Test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo – těšte se na OPC

Třídveřový Opel Astra vypadá bez přehánění skvěle. Designéři si na něm dali záležet a na výsledku je to vidět. Škoda, že nejezdí tak báječně, jak vypadá.
Seznam kapitol
  1. Design za sto bodů, Starý známý
  2. Vzadu i pro dlouhány, Už aby tu byl
  3. Velmi schopný, Cena od, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Opel před časem doplnil nabídku pro model Astra klasickým sedanem, tedy karoserií, která se na českém trhu příliš „nenosí“. Minulý rok ale přišla atraktivní třídveřová verze označená jako GTC, která by určitou skupinu zákazníků oslovit mohla, a to především kvůli tomu, jak vůz vypadá, což také automobilka během prvního setkání na Mallorce patřičně zdůrazňovala.

Kupé | Opel | První svezení

Opel Astra GTC: první jízdní dojmy

Design za sto bodů

Jakkoliv je GTC členem rodiny Astra, na karoserii byste hledali díly shodné s klasickým pětidveřovým hatchbackem marně. Podle toho, co prezentovala automobilka na Mallorce, jsou společné jen některé detaily. Designéři dostali volnou ruku, vše je uděláno nově s jediným cílem – vytvořit atraktivně vypadající třídveřový hatchback koketující s kategorií kupé. Kromě toho má GTC oproti základnímu hatchbacku větší rozvor náprav i rozchod kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Opel Astra trochu připomíná Mégane Coupé, ale to nic nemění na tom, že po stránce designu jde o velmi povedený automobil.

Povedlo se? Myslím, že se s většinou shodnu na kladné odpovědi. Především červený a žlutý lak karoserie stojí za to. Navíc si pod heslem kola dělají auto můžete pořídit až dvacetipalcové „disky“ (ale to nedělejte) a design ještě více podtrhnout. Mně osobně se GTC nejvíce líbí zezadu, kdy naplno vynikají svalnaté tvary a široký postoj. Po stránce designu má konkurence v Opelu Astra pořádnou konkurenci.

Obvykle se na tomto místě uvádí také rozměry, ale já je protentokrát přeskočím a rovnou vás odkážu na tabulku technických údajů na konci článku. Co stojí za zmínku, je fakt, že Astra GTC vypadá velmi kompaktně. Ve skutečnosti ale jde o poměrně velký automobil, což se hodí především z pohledu prostoru pro cestující.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zezadu vynikne úzká kabina a hodně do boků vytažená kola. Tohle se vážně povedlo.

Starý známý

Interiér už tak dramatické odlišnosti oproti exteriéru nenabízí. Je to nevýhoda? Určitě ne. Prvky známé z Insignie nejsou vůbec špatné, navíc GTC přidává oproti své starší a větší sestře subjektivně lepší zpracování. Pochvalu si zaslouží pohodlná sedadla s výrazným bočním vedením. Ta zaprvé už na první usednutí prozrazují cosi o schopnostech podvozku a zadruhé výborně podrží tělo na dlouhých trasách, což se také hodí.

Testy | Kombi | Opel

Test: Opel Astra ST 2.0 CDTI – naftový premiant?

Protože jde o třídveřový automobil, nelze čekat úplně ideální nastupování ve stísněných prostorách. Dvojice velkých dveří je dost těžká a z auta se například při parkování v řadě hůře vystupuje. Nicméně taková je realita aut podobné koncepce. Je to stejné, jako kdybyste chtěli kritizovat dvoumístný roadster kvůli tomu, že nepobere čtyři cestující. Z pohledu praktického užívání zajímavé Astry je to spolu s menším vstupním otvorem do zavazadelníku (opět daň za design) jediná nevýhoda.

Astra GTC se totiž nezdá. S nabídkou vnitřního prostoru nemá sebemenší problém, a to se bavíme jak o první, tak především o druhé řadě sedadel. Zdá se vám to divné? Upřímně řečeno, nejste v tom sami. Moc dobře si vzpomínám, jak nám byl tento fakt prezentován koncem listopadu na Mallorce. Všichni novináři do jednoho si klepali na čelo a považovali to za další z mnoha marketingově nafouknutých polopravd. Jenže... 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design za sto bodů, Starý známý
  2. Vzadu i pro dlouhány, Už aby tu byl
  3. Velmi schopný, Cena od, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Opel Insignia 1.956
Rok výroby: 2009
Stav: 142 626 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.686
Rok výroby: 2011
Stav: 157 271 km
Cena: 150 000 Kč
Opel Zafira 1.796
Rok výroby: 1999
Stav: 166 791 km
Cena: 33 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků