2730 mm. 

Testovaný vůz
 
 
Šířka v úrovni loktů
 
 
Prostor od sedáku po strop vpředu 
 
 
Délka sedáku vpředu 
 
 
Výška opěradla vpředu
 
 
VW Golf 150 cm 100 cm 49 cm 64 cm
Opel Astra 149 cm 99 cm 51 cm 62 cm
Hyundai I30 148 cm 98 cm 51 cm 65 cm
Kia Cee'd 148 cm 103 cm 52 cm 63 cm
Peugeot 308 148 cm 101 cm 53 cm 62 cm
Seat Leon 148 cm 109 cm 52 cm 65 cm
Škoda Octavia 148 cm 99 cm 50 cm 64 cm
Toyota Auris 147 cm 98 cm 50 cm 60 cm
Ford Focus 146 cm 101 cm 52 cm 64 cm
Honda Civic 146 cm 97 cm 47 cm 58 cm
Nový Opel Astra  147 cm 103 cm 54 cm 62 cm

Jenže prostorem v interiéru navzdory své velikosti Astra ST příliš nevyniká. Vnitřní šířka vpředu patří do průměru. Vzadu je to ale s šířkou o poznání lepší, nicméně Astra velmi ztrácí v oblasti prostoru pro kolena. Zde patří mezi to nejmenší, co můžete na trhu pořídit. Prostor pro hlavu ovšem potěší. 

_DSC0331.jpg_DSC0327.jpg
Navzdory své velikosti Astra ST nabídkou vnitřního prostoru příliš nevyniká. To sice automaticky neznamená, že jde o špatné auto, oproti konkurenci to je ale ne zcela bezvýznamný handicap

Zavazadelník, respektive jeho objem, je pořád pro řadu zákazníků naprosto zásadní hodnotou a i tady Astra ztrácí. Uváděných 540 l obsahuje i prostor pod podlahou, kde standardně najdete pouze sadu na lepení. Za rezervu se ve všech výbavách připlácí. Menší zavazadelník co do základního objemu nabídne pouze Focus, i30, cee´d a Toyota Auris

Testovaný vůz
 
 
Šířka v úrovni loktů vzadu
 
 
Teoretický prostor
 
 
Podélný prostor
 
 
Kia Cee'd 146 cm 73 cm 24 cm
Honda Civic 145 cm 69 cm 23 cm
Škoda Octavia 145 cm 75 cm 30 cm
Hyundai i30 144 cm 74 cm 26 cm
Seat Leon 144 cm 71 cm 25 cm
Nový Opel Astra* 145 cm 64 cm 19 cm
VW Golf 143 cm 71 cm 22 cm
Opel Astra 142 cm 66 cm 17 cm
Peugeot 308 142 cm 73 cm 25 cm
Toyota Auris 142 cm 69 cm 21 cm
Ford Focus 141 cm 71 cm 22 cm

Jak můžete vidět níže v tabulce, Astra ST nepotěší ani co do jednotlivých rozměrů zavazadelníku, kdy doplácí na pravidelný tvar. Ve výsledku tak sice máte teoreticky menší objem, ale ten je velmi dobře využitelný. Navíc je zde i nízko položená nakládací hrana a páté dveře, které se vyklápí velmi vysoko. Kromě toho menší kufr ještě neznamená, že je Astra automaticky špatná.

Testovaný vůz
 
 
Max. délka
 
 
Max šířka
 
 
Max výška
 
 
Výška pod roletku
 
 
Ford Focus 101 cm 116 cm 87 cm 46 cm
Honda Civic 99 cm 144 cm 86 cm 51 cm
Hyundai i30 97 cm 137 cm 79 cm 45 cm
Kia Cee'd 96 cm 137 cm 78 cm 47 cm
Opel Astra 97 cm 114 cm 83 cm 47 cm
Peugeot 308 106 cm 125 cm 81 cm 48 cm
Nový Opel Astra 100 cm 105 cm - 45 cm
Seat Leon 101 cm 123 cm 87 cm 54 cm
Škoda Octavia 106 cm 153 cm 91 cm 57 cm
Toyota Auris 103 cm 143 cm 76 cm 47 cm
VW Golf 102 cm 127 cm 79 cm 47 cm

Jaký je interiér v praxi? 

V základu je Astra ST logicky identická s tím, co nabízí dříve testovaný hatchback, takže popisování pracoviště řidiče můžeme téměř přeskočit. Jen stručně zmíním pár základních věcí. Pracoviště řidiče jako takové je velmi dobře přehledné, příplatkové sedačky AGR mají skvělé tvarování a výrazné boční vedení, sedí se v nich opravdu dobře. Lesklé prvky na palubní desce jsou dost otravné v momentě, kdy na ně svítí slunce z toho „správného“ úhlu. 

_DSC0334.jpg_DSC0333.jpg
Pracoviště řidiče už známe z hatchbacku, karoserie kombi na něm samozřejmě nic nemění. Zamrzí jen drobnosti typu lesklých částí palubní desky, které parádně odrážejí slunce do vašich očí

Jinak je zpracování na velmi slušné úrovni a celé to uvnitř na vás působí poměrně robustním dojmem, což je věc, kterou uměla dobře poskytnout i předchozí Astra. Vzadu pro kolena opravdu není moc místa na rozdávání a zavazadelník jsme si už probrali. 

Astra ST je po stránce interiéru automobilem, který mnoho bodů neztratí za předpokladu, že nemáte vnitřní prostor na vyšších pozicích vašeho žebříčku priorit. Pokud ano, pak patrně Astru automaticky vyřadíte ze svého výběru ještě před tím, než se s ní svezete. 

Marná sláva, jakkoliv je tohle auto dost dlouhé a jakkoliv má své nesporné kvality, prostor interiéru je prostě ve srovnání s konkurenty slabší stránkou. 

_DSC0321.jpg_DSC0322.jpg

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud